♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
شاید بتوان نخستین ایده مکتوب در مورد وسیله نقلیهای را که بدون نیروی
انسان یا جانوران قادر به حرکت باشد، در کتاب ایلیاد اثر هومر، شاعر یونانی یافت.
در بخشی از رمان ایلیاد هفاستوس ،(خدای آتش و فلزکاری) یک سهچرخه متحرک
میسازد و از آن برای جابهجایی استفاده میکند. اما در جهان واقع، این وسیله برای
نخستین بار در سال ۱۶۷۸ توسط پدر، فردیناند فربیست مبلغ مسیحی بلژیکی در چین
طراحی و ساخته شد که توسط فشار بخار کار میکرد. این خودرو اولیه ۶۵ سانتیمتر
طول داشت و به عنوان وسیله سرگرمی برای امپراتور چین ساخته شده بود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
نخستین خودرو واقعی با نیروی بخار که برای جابهجایی انسان و بار بهکار گرفته شد
در سال ۱۷۶۷ توسط نیکل ژوزف کان فرانسوی طراحی و ساخته شد. خودرو کان
میتوانست ۴ تن بار به همراه ۲ خدمه را با سرعت ۷/۸ کیلومتر بر ساعت به حرکت درآورد.
نخستین تصادف خودرویی جهان نیز با این خودرو در سال ۱۷۷۱ اتفاق افتاد.
نخستین خودرو بخار قابل استفاده ۱۷۶۷نیروی
موتور احتراقی در سال ۱۸۶۰ میلادی بهوسیله یک فرد بلژیکی به نام اتین لونوار اختراع شد.
پس از آن، روند تکامل صنعت خودروسازی تداوم یافت و در میان سالهای ۱۸۶۰ تا ۱۹۷۰
میلادی در اروپا اختراعات مختلفی به وسیله چند تن از مهندسان انجام گرفت.
سال ۱۸۸۶ به عنوان سال تولد خودروهای مدرن امروزی شناخته میشود.
کارل بنز مخترع آلمانی در این سال بنز پتنت-موتورواگن را عرضه نمود. از سال ۱۹۰۸
که فورد مدل تی توسط هنری فورد طراحی و ساخته شد، به سرعت کالسکهها جای
خود را به خودروهای موتوری دادند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
نخستین خودرو با موتور برونسوز یک موتور کوچک بود که بر روی یک گاری کوچک نصب شد.
این خودرو را زیگفرد مارکوس در سال ۱۸۷۴ میلادی در شهر وین ساخت. موتور این وسیله نقلیه،
موتور بخاری یا موتور برونسوز نام گرفت. اما بهتدریج موتورهای برونسوز تبدیل به موتورهای
درونسوز گردیدند. در موتورهای درونسوز، مخلوط هوا و گاز در داخل سیلندر به وسیله
جرقه محترق میگردد و حاصل این احتراق باعث ایجاد نیرو و در نهایت به حرکت درآوردن خودرو میشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
نخستین نمونه موتور درونسوز را یک مهندس آلمانی به نام نیکلاس اتو ساخت.
موتورهای امروزی، در حقیقت نمونه تکاملیافته این موتور محسوب میشوند.
اما اختراع خودرو به کارل بنز نسبت داده میشود. او در سال ۱۸۸۵ موفق به ساخت
نخستین خودرو با موتور احتراقی گردید. در سال ۱۸۸۸ برتا بنز همسر کارل بنز،
نخستین سفر خودرویی را با خودرو سه چرخ ساخت بنز انجام داد. در این سفر او
فاصله ۱۰۶ کیلومتری مانهایم تا فورتزهایم را برای برگرداندن فرزندانش ریچارد و یوگن
به صورت رفت و برگشت طی کرد. او دلیل این سفر را دیدار مادرش در فورتزهایم ذکر
کرد اما در حقیقت هدف او از این سفر نشان دادن تواناییهای خودرو بود.
درعینحال هنریفورد، برای نخستین بار خودروهای با موتور احتراقی را انبوهسازی کرد
و خودروهای تولیدی خود را، فورد نامید. هنری فورد در سال ۱۸۹۱ یک موتور کوچک گازوئیلی
طراحی کرد و سه سال بعد، یک ماشین گازوئیلی ساخت که به نام کالسکه بدون اسب
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
شناخته میشود. ۵ سال بعد، هنری فورد طراحی ماشینهای موسوم به مدل A
و مدل T را آغاز کرد. او سرانجام توانست خط تولید و مونتاژ این خودروها را توسعه دهد
تا تولید ماشینها سریعتر و اقتصادیتر شود. مدل T خودرویی بود که در همه جای آمریکا
بهراحتی استفاده میشد و موتورش آنقدر قوی بود که در زمینهای ناهموار به راحتی
حرکت میکرد. این خودرو، به سادگی تعمیر میشد و حتی یک کشاورز با کمی دقت
میتوانست قطعات معیوب آن را عوض کند. قیمت این خودرو در آن زمان، ۸۵۰ دلار بود.
این قیمت اگرچه نسبت به درآمد مردمان عادی، قیمت بالایی محسوب میشد، اما نسبت
به خودروهای زمان خودش بسیار ارزان بود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
در سال ۲۰۱۰ شمار خودروهای فعال در سراسر جهان از رقم ۱ میلیارد خودرو عبور کرد،
که نسبت به سال ۱۹۸۶ که شمار آنها ۵۰۰ میلیون دستگاه بود، به میزان دو برابر
افزایش داشتهاست. روند تولید خودروها روندی افزایشی است که بیشترین نرخ رشد
خودرو مربوط به کشورهای چین، هند و سایر کشورهای تازه صنعتیشده میباشد.
گاهشمار تحولات اساسی خودرو:
- سال ۱۷۶۷ میلادی: ساخت نخستین وسیله نقلیه خودرویی قابل استفاده توسط کان
- سال ۱۸۷۶ میلادی: ساخت موتور چهارزمانه توسط اتو و لانگن
- سال ۱۸۸۳ میلادی: ساخت موتور کاربراتوردار با دور زیاد توسط دایملر
- سال ۱۸۸۴میلادی: ساخت نخستین موتورسیکلت با قدرت ۲/۱ اسب بخار توسط دایملر
- سال ۱۸۸۵ میلادی:ساخت خودرو سه چرخه با دستگاه اشتعال برقی توسط بنز
- سال ۱۸۹۳ میلادی: ساخت کاربراتور رودلف دیزل
- سال ۱۹۰۰ میلادی: طراحی ساختمان کلی خودرو به نحوی که امروزه هم رایج است.
- سال ۱۹۲۴ میلادی: ساخت یک خودرو با استفاده از موتور دیزل توسط کارخانه بنز
- سال ۱۹۵۷ میلادی: ساخت موتور وانکل
ساختمان خودروها
هر خودرو را میتوان به هفت بخش کلی تقسیم کرد که عبارتاند از:
۱- سامانه مولد قدرت (موتور): در این واحد که انرژی شیمیایی بنزین با احتراق به
انرژی مکانیکی تبدیل میشود.
نحوه کارکرد موتور احتراقی درون سوز به این صورت است که با پاشش سوخت به
واسطه سوپاپها درون سیلندرها، و محترق شدن سوخت، انرژی شیمیایی سوخت
به انرژی حرکتی تبدیل میشود. دود حاصل از احتراق سوخت نیز از طریق سوپاپها
از موتور خارج میشود و در نهایت توسط اگزوز از خودرو خارج میشود. در یک موتور
در حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ قطعهٔ متحرک وجود دارد که همه نیاز به روغنکاری دارند با توجه
به درست کار کردن سامانه روغنکاری اما باز هم عمر مفید یک خودرو ۸ سال کار یا پیمودن
۱۵۰۰۰۰ کیلومتر مسافت است. در حقیقت، عملکرد موتور چهار مرحله است که به اختصار
به توضیح آنها میپردازیم.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
- در مرحله اول، سوپاپ ورود هوا، باز شده و با حرکت رو به پایین پیستون،
- مخلوط هوا و سوخت وارد سیلندر میشود.
- در این مرحله، سوپاپها بسته شده و با حرکت رو به بالای پیستون،
- مخلوط هوا و سوخت به شدت فشرده میشود.
- وقتی که پیستون به بالاترین سطح خود رسید، با جرقه زدن شمع،
- احتراق انجام میشود و نیروی حاصل از احتراق، پیستون را با فشار بسیار
- بالا به پایین هدایت میکند.
۴. در مرحله آخر نیز سوپاپ خروجی باز شده و با حرکت رو به بالای پیستون،
همه گازهای حاصل از احتراق، از سیلندر خارج میشوند. این چرخه چهار مرحلهای،
به سرعت در موتور تکرار شده و موتور روشن میشود. گفتنی است، در خودروها،
برای افزایش توان خروجی، از موتورهای ۴، ۶، ۸ یا ۱۲ سیلندر استفاده میشود.
۲- سامانه انتقال قدرت: این مجموعه وظیفه دارد قدرت تولیدی موتور را به چرخها
انتقال دهد که شامل جعبه دنده یا مبدل گشتاور و سرعت، و کلاچ میباشد.
۳- سامانه تعلیق و فنربندی: در خودروهای جدید دستگاه فنربندی در هر دقیقه
بیش از ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ بار نوسان میکند تا اتاق و شاسی، سرنشینان را در معرض
ضربههای ناشی از ناهمواریهای جاده قرار ندهد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
۴- سامانه چرخبندی و ترمزها: بهطور متوسط در هر ۹۰۰۰۰ کیلومتر مسافت
پیموده شده یا هر شش سال کار خودرو هر چرخ حدود ۹۵ میلیون بار چرخش میکند.
۵- سامانه بدنه و شاسی: بدنهٔ خودروهای جدید طوری ساخته میشود که بتواند
همه قطعات را نگهداری کند. در هر بدنهٔ خودرو حدود ۴۰ متر مربع ورق فولادی به کار
میرود که ضخامت آن ۰/۴ تا ۱/۲ میباشد.
۶- سامانه هدایت و فرمان: نیروی متوسطی که لازم است تا بتوان خودرو را
در یک پیچ معمولی هدایت کرد میان ۵ تا ۱۰ کیلوژول میباشد اما سامانههای جدید
فرمان این نیرو را به حدود ۳۰ ژول کاهش دادهاست.
۷- سامانه برقرسانی: از باتریهای ۶، ۱۲، ۲۴ ولتی برای راهاندازی و روشن کردن
موتور استفاده میشود. سامانه جرقهزنی را تا ۳۰۰۰۰ ولت افزایش داده برای جرقهزنی
موتور آماده میکند در این گروه همچنین چراغهای روشنایی و علایم و برف پاککنها و
بخاری و دیگر وسایل الکتریکی نصب شدهاست.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
طرز کار خودرو
خودروهای امروزی جهت تولید قدرت از سوختهای فسیلی استفاده میکنند.
این خودروها همگی دارای موتورهای درونسوز هستند که با سوزاندن بنزین،
گازوئیل یا گاز طبیعی انرژی ذخیره شده در این سوختها را به شکل انرژی جنبشی
قابل استفاده درمیآورند. (این کار در موتور خودرو انجام میشود).
توان تولید شده در موتور خودرو به واسطه سامانه انتقال نیرو از موتور خودرو به
چرخهای آن منتقل میشود. در واقع چرخهای خودرو عامل ارتباط خودرو با زمین و
به وجود آورنده حرکت خودرو است. آنگاه حرکت تولید شده به وسیله انسان، یا برای
جابهجایی یا برای کشیدن وسیله دیگری مورد استفاده قرار میگیرد.
خودروی پرنده
خودروی برقی را یک شرکت فرانسوی طراحی نمودهاست. این خودرو پرنده که پگاس
نام دارد میتواند تا ارتفاع ۳ هزار متری سطح زمین پرواز کند. ارتش فرانسه از تولید این
خودرو استقبال کرده و برای تولید هر دستگاه ۶۰ هزار یورو سرمایهگذاری میکند. این
خودرو توسط شرکت ویلون ساخته میشود و برای به پرواز درآمدن و به زمین نشستن
به یکصد متر باند نیاز دارد و میتواند با سرعتی معادل ۸۰ کیلومتر در ساعت در آسمان
به حرکت درآید. همچنین در سطح زمین میتواند با سرعتی معادل یکصد کیلومتر در
ساعت حرکت کند و میزان ذخیره سوخت آن برای پرواز به مدت ۳ ساعت کافی است.
طراح این خودرو که از سال ۲۰۰۸ بر روی این طرح کار میکند هدف از ساخت آن را تغییر
کاربری سریع برای حرکت در زمین و آسمان اعلام کردهاست، زیرا این خودرو به خاطر
سبکی قادر است در اندک زمان ممکن از حرکت در آسمان به حرکت در سطح زمین و
بالعکس مبادرت کند. ابراز امیدواری کرد که پس از پشت سر گذاردن مراحل آزمایشی،
این خودرو در مرحله تولید انبوه با قیمتی معادل صد هزار یورو وارد بازار شود.
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718