اموزش نقاشی رنگ خودرو کرمانشاه
♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
هیدرولیک
نیرو کلاچهای هیدرولیک از یکی از صفحات به یک مایع هیدرولیک سیال منتقل و
از طریق آن به صفحه متحرک دیگر منتقل میشود. به دلیل تغییر فضا در سیستم
کلاچهای هیدرولیک، معمولا جا به جایی نیرو کندتر از مابقی کلاچها صورت میگیرد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
کلاچ در گیربکسهای دو کلاچه
گیربکسهای دو کلاچه نوعی از گیربکس هستند که به صورت نیمه خودکار عمل میکنند.
در این سیستم از دو کلاچ مجزا برای اتصال و جدایی از فلایویل و فعالیت انتقال و قطع
انتقال استفاده میشود. به این ترتیب که از یک صفحه برای انتقال گشتاور به چرخدندههای
زوج گیربکس و از دیگری برای انتقال نیرو به چرخدندههای فرد استفاده میشود. همچنین
انتقال نیرو در آنها متوقف نشده و صفحات هیدرولیکی کلاچ به صورت مستمر و تناوبی
فعال میشوند. بنابراین نیروی چرخشی همواره به چرخها منتقل میشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
انواع کلاچ براساس گیربکس اتوماتیک و دستی
میدانیم که در گیربکسهای اتوماتیک تعویض دنده بدون دخالت راننده و پدال کلاچ انجام میشود.
بنابراین سیستم کلاچ در این نوع گیربکس با انواع دستی متفاوت است. کلاچهای مورد استفاده
در این دو نوع گیربکس به دو دسته متفاوت با اعضای مجزا تقسیم میشوند که به شرح زیر است:
– کلاچهای مورد استفاده در گیربکسهای دستی که قطع و وصل ارتباط آنها به وسیله نیروی عضلانی انجام میشود:
- کلاچهای تک صفحهای با فنرهای مارپیچی که معمولا در مینیبوس و اتوبوس استفاده میشوند.
- کلاچهای تک صفحهای با فنر دیافراگمی که در خودروهای سواری دیده میشوند.
- کلاچهای دو صفحهای با هر دو نوع فنر که در تراکتور کاربرد دارد.
- کلاچهای چند صفحهای که عموما در موتورسیکلت استفاده میشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
گاهی در کلاچها برای صرف نیروی کمتر عضلانی از وسایل کمکی مانند سیستمهای هیدرولیکی
یا هوایی نیز استفاده میشود. این دسته کلاچ زیرمجموعههای کلاچهای اصطکاکی نیز محسوب میشوند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
– کلاچهای مورد استفاده در گیربکسهای خودکار که عمل قطع و وصل ارتباط را به صورت
دستی انجام میدهند:
- کلاچهای وزنهای
- کلاچهای هیدرودینامیکی
- کلاچهای الکترومغناطیسی
- کلاچهای ترکیبی که مجموعهای از انواع کلاچهای ذکر شده هستند.
امروزه استفاده از انواع این کلاچها در کگیربکسهای متنوع خودکار در خودروسازیهای
روز دنیا رواج دارد. در واقع هریک از این کلاچها برای یکی از انواع گیربکس اتوماتیک کارایی دارد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
کلاچ خیس و خشک
اساس کار و عملکرد انواع کلاچها بر اصل اصطکاک استوار است؛ چرا که همانطور
که گفته شد، قطع و اتصال انتقال گشتاور بسته به نیروی اصطکاک ایستایی صفحه
کلاچ است. اما این نیروی اصطکاک و تماس مداوم و نزدیک دیسک کلاچ با چرخ طیار،
تولید گرمای زیادی میکند که در شرایط بحرانی میتواند منجر به سوختن صفحه کلاچ شود.
به منظور حل این مشکل، کلاچهای روغنی یا خیس طراحی شدند. این کلاچها که معمولا
درون بلوک سیلندر قرار میگیرند در روغن هیدرولیک موتور غوطهور هستند. به این ترتیب
عمل خنکسازی توسط روغن موتور صورت میگیرد و گرمای ناشی از اصطکاک نیز از این
طریق دفع میشود. در این کلاچها از چند صفحه کلاچ که روی یکدیگر نصب شدهاند،
بهره میبرند. البته باید گفت کلاچهای خیس بازده کمتری نسبت به کلاچهای خشک
یا معمولی دارند، اما فضای کمتری نیز به خود اختصاص میدهند و به همین دلیل بیشتر
در موتورسیکلتها مورد استفاده قرار میگیرند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
کلاچها نیز مانند تمام دیگر قطعات و سیستمهای خودرو دارای عمر مفید هستند.
این قطعه که به صورت کلی در معرض اصطکاک قرار دارد، از قطعات تحلیلی و مصرفی
خودرو محسوب میشود که خواه ناخواه باید بعد از مدتی تعویض گردد. اما عوامل
مختلفی در افزایش یا کاهش این طول عمر دیده میشود. عواملی مانند نوع رانندگی،
آب و هوا و اقلیم منطقه و البته کیفیت صفحه کلاچ و لنتهای آن. اما در کنار تمام این
موارد برخی مشکلات رایج برای کلاچها وجود دارد که عبارتند از:
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
۱. لرزش خودرو هنگام رها کردن کلاچ
این مشکل یکی از ایرادات شایع سیستم کلاچ است. این حالت را به اصطلاح
خسته شدن توپی صفحه کلاچ میگویند. در این مواقع نیرویی وارد شده به
صفحه کلاچ خودرو به دلیل عملکرد ضعیف توپی خنثی شده و انتقال ضعیف
نیرو منجر به لرزیدن خودرو در هنگام شروع حرکت می شود. البته این مشکل
در صورت خرابی فنرهای صفحه فشار دهنده دیسک هم رخ خواهد داد. در صورت
بروز این مشکلات صفحه کلاچ باید تعویض شود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
۲. بکسواد کلاچ
کلاچ معمولا در اثر تمام شدن لنت یا چرب شدن آن، بکسواد میکند.
نتیجه این اتفاق انتقال ناقص نیروی محرک موتور خواهد بود. رفع این معضل
با تعویض لنت و رفع چربی روی آن ممکن خواهد بود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
۳. فرسایش بلبرینگ کلاچ
این معضل از سبک نادرست رانندگی، نیم کلاچ گرفتن مکرر و استفاده بی مورد از
پدال کلاچ و قرار دادن مداوم پا روی آن نشات میگیرد. در صورت بروز این مشکل
معمولا صدای بلبرینگ یا یاتاقان در زمان کلاچ گرفتن قابل شنیدن است.
اما به غیر از موارد ذکر شده عواملی نیز هستند که در صورت رعایت نکردن آنها
عمر مفید صفحه کلاچ کاسته شده و زمان تعویض آن زودتر فرا میرسد. این موارد عبارتند از:
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
– رانندگی با شتاب زیاد
– فشار آوردن به موتور در سربالایی
– تعداد زیاد سرنشینان خودرو
– گذاشتن پا روی پدال کلاچ در حین رانندگی
موارد ذکر شده معمولا منجر به خورده شدن یا به اصطلاح تمام شدن صفحه کلاچ
میشوند. این اصطلاح به معنای از بین رفتن کامل لنت کلاچ است. همانطور که گفته شد
نیمکلاچ گرفتنها مکرر و طولانی مدت و رها نکردن پدال کلاچ از اصلیترین عوامل این
معضل هستند. معضل دیگر موجود در این سیستم نیز جدا نشدن صفحه از چرخ طیار است.
در این مواقع ارتباط فلایویل و گیربکس قطع نشده و نیروی محرکه موتور مداوم به جعبه دنده
منتقل میشود. در نتیجه تعویض دنده با مشکل مواجه میشود. این معضل به دلایل پیش ایجاد میشود:
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
– پارگی یا شل شدن کابل پدال کلاچ
– وجود نشتی در سیلندر اصلی یا فرعی پدال هیدرولیکی کلاچ
– نفوذ هوا به داخل مدار هیدرولیک پدال کلاچ
– تنظیم نبودن مکانیزم انتقال نیروی پدال کلاچ در کلاچهای مکانیکی
موارد ذکر شده عموما منجر به کاهش فشار بر یاتاقان رها کننده در نتیجه
عمل نکردن فنر خورشیدی و جدا نشدن صفحات میشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – -03134417887۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.