آموزش تشخیص رنگ خودرو
♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
در سال ۱۹۲۱، اِدموند رامپِلر، مخترع آلمانی، خودروی
با طراحی مخروطی شکل بانام رامپلر-
تروپفِن آتو را تولید کرد. این خودرو که بر اساس آیرودینامیکترین
شکل در طبیعت طراحیشده است،
ضریب درگ معادل ۰.۲۷ داشت؛ اما ظاهر منحصربهفرد مورد
توجه عموم قرار نگرفت و تنها
۱۰۰ دستگاه از این خودرو ساخته شد.
رامپلر-تروپفِن آتو
در آمریکا اما یکی از بزرگترین شرکتها در طراحی آیرودینامیکی با طرح کرایسلر
ایرفلو در سال ۱۹۳۰ به میدان آمد. این طرح که با الهام از پرواز پرندگان طراحیشده بود،
یکی از اولین خودروهای با طراحی اولیهی آیرودینامیکی بود.
علاوه بر این خودرو با تکنیک
های خاص ساختمانی و توزیع وزن تقریبی ۵۰-۵۰ به بازار عرضه شد؛
اما همانند طرح آلمانی
این خودرو به دلیل ظاهر غیرمتعارفی که داشت مورد اقبال عمومی قرار نگرفت.
کرایسلر ایرفلو
در دهههای ۵۰ تا ۶۰ میلادی، پیشرفتها در آیرودینامیک خودرو آغاز شد.
مهندسان با آزمایش تجربی طراحیهای مختلف پی بردند که استفاده از ابزارهایی مانند
اسپویلرهای جلو و عقب، دماغهی بیلچه مانند و استفاده از کیتهای مورداستفاده
در هواپیماها، میتوانند به سرعتهای بالاتر و پایداری بهتری در خودروهای مسابقهای دست یابند؛
اما این طرحها با تولید جدید آئودی بانام Audi 100 در سال ۱۹۸۰ میلادی وارد بازار خودروهای
تجاری شد و امروزه بهصورت گسترده از این ابزارهای در خودروها استفاده میشود.
اندازهگیری درگ با استفاده از تونل باد
برای اندازهگیری راندمان آیرودینامیکی یک خودرو در شرایط واقعی،
مهندسان از ابزاری مشابه که در صنایع هواپیماسازی استفاده میشود، استفاده میکنند.
این ابزار تونل باد نام دارد. تونل باد اساساً هندسهی لولهشکل بزرگی دارد که یک فن
باعث ایجاد جریان هوا در آن میشود؛ مهندسان با قرار دادن جسم موردنظر که در اینجا
خودرو است در تونل باد به اندازهگیری مقاومت هوا میپردازند. هواپیما یا خودرویی که
در تونل باد قرار دارد در جای خود ثابت است و باد با سرعتهای مختلف برای شبیهسازی
شرایط واقعی بهوسیلهی فن تولید میشود. در پارهای از موارد حتی از مدل واقعی خودرو
برای انجام آزمایشهای تونل باد استفاده نمیشود و از مدل با ابعاد واقعی این خودرو برای
بررسی جریان هوا استفاده میشود؛ با عبور هوا بر روی خودرو کامپیوترها بهاندازه گیری ضریب درگ میپردازند.
آزمایش تونل باد مرسدسبنز-برای آشکارسازی جریان هوا از دود استفاده میکنند
آزمایش تونل باد پاگانی زوندا
افزونههای آیرودینامیکی
علاوه بر نیروی درگ در دانش آیرودینامیکی نیروهای دیگری نیز وجود دارند؛
نیروی لیفت (Lift) و دانفورس (Downforce) ازجمله این نیروها هستند.
نیروی لیفت در جهت مخالف نیروی وزن و به سمت بالا به جسم اعمال میشود
و نیروی دانفورس (نیروی عمود بر سطح) در جهت نیروی وزن وارد میشود و باعث
چسبندگی بیشتر وسیله به سطح زمین میشود.
ممکن است فکر کنید که خودروهای مسابقات فرمول ۱ به دلیل سرعت بسیار بالایی که دارند
کمترین ضریب درگ را داشته باشند؛ اما درواقع یک خودروی فرمول ۱ معمولی ضریب درگی معادل ۰.۷
دارد؛ اما چگونه این خودروها میتوانند با سرعتی بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنند؟
این توانایی به دلیل وجود نیروی دانفورسی است که تولید میکنند؛ با توجه به
سرعتی که این خودروها دارند و همچنین وزن بسیار پایین آنها، در سرعتهای خاصی
نیروی لیفت به آنها وارد میشود که میتواند آنها را همانند هواپیما از زمین بلند کند؛
به این منظور نیروی دانفورس باید به بیشتر مقدار خود برسد تا خودرو در سرعتهای
بالا چسبندگی خود به جاده را حفظ کند و این امر تنها با افزایش ضریب درگ به مقدار
لازم ممکن است. یک خودروی مدرن فرمول یک نیروی دانفورسی برابر با ۳.۵ برابر
نیروی جاذبهی زمین تولید میکند؛ این مقدار نیروی دانفورس این قابلیت را ایجاد میکند
که خودرو بهراحتی و بهصورت وارونه بر روی سقف یک تونل حرکت کند.
در خودروهای فرمول یک، ۶۰ درصد نیروی دانفورس لازم را از طریق اسپویلرهای نصبشده در
جلو و عقب خودرو تأمین میشود. این بالهها با تغییر مسیر جریان هوا موجب تأمین نیروی
لازم برای چسبندگی بیشتر خودرو به جاده و پشت سر گذاشتن پیچها با سرعت بالاتر، میشوند؛
اما در مسیرهای مستقیم باید تعادل نیرویی بین لیفت و دانفورس وجود داشته باشد
تا خودرو بتواند بهسرعت مطلوب دست یابد.
اسپویلر جلو
اسپویلر عقب
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.