♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

از آنجایی که رنگ نمودن خودرو باعث افت قیمت شدید آن خواهد شد لذا بازیابی

یا ریکاوری رنگ خودرو های آفتاب سوخته شده از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

در این دوره آموزشی مخاطبین گرامی با هر گونه پایه اطلاعاتی و بدون داشتن تجربه خاصی

به صورت کامل در خصوص برطرف نمودن آفتاب سوختگی رنگ خودرو آموزش جامع خواهند

دید و در پایان دوره به ایشان گواهینامه معشی و داخلی متخصصکارشناس رنگ خودرو ارائه خواهد شد.

 ♦ نانوسراميک چيست ؟

زمان ظهور نانوسراميک ها را مي توان دهه ۹۰ ميلادي دانست. در اين زمان بود

که با توجه به خواص بسيار مطلوب پودرهاي نانوسراميکي، توجهاتي به سمت

آنها جلب شد، اما روشهاي فرآوري آنها چندان آسان و مقرون به صرفه نبود.

با پيدايش نانوتکنولوژي، نانوسراميک ها هرچه بيشتر اهميت خود را نشان دادند.

در حقيقت نانوتکنولوژي با ديدگاهي که ارائه مي کند، تحليل بهتر پديده ها و

دست يافتن به روشهاي بهتري براي توليد مواد را امکان پذير مي سازد.

♦ 

شکل گرفتن علم و مهندسي نانو، منجر به درک بي سابقه اجزاي اوليه پايه تمام اجسام فيزيکي

و کنترل آنها شده است و اين پديده به زودي روشي را که اغلب اجسام توسط آنها طراحي

و ساخته مي شده اند، دگرگون مي سازد. نانوتکنولوژي توانايي کار در سطح مولکولي و اتمي

براي ايجاد ساختارهاي بزرگ مي باشد که ماهيت سازماندهي مولکولي جديدي خواهندداشت

و داراي خواص فيزيکي، شيميايي و بيولوژيکي جديد و بهتري هستند. هدف، بهره برداري از

اين خواص با کنترل ساختارها و دستگاهها در سطوح اتمي، مولکولي و سوپرمولکولي و

دستيابي به روش کارآمد ساخت و استفاده از اين دستگاهها مي باشد.
هدف ديگر، حفظ پايداري واسط ها و مجتمع نمودن نانوساختارها در مقياس

ميکروني و ماکروسکوپي مي باشد. هميشه با استفاده از رفتارهاي مشاهده شده

در اندازه هاي بزرگ، نمي توان رفتارهاي جديد در مقياس نانو را پيش بيني کرد

پوشش نانو سرامیک  و کاور بدنه خودرو چیست و چه فوایدی دارد؟

آیا پوشش نانو سرامیک  و کاور بدنه خودرو دارای هزینه های منطقی هستند؟

تفاوتهای پوشش نانو سرامیک  و کاور بدنه خودرو درچه مواردی است؟

در مقاله امروز درخصوص این دو محصول با شما سخن خواهیم گفت. با کارواکس همراه باشید.

در زمینه محافظت از بدنه خودرو و دیزاین خودروها نیز هر روزه محصولات جدیدی

به بازار عرضه می گردد. این محصولات علاوه بر تاثیرگذاری فراوان بر روی ظاهر خودرو،

باعث جلوگیری از خط وخش های آزار دهنده بر روی بدنه خودرو خواهند شد و از

آن دربرابر انواع آلودگیهای محیطی محافظت می نماید.

در چند سال اخیر کاورهای بدنه خودرو میان دوستداران دیزاین خودرو علاقه مندان

فراوانی پیداکرده است. این کاورها به صورت شفاف (ترنسپرنت) و یا در رنگ های مختلف،

با کیفیتهای متفاوت در بازار عرضه گردیده است و مشتریان بر اساس سلیقه خود اقدام

به تهیه و استفاده از آن می نمایند.

صافکاری چیست؟

صافکاری

امروزه اتومبیل به یکی از کلیدی‌ترین وسایل زندگی انسان تبدیل شده است.

گسترش روز افزون استفاده از ماشین باعث افزایش تصادفات و متعاقب آن

آسیب رسیدن به بدنه اتومبیل‌ها گردیده است.

بدنه اتومبیل ساخته شده از چند لایه فلز است که با روکش‌هایی از رنگ پوشانده شده اند

و شکل یکدستی به خود گرفته اند. تصادفات کوچک و بزرگ یا سهل انگاری‌های

عمدی یا سهوی ممکن است باعث آسیب رساندن به این لایه‌ها گردد. افزایش

میزان تصادفات و آسیب رسیدن به خودروها سبب افزایش شغل‌های مرتبط با تعمیر

مشکلات خودرو و بدنه آن گردیده است.
 یکی از شغل‌های مهم در زمینه بدنه خودرو صافکاری و نقاشی اتومبیل است.

شناخت هرچه بهتر این شغل می‌تواند دید بهتری از شرایطی که برای صافکاری اتومبلیتان نیاز است به دست آورید.

آموزش کار با دستگاه تشخیص رنگ شدگی خودرو

آموزشگاه فنی نخبگان به عنوان اولین آموزشگاه رسمی و معتبر در سطح کشور

می باشد که در حوزه ی کارشناسی رنگ خودرو و تمامی مباحث مربوطه به صورت

کاملا تخصصی و حرفه ای در حال فعالیت و آموزش کارشناسی رنگ خودرو می باشد.

این آموزشگاه با سابقه ای چندین ساله و درخشان، با داشتن بیش از ۶۰۰ مرکز فعال و تخصصی کارشناسی خودرو در سطح کشور و همچنین کسب عنوان برتر مدیران شاسیته ملی سال ۹۷

مدیریت محترم این آموزشگاه، با کادر آموزشی مجرب و متخصص آماده ارائه 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو به متقاضیان عزیز ( پذیرش به صورت خانم و آقا ) از سراسر کشور می باشد.

صافکاری چیست؟

صافکاری به مجموعه فعالیت‌هایی که صافکاربرای ترمیم و تعمیر فرورفتگی‌ها،

خط و خش، قر شدگی‌های بدنه خودرو و … انجام می‌دهد تا ماشین مانند روز اولش شود اطلاق می‌شود.

اتومبیل‌ها ممکن است به هر دلیلی که عمده ترین آنها تصادف است دچار

آسیب‌های جزیی یا کلی بدنه شوند. همانگونه که گفته شد بدنه اتومبیل ساخته شده

از چند لایه فلز سخت است که پس از حرارت دهی در دمای بالا به شکل اتومبیل در آمده اند.

این بدنه‌های فلزی به گونه ایست که افراد معمولی قادر به رفع خراش‌ها، فرورفتگی‌ها و قر شدگی‌ها و حتی آسیب‌های رنگی بدنه نیستند و لازم است به یک صافکار باتجربهو ماهر مراجعه گردد.

مراحل صافکاری

یک صافکار حرفه ای با بررسی قسمت‌های آسیب دیده و برآورد میزان صدمات وارد

شده نسبت به انجام نوع صافکاری تصمیم گیری می‌نماید. صافکاری انواع متفاوتی دارد

که مهمترین آنها صافکاری بدون رنگ و صافکاری با رنگ هستند. پس از انتخاب نوع صافکاری،

صافکار با استفاده از چکش یا دستگاه مکنده، قر شدگی، فرورفتگی یا برآمدگی ایجاد شده

در بدنه اتومبیل را از بین می‌برد تا بدنه به حالت اولش بازگردد.

برخی از صدمات تنها با انجام همین مرحله ترمیم می‌شود و صافکار پس از رفع پستی

و بلندی ایجاد شده در بدنه به سراغ پولیش کاری می‌رود و با ایجاد یکدستی در بدنه

کار صافکار تمام می‌شود. 
در برخی مواقع صدمات بسیار بیشتر از یک صافکاری ساده است و صافکار ناگزیر از تعویض

قطعه است. تعویض قطعه بیتر در قسمت درب و کاپوت خودرو انجام می‌گردد.

در مرحله بعد صافکار با استفاده از سمباده کشی سطح محل آسیب دیدگی را با

سایر قسمت‌ها هم سطح می‌کند و اقدام به بتونه کاری سطح مورد آسیب می‌کند.

بتونه کاری یک مرحله ی پیش نیاز برای انجام نقاشی بر روی بدنه خودرو است.

صافکار با کمک از روزنامه سایر قسمت‌ها را می‌پوشاند تا رنگ به آنها نفوذ پیدا نکن.

سپس با استفاده از دستگاه پمپ قسمت‌های مورد تعمیر را رنگ می‌زند.
پس از رنگ زدن منطق آسیب دیده مدتی زمان لازم است تا رنگ خشک شود.

پس از خشک شدن رنگ صافکار با استفاده از پولیش زدن قسمت رنگ شده تمایز

بین آن نقطه با سایر نقاط را از بین برده و به نوعی یکدستی در رنگ اتومبیل دست پیدا می‌کند.

آموزشگاه فنی نخبگان اولین و معتبرترین آموزشگاه رسمی در کشور است که

در حوزه ی آموزش کارشناسی رنگ خودرو و تمامی مباحث مربوطه به صورت کاملا

تخصصی و حرفه ای در حال فعالیت و آموزش دوره های کارشناسی تخصصی خودرو می باشد.

کارشناسان مجرب آموزشگاه فنی نخبگان همیشه و در همه حال آماده ارائه خدمات کارشناسی خودرو و همچنین آموزش کارشناسی رنگ خودرو به تمامی متقاضیان از سراسر کشور می باشند.

لزوم استفاده از صافکار حرفه ای

بدنه اتومبیل به دلیل رنگ و جنسی که دارد لازم است در تعمیر و ترمیم آن نهایت

دقت به کار رود تا اثری از فرآیند صافکاری روی آن باقی نماند. استفاده از صافکاران

حرفه ای برای محقق شدن این امر بسیار ضروری است.

صافکاری دارای قلق‌ها و شگردهایی است که عدم آگاهی صافکار نسبت به آنها .

باعث می‌شود اثرات صافکاری و ترمیمی که انجام شده است بر روی اتومبیل باقی بماند.

اثرات صافکاری علاوه بر آنکه جلوه نازیبایی را در اتومبیل شما به وجود می‌آورد

باعث کاهش ارزش خودرو شما نیز می‌گردد.

در نتیجه هرچه یک صافکاری با دقت بیشتر انجام گردد به همان میزان ضرر وارد شده

به اتومبیل شما نیز بیشتر کاهش می‌یابد و از قیمت خودرو کمتر کاسته می‌گردد.

بادگیری:

اگر بعد از برخورد و تصادف، بخشی از بدنه به قدری دفرمه شده باشد و پس از صافکاری

نیز به حالت اصلی خود نرسد و به اصطلاح آهن خودرو تخت نشود، صافکار اقدام به بادگیری

قطعه می‌نماید و با استفاده از روش‌های مختلفی که برای این موضوع وجود دارد،

ورق بدنه را منبسط می‌کنند.

برای مثال در روشی موسوم بادگیری افغانی، ورق را با کاربیت گرم کرده و با وارد کردن

ضربات از طریق قالب تنه، اقدام به بادگیری ورق می‌نمایند. همچنین اگر صافکار در صافکاری

بدون رنگ به بادگیری نیاز پیدا کند باید از روشی موسوم به بادگیری رشتی استفاده کرده و

با حرارت خیلی کم و فاصله ورق را گرم، اقدام به بادگیری نماید.

شاسی‌کشی:

در برخی مواقع و تصادفات از جلو ممکن است ضربه به قدری شدید باشد که علاوه

بر سپر و سینی، به شاسی و سرشاسی نیز آسیب وارد کند. از این رو پیش از صافکاری

بدنه نیاز به شاسی کشی پیدا خواهید کرد که این امر نیز خود سه روش کلی دارد.
شاسی‌کشی اصولا تحت روش با استفاده از میله، اتصال لوله به ۴ طرف خودرو و

در نهایت از طریق دستگاه انجام می‌شود. برای این کار، ابتدا خودرو در جای مناسب

قرار گرفته و از شاسی از عقب توسط میله یا زنجیز فیکس می‌شود.
سپس بخش ضربه دیده و فرو رفته شاسی از توسط زنجیر به دستگاهی تحت عنوان

تیفور متصل می‌شود و تیفور نیز از طرف دیگر به وسیله زنجیر به یک میله مستحکم می‌رسد.

در اینجا صافکار با چرخاندن اهرم تیفور، شاسی خودرو را به جلو می‌کشد تا

به میزان و اندازه مورد نظر برسد. اصولا برای استاندارد شاسی هر خودرو عددی

وجود دارد که شاسی‌کشی باید به همان میزان انجام شود. برای مثال در خودروی

پراید فاصله از سر طبق تا جلوی سینی پنجره‌ای زیر پیشرانه باید ۵۲ سانتی‌متر باشد.
همچنین شاسی‌کشی به غیر از تیفور با استفاده از وسایل دیگری همچون جک پمپی،

جک فولکسی و… انجام می‌شود که هر کدام روش کار مختص به خود را دارد.

البته جالب است بدانید که جک فولکسی که با حالت رفت و برگشتی اهرم کار می‌کند،

در واقع برای فولکس بیتل‌های قدیمی ساخته شده بوده که امروزه نیز در برخی خودروها کاربرد دارد.

♦ بررسی عمیق کل ساختار و انجام آزمایش ها

1_ نقاط بدون پوشش

2_ ناخالصی های ناشی از فلاکس

3_ چروک های ناشی از زنگ سفید

4_ کورک و خال های سطح پوشش

5_ چروک های ناشی از زنگ

♦ تکمیل گزارش های دیگر مورد نیاز کارفرما

در صورت لزوم که می تواند شامل موارد زیر باشد :

1_ خلاصه ای گزارش ها به صورت هفتگی

2_ گزارش درصد پیشرفت کار

3_ گزارش هایی از بازرسی سطوح تکمیل شده

4_ تهیه لیست در مواردی که بازرسی جدیدی اضافه می شود یا کار به بازرس دیگری واگذار می شود .

5_ گزارش نهایی

6_ شرایط محیطی

در این بخش به بررسی جزئیات تجهیزات اتوماتیک اندازه گیری شرایط جوی پرداخته

نمی شود این مسئله بایستی در دستورالعمل های مجری طرح بررسی شود .

کاهش تخمین صحیح شرایط محیطی از وظایف اصلی بازرس رنگ محسوب می شود .

هدف اصلی این بخش تخمین صحیح شرایط اتمسفری به کمک اندازه گیری دمای هوا –

دمای فولاد زیر لایه رنگ – رطوبت نسبی و نقطه شبنم برای اعمال پوشش هاست .

در این بخش جزئیات کاربرد تجهیزات بازرسی پوشش برای ثبت شرایط محیطی تشریح

خواهد شد . لکن این امر هرگز جایگزین تجربه و مهارت پرسنل با تجربه نخواهد شد .

برای مثال برای روشن ساختن لزوم تخمین شرایط محیطی :

در صورتی که دمای فولاد در ساعت 7 صبح 1 درجه سانتی گراد کمتر از آنچه در

خصوصیات آمده است باشد و هواهم آفتابی باشد امکان مناسب بودن شرایط برای انجام کار وجود دارد .

اگر این شرایط ساعت 4 بعداظهر وجود داشته باشد به احتمال زیاد جواب برای

شروع انجام نخواهد بود . در صورت بروز انهدام در پوشش یکی از مواردی که همیشه

بررسی میگردد شرایط محیطی ثبت شده توسط بازرس رنگ می باشد .

1_ بررسی وسایل مورد استفاده

2_ بررسی سالم بودن دماسنج و ستون جیوه و عدم شکستگی آن

3_ بررسی تمیزی و سالم بودن دوسر روکش نگهدارنده حباب مرطوب

4_ بررسی پر بودن ظرف از آب مقطر

5_ اندازه گیری دما

یک بخش از فولادی که بایستی پ.ش داده شود را در معرض هوایی

( آفتابی – در معرض وزش باد ) که قرار است در آن کار پوشش دهی انجام شود قرار دهید .

♦ روش اندازه گیری

رطوبت سنج را با سرعت کمی بیش از 180 دو ر در دقیقه و برای مدت یک دقیقه بچرخانید

برای دستیابی به نتایج بهتر بایستی رطوبت سنج را به دور از نور خورشید چرخاند

در شرایطی که جو آرامی دارد . اپراتور بایستی در حالی که به سمت جلو حرکت می کند

رطوبت سنج را بچرخاند .

هر دو دماسنج خوانده شود و ابتدا عدد مربوط به حباب مربوط ثبت شود

مجددا برای مدت یک دقیقه رطوبت سنج طبق شرایط قبلی چرخانده شود

هر دو دما خوانده و یادداشت شود

دماهای هر دو حباب تر و خشک را یادداشت کنید.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان