♦ آموزش کارشناسی رنگ خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

گرفتن مجوز کارشناسی رنگ خودرو

♦ آغاز برگشت سریع پدال ترمز:

وقتی راننده پای خود را از روی پدال ترمز برمی دارد، فشار روی قطعات به صفر می رسد.

فنرها عکس العمل خود را انجام می دهند، یعنی فنر برگردان پیستون، پیستون را به عقب میراند. پیستون با صفحه و تکیه گاه عقب سیلندر تماس میگیرد.

در همین زمان چون فشار از پشت پیستون های سیلندر چرخ برداشته شده است.

فنرهای کفشک عکس العمل خود را انجام داده و جمع می شوند و از سمت خارج به وسیله فنر

کفشک ها به پیستون های سیلندرچرخ نشار آمده آنها را به سمت داخل میراندو باعث برگشت

روغن از سیلندر چرخ ها و مدار ترمز به سمت سیلندر اصلی میشود.

فشاربرگشت روغن باعث بستن لاستیک سوپاپ کنترل فشار می شود.

از این پس روغن های اضافی ار دور سوپاپ کنترل فشار به مخزن برگشت می کند.

با برگشت پیستون به عقب لاستیک تشتکی هم از جلوی مجرای جبران کننده عقب را

روغن های اضافی (در زمان عادی در اثر گرم شدن و انبساط) از مجرای جبران کننده به مخزن

بازگشت می کند.

وقتی فشار از روی پدال ترمز برداشته می شود. و پدال ترمز سریع نیروی خود را از روی پیستون

سیلندر بر می دارد.گرفتن مجوز کارشناسی رنگ خودرو 

پیستون به وسیله فنر (سریع تر از روغن) به عقب بر می گردد و لذا در قسمت جلوی پیستون

(محفظه فشار) فشار دفعتا افت میکند و برای لحظه ای در جلو پیستون و محفظه فشار ایجاد

خلا می شود، در این موقع واشر نازک جلو پیستون آزاد شده و لاستیک تشتکی در اثر فشار

منفی و خلأ ایجاد شده در جلو تشتکی تغییر حالت داده و لبه های آن به طرف داخل و به سمت

جلو خم می شود و روغن از پشت پیستون توسط سوراخ های موجود در قسمت جلو وارد

محفظه فشار شده و خلأ موجود را جبران و از نفوذ هوا به داخل سیستم جلوگیری می کند

در نهایت روغن های اضافه در محفظه فشار توسط سوراخ توازن به مخزن بازگشت کرده و

مقدار روغن ترمز به اندازه ای که باید در مدار باشد خود به خود تنظیم می شود.

 

♦ سیلندر اصلی ترمز با سوپاپ مرکزی

حرکت پیستون در سیلندر سوپاپ مرکزی را بسته راه ورودی مخزن را کاملا مسدود می کند.

حرکت بیشتر پیستون به جلو روغن ترمز را از سیلندر چرخ ها وارد می کند.

هنگامی که پدال رها می شود پیستون با برگشت مایع ترمز به عقب برگشت می کند و با کمک

نیروی فنر وآخرين حرکت پیستون، سوپاپ مرکزی باز شده راه جریان روغن ترمز را بین سیستم

و مخزن آزاد می کند.گرفتن مجوز کارشناسی رنگ خودرو 

خرابی یکی از اجزاء و قطعات ترمز هیدرولیکی یک پیستونه (ساده) ممکن است خسارت

جبران ناپذیری به بار آورده و به خاطرهمین امر مهم اغلب اتومبیل های امروزی از سیستم های

دو نیمه ای استفاده می کنند.

در این سیستم چرخ های جلو چرخ های عقب را از هم مجزا می نمایند که با این کار احتمال

تصادفات را به مقدار زیادی کاهش می دهند.گرفتن مجوز کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ ساده ترین نوع ترمز دو نیمه ای

استفاده از دو سیلندر اصلی، که به طور موازی در مدار قرار گرفته اند، شیش هر دو پیستون

به وسیله یک میله صلیبی به پدال ترمز اتصال دارد و نیروی پدال را به هر دو سیلندر به یک اندازه

منتقل می کند.

در این دستگاه یکی از سیلندرها به چرخ های جلو و دیگری به چرخ های عقب متصل و

به طور جداگانه ولی همرمان کار خود را انجام می دهند.

 

گرفتن مجوز کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

 

• پل های ارتباطی ما:

 

03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان