♦ آموزش کارشناسی رنگ خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

 

کارشناسی رنگ خودرو شیراز

♦ تشخيص معایب دیفرانسیل و پولوس

بیشتر اوقات، صدا توجه ما را به اشکالات موجود در دیفرانسیل با اکسل عقب جلب می کند.

تشخیص عیوب ازنوع صدا و شرایطی از کارکردن که در آن صدا تولید می شود آسان نیست.

صداهایی مانند قفل کاردان یا بلبرینگ های چرخ های عقب، انباره اگزوز یا صداهای تایر بطور

نادرست به اکسل عقب یا دیفرانسیل نسبت داده می شود.کارشناسی رنگ خودرو شیراز

با این حال نشانه هائی وجود دارد که می توان محل عیب را تشخیص داد.

اگر صدا در موقع در اتومبیل بیشتر شود، احتمالا تماس زیادی در ناحیه پاشنه دنده ها وجود دارد و

گرانویل را باید به پینیون نزدیکتر کرد.

اگر صدا بیشتر در مواقعی شنیده می شود که اتومبیل به حالت آزاد حرکت می کند و جعبه دنده

نیز در دنده باشد و دریچه گاز بسته باشد، احتمال دارد که تماس زیادی در ناحیه پنجه دنده ها

وجود داشته باشد و برای رفع این اشکال کرانویل را باید از پییون دور کرد.

اگر از دیفرانسیل صدا در موقع دور زدن اتومبیل شنیده شود اشکال و عيب را تا حدودی باید

در هوزینگ جستجو کرد.

سفت بودن دنده های هرز گرد روی شفت هرز گردها و سفت بودن دنده های سر پولس در

هوزینگ و معیوب بودن چرخ دنده ها یا واشرهای جانبی دنده ها می تواند در پیچ ها تولید صدا

بکند.کارشناسی رنگ خودرو شیراز

صدای ضربه موتعی شنیده می شود که بلبرینگ ها یا واشر تنظیم یا چرخ دنده ها معیوب یا زیاد

سائیده شده باشند.

♦ وظیفه دستگاه ترمز

دستگاه ترمز وظیفه دارد با تولید نیروی اصطکاکی مناسب، انرژی جنبشی چرخ متحرکی که تحت

تأثیر نیروی گشتاور موتور می باشد را گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل کند. این عمل باعث کاهش

سرعت یا توقف کامل خودرو می شود.

یک نمونه از ترمزهای اولیه که با اصطکاک بین چرخ و لقمه لاستیکی ترمز توسط اهرم دستی

بوسیله راننده کشیده و با اصطکاک موجود باعث توقف وسیله نقلیه می شد نشان داده شده

است.کارشناسی رنگ خودرو شیراز

♦ ترمزهای مکانیکی با شیشی

ابتدا اتومبیل ها دارای ترمز مکانیکی بودند. روی طبق چرخ دو عدد باز و بنام کفشک قرار گرفته بود،

در قسمت بالا بین دو کفشک از یک بادامک فلزی استفاده می شد. از قسمت پائین، کفشک ها

روی یک محور لولائی حرکت می کردند.

زمان ساکن بودن ترمز یعنی در حرکت، کاسه چرخ روی توپی خود در گردش بوده و کفشک ها

بوسیله دو یا سه فنر به سمت داخل کشیده می شدند، هیچ گونه اصطکاکی بین کاسه و

کفشک ها موجود نبود.

زمانی که پدال ترمز بوسیله راننده فشرده می شد، حرکت پدال بوسیله سیم یا اهرم به بادامک

روی طبق اثر گذاشته و بادامک به سمت خارج حرکت کرده و کفشک ها را به کاسه در حال دوران میچسباند.کارشناسی رنگ خودرو شیراز

در این حالت به خاطر بوجود آمدن اصطکاک بین کاسه و کفشک ها کاسه از حرکت باز می ایستاد

و عمل ترمز انجام می شد.

امروزه این گونه ترمزها بخاطر نواقصی که ذیلا خواهد آمد. از رده خارج شده و ترمزهای کامل تری

جانشین آنها شده است.

• بخاطر طولانی بودن سیم و یا اهرم و اتصالات، احتیاج زیادی به مراقبت های ویژه دارند.

• در این نوع ترمز فشار پای راننده مؤثر بوده و احتیاج به نیروی فشاری زیادی روی پدال می باشد.

امروزه این گونه ترمزها فقط برای (ترمز پارک) بعنوان ترمزدستی بکار می روند.

در بعضی اتومبیل ها ترمزدستی یا (پارکینک) را روی شفت خروجی جعبه دنده سوار می کنند

با کشیدن اهرم ترمز دستی، کفشک ها با کاسه تماس حاصل وازچرخیدن چرخ های عقب که بطور مکانیکی از طریق دیفرانسیل وکاردان به شافت جعبه دنده متصل شده اند جلوگیری می کند.

نمونه دیگر ترمزدستی که بیشتر در اتومبیل ها متداول می باشد.

 

کارشناسی رنگ خودرو شیراز

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

 

03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان