کارشناسی رنگ خودرو شیراز

  • توسط ghanbari
  • ۲ سال پیش
  • نظرات غیر فعال شده است

♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

میل ماهک دارای تعدادی شیار می باشد که تعداد آن ها و شماره آن ها با تعداد دنده ها و شماره آن ها برابر است.

ضمنا یک شیار نیز برای حالت خلاص دارد. وقتی جعبه دنده در حالت خلاص و یا در دنده می باشد.

ساچمه به داخل شیار وارد شده و باعث قفل نمودن حرکت روی میل ماهک می گردد.

برای حرکت دادن میل ماهک در هنگام تعویض دنده باید نیروی کافی جهت خارج کردن ساچمه از شیار بکار رود.

در تعویض دنده ممکن است انتهای پائین اهرم دو میل ماهک را همزمان جابجا نماید.

یعنی دو دنده را در آن چون محور خروجی نمی تواند در آن واحد با دو سرعت مختلف بچرخد این عمل باعث

شکسته شدن دنده های مربوطه خواهد شد.

از درگیری همزمان دنده ها به وسیله قفلی هایی که پیش بینی شده جلوگیری می شود، ساچمه و یا

میله هایی ساخته شده اند که در کانال های افقی بین میل ماهک ها قرار می گیرند و بدین وسیله و دنده

  اموزش تشخیص رنگ خودرو

را غیر ممکن ساخته و خطر شکستن دنده ها از بین می رود.

کارشناسی رنگ خودرو

♦ گیربکس های تمام سنکرونیزه :

در این گیربکس ها كليه دنده های مورد استفاده از نوع مورب هستند و به صورت ثابت با دنده های شفت زیر

درگیرمی باشند. یعنی دنده های زیر درتمام مدت با دنده های رو درگیر و آنها را می گردانند. در این گیربکس

برای تمام دنده ها منهای دنده عقب از دنده برنجی استفاده می شود و ما بین هر دو دنده،

مثلا بین یک و دو (یک تودلی روی شفت اصلی با هزار خاری ثابت شده ضمنا روی تودلی از یک کشوئی و

تعدادی خار موشکی و برای هر دنده هم یک دنده برنجی که مجموعا سیستم سنکرونیزه را به وجود می آورند)

قرار گرفته این نوع گیربکس به خاطر استفاده از سیستم سنکرونیزه برای کلیه دنده ها، درگیری و انتقال نیرو

بسیار راحت و بدون صدا صورت می گیرد.

حالت های مختلف دنده ها را در این نوع گیربکس مورد بررسی قرار می دهیم.

 

کارشناسی رنگ خودرو

• حالت خلاص

در این حالت نیروی شفت ورودی به وسیله دنده سرشفت ورودی با دنده شفت زیر درگیر و این شفت را

می گرداند.

ضمنا تمام دنده های شفت زیر با دنده های روی  شفت اصلی درگیر بوده و آنها را به سمت راست می گردانند

و چون دنده های روی شفت اصلی هرز می باشد کلیه دنده ها در این حالت می گردند ولی نیرویی از شفت

خارج نمی شود.

 

کارشناسی رنگ خودرو

 

• دنده یک :

در این حالت کشوئی (یک و دو) به وسیله ماهک به سمت دنده حرکت کرده و هزار خاری کشوئی با شانه

  اموزش اجرای نانوسرامیک خودرو بابل

انتقال نیروی دنده یک از کشویی به تو دلی و از آنجا به شفت اصلی و از گیربکس خارج می شود.

• دنده دو:

بعد از خلاصی دنده یک، کشوئی یک و دو به سمت دنده دو حرکت و به خاطر درگیری هزار خاری کشوئی

با شانه دنده دو، نیروی دنده دو به کشوئی و از کشوئی به تودلی و از تودلی به شفت اصلی و از گیربکس

خارج می گردد.

• دنده سه:

پس از خلاص کردن دنده در به وسیله ماهک، کشوئی سه و چهار را به سمت دنده سه حرکت داده و عمل

درگیری هزار خاری کشوئی با شانه دنده سه صورت گرفته و نیروی دنده سه به کشوئی از آنجا به تودلی و

شفت اصلی سپس از گیربکس خارج می گردد.

در این دنده هم کلیه دنده ها درگیر بکس بطور هرز درحال گردش می باشند فقط نیروی دنده سه روی

شفت منتقل وخارج می گردد.

• دنده چهار

بعد از خلاص کردن از دنده سه و حرکت دادن کشوئی سه و چهار بوسیله ماهک به سمت دنده چهار و

درگیری هزار خاری سه و چهار با دنده شفت ورودی که همان سبک ترین دنده و در این گیربکس دنده چهار

می باشد، شفت اصلی و ورودی به وسیله کشوئی با یکدیگر یکپارچه می گردند و همان نیروی شفت ورودی به کشوئی از آنجا به تودلی که روی شفت اصلی قرار دارد منتقل و از تودلی به شفت اصلی و از گیربکس همان نیروی ورودی خارج می گردد.

البته در این حالت دنده های شفت زیر کلیه دنده های رو را به صورت هرز می گردانند.

  آشنایی با سیستم ایموبلایزر

 

• دنده عقب:

پس از خلاص کردن گیربکس، بوسیله ماهک دنده عقب را به سمت دنده عقب زیر و دنده رابط عقب،

درگیری را به وجود می آوریم و چون نیرو به این صورت وارد و خارج می گردد. جهت گردش شفت خروجی

عکس ورودی می باشد.

یعنی نیرو از شفت ورودی وارد گیربکس و از آنجا دنده زیر بگردش در می آید و نیرو دنده عقب زیر به رابط من

که داخل گیربکس قرار دارد وارد می شود و بعد از درگیر کردن دنده عقب با دنده رابط عقب جهت نیرو عکس شده

و از گیربکس خارج می گردد.

دراین حالت هم کلیه دنده های داخل گیربکس به صورت هرز در حال گردش می باشند .

 

کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

 

• پل های ارتباطی ما:

 

03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
ارتباط با متخصصان