کولر خودرو

♦ آموزش کارشناسی رنگ خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ سیستم خنک کننده چیست؟

یک وسیله نقلیه معمولی 4 سیلندر که در امتداد بزرگراه با سرعت 50 مایل در ساعت حرکت می کند، 4000 انفجار کنترل شده در دقیقه در داخل موتور ایجاد می کند زیرا شمع ها سوخت هر سیلندر را مشتعل می کنند تا وسیله نقلیه به سمت جاده رانده شود. بدیهی است که این انفجارها مقدار زیادی گرما تولید می کند و در صورت عدم کنترل، در عرض چند دقیقه یک موتور را از بین می برد. کنترل این دماهای بالا وظیفه سیستم خنک کننده است.

سیستم خنک کننده مدرن نسبت به سیستم های خنک کننده مدل T در دهه 20 تغییر چندانی نکرده است. مطمئناً، در انجام کار خود بی‌نهایت قابل اعتمادتر و کارآمدتر شده است، اما سیستم خنک‌کننده اصلی همچنان شامل مایع خنک‌کننده است که از طریق موتور به گردش در می‌آید و سپس به رادیاتور می‌رود تا توسط جریان هوا که از کوره جلویی می‌آید خنک شود.

سیستم خنک کننده امروزی باید موتور را در دمای ثابتی نگه دارد، چه دمای هوای بیرون 110 درجه فارنهایت باشد و چه 10 درجه زیر صفر. اگر دمای موتور خیلی پایین باشد، مصرف سوخت کاهش می یابد و آلایندگی افزایش می یابد. اگر اجازه داده شود دما برای مدت طولانی بیش از حد گرم شود، موتور خود به خود تخریب می شود.

♦ سیستم خنک کننده چگونه کار می کند؟

در واقع، دو نوع سیستم خنک کننده در وسایل نقلیه موتوری وجود دارد: خنک کننده مایع و خنک کننده با هوا.

موتورهای هوا خنک در چند خودروی قدیمی مانند فولکس واگن بیتل اصلی، شورولت کورویر و چند خودروی دیگر یافت می شوند. بسیاری از موتورسیکلت های مدرن هنوز از خنک کننده هوا استفاده می کنند، اما در بیشتر موارد، خودروها و کامیون ها از سیستم های خنک کننده مایع استفاده می کنند.

♦ سیستم خنک کننده از موارد زیر تشکیل شده است:

•معابر داخل بلوک موتور و سرها

•یک پمپ آب برای گردش مایع خنک کننده

•یک ترموستات برای کنترل دمای مایع خنک کننده

•رادیاتور برای خنک کردن مایع خنک کننده

•یک درپوش رادیاتور برای کنترل فشار در سیستم

شیلنگ های متصل به هم برای انتقال مایع خنک کننده از موتور به رادیاتور (و همچنین به سیستم بخاری خودرو که در آن از خنک کننده داغ برای گرم کردن فضای داخلی خودرو استفاده می شود)

یک سیستم خنک کننده با ارسال یک مایع خنک کننده مایع از طریق معابر در بلوک موتور و سرها کار می کند. هنگامی که مایع خنک کننده از این گذرگاه ها عبور می کند، گرما را از موتور می گیرد. سپس مایع گرم شده از طریق شیلنگ لاستیکی به رادیاتور جلوی خودرو راه می یابد. هنگامی که از طریق لوله های نازک در رادیاتور جریان می یابد، مایع داغ توسط جریان هوا که از کوره جلوی ماشین وارد محفظه موتور می شود خنک می شود.

 پس از خنک شدن مایع، برای جذب گرمای بیشتر به موتور باز می گردد. وظیفه پمپ آب این است که سیال را در این سیستم لوله کشی و معابر مخفی در حال حرکت نگه دارد.

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

♦پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان