اموزش ترکیب رنگ خودرو ساری

آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ اجزای تشکیل دهنده سیستم گاز سوز خودرو :

به دلیل افزایش قیمت بنزین و آلاینده های این نوع سوخت اکثر شرکت های تولید

کننده خودرو به سمت هیبرید یا دوگانه سوز کردن خودرو در حال تغییر روند هستند

یکی از پرکاربردترین سیستم های دوگانه سوز در کشور ما خودروهایی هستند که

با گاز CNG کار می کنند. بخش عمده ترکیبات شیمیایی CNG گاز متان تشکیل می دهد

در ادامه در مورد اجزای تشکیل دهنده سیستم گاز سوز خودرو توضیحات لازم وکلیدی را خواهیم گفت .

♦ رگلاتور :

برای تنظیم و حفظ فشار گاز در یک کانال تامین و با طیف وسیعی از مقادیر فشار

گاز  استفاده می شود. رگلاتورها باید قابلیت فراهم کردن شرایط ایده آل برای عملکرد

مطلوب خودرو را داشته باشند مهمترین وظیفه رگلاتور ثبت کردن فشار خروجی در شرایط

مختلف کاری موتور می باشد، به این صورت که با تغییر فشار گاز ورودی به رگلاتور و

همچنین کاهش و یا افزایش جریان گاز مصرفی فشار خروجی رگلاتور ثابت می باشد.

وجود یک فیلتر برای رگلاتور فشار ضروری است بیشتر رگلاتورها دارای فیلتر داخلی

در ورودی گاز است این فیلترها کوچک بوده به آسانی مسدود می شوند این سیستم

علاوه بر مسدود شدن رگلاتور مانع از آسیب دیدن شیرها می شود. رگلاتورها به دلیل

بالا بودن فشار گاز در ورودی به مقدار 200 بار فشار خروجی را کاهش می دهند که

موجب یخ زدگی در محل خروجی گاز می شود.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ انواع رگلاتور CNG :

رگلاتورهای مکشی یا میکسری 

این نوع رگلاتور در کیت های نسل اول دوم مورد استفاده قرار می گیرند

که دارای دو مرحله کاهش فشار اولیه و یک مرحله دیافراگم تنظیم جریان

خروجی با توجه به مکش منیفولد می باشد.

♦ نحوه عملکرد رگلاتور میکسری در سیستم گاز سوز خودرو :

 مرحله اول با استفاده کردن از یک شیر که به وسیله یک دیافراگم و یک فنر

کنترل می شود فشار گاز از 200 بار به 4 بار کاهش میابد و همچنین این مجموعه

دارای یک سیستم مبدل حرارتی است تا با انتقال دادن گرما رگلاتور مانع یخ زدن آن در هنگام انبساط گاز شود.

مرحله دوم این مرحله شامل یک شیر با پوشش لاستیکی بوده که توسط یک

دیافراگم و فنر کنترل می شود فشار گاز از 4 بار به 2/1 بار کاهش میابد باید

توجه کنیم که فشار این مرحله بر حسب مدل رگلاتور قابل تغییر می باشد.

مرحله سوم در این مرحله بار اعمالی ببه موتور توسط فنر اندازه گیری شده و

به دیافراگم منتقل می شود تا امکان نگه داشتن موتور در حالت ایده آل وجود آید

در دورودی مرحاه سوم یک شیر برقی قرار دارد که جریان را در مواقع لازم قطع

می کند همچنین در هنگام راه اندازی موتور که کلید در حالت استفاده از سوخت

گاز است این شیر اجازه عبور جریان گاز را می دهد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ توجه :

این رگلاتورها دارای دو پیچ تنظیم کننده جریان می باشند

1- پیچ تنظیم دور آرام که میزان جریان گاز را در دور آرام کنترل میکند.

2- پیچ تنظیم اصلی که برای جریان در ورودی های بالا به کار می رود.

♦ شیر مخزن CNG :

هر مخزن گاز CNG دارای یک شیر مخصوص است که چند کار انجام می دهد

این شیر راه عبور گاز را بسته یا مسدود می کند با بستن شیر جریان گازی

که داخل مخزن وجود دارد را به دیگر تجهیزات قطع می گردد و همچنین با فشار

بیش از حد مجاز سیستم ایمنی که در شیر تعبیه شده است فعال می شود

و با خارج کردن گاز به خارج از مخرن از بروز حادثه جلوگیری می کند. در روی

شیر مخزن CNG یک سوپاپ اطمینان حرارتی تعبیه شده که در صورت آتش سوزی

عمل کرده و از خروج گاز به بیرون مخزن جلوگیری می کند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ پرکن CNG :

شیر سوخت گیری (پر کن) یکی از پرکاربردترین قطعه مورد استفاده در مجموعه CNG است

که وظیفه ورود گاز به داخل مخزن و مانع از خروج آن به بیرون را انجام می دهد.

♦ امولاتور Emulator یکی از مهمترین اجزای سیستم گازسوز خودرو :

قطعه ای الکترونیکی است که در خودروهای تک سوز مورد استفاده قرار می گیرد

در هنگام استفاده از سوخت CNG از فعال شدن انژکتورها جلوگیری می کند و این کار

باعث می شود چراغ چک ECU روشن نشود و یا همان شبیه سازی ریل سوخت بنزین را انجام می دهد.

♦ کلید تعیین وضعیت سوخت :

کلید انتخاب سوخت یک قطعه الکترونیکی است که اجازه انتخاب کردن نوع

سوخت را به راننده می دهد. باز بسته نمودن شیر برقی رگلاتور و شیر برقی بنزین و

نشان دادن میزان گاز موجود در مخزن بوسیله چراغ های LED از دیگر کارهای این قطعه است.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ نشان دهنده LED :

کلید انتخاب سوخت دارای یک ردیف چراغ های LED می باشد. این کلید

دارای چهار چراغ LED سبز دارد که مقدار گاز درون مخزن را نشان می دهد.

روشن شدن چهار چراغ : مخزن از گاز CNG پر است.

روشن شدن سه چراغ : سه چهارم مخزن از گاز CNG پر می باشد.

روشن شدن دو چراغ : نصف مخزن از گاز CNG پر می باشد.

روشن شدن یک چراغ : یک چهارم مخزن از گاز CNG پر می باشد.

زمانی که چراغ سبز اولیه روشن و خاموش می شود به این معنی است که مخزن

به مقدار ذخیره است. بهتر است همواره از کیلومتر شمار و نشانگر سوخت استفاده شود.

♦ ابزار صافکاری جزئی و بتونه کاری

♦ چکش  صافکاری  :

همانند چکش های معمولی ایست ، با این تفاوت که قسمت ضربه زننده ی آن پهن است

و در برخی مدل ها سر دیگر آن بسیار نازک است و برای ضربه زدن بر روی نقاطی که برآمده است ، به کار می رود .

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ قالب تنه  :

قطعه ای ایست خمیده و سطح روی آن کاملا صیقلی ایست .

ز این وسیله برای ضربه زدن از روی بدنه استفاده می شود . این ابزار بسیار پر کاربرد

است و معمولا بر روی سطوح صاف و بزرگ  ، عملکرد آن از چکش صافکاری بهتر است .

♦ بلوک ( یا تخته ) سنباده :

قطعه ای است که سنباده را بر روی قسمت صاف آن قرار داده و دو طرف آن محلی

برای نگهداشتن دوسر کاغذ سنباده تعبیه شده است .

به کمک این وسیله سنباده به صورت کاملا صاف بر روی بدنه کشیده و سطح کار صاف و یکدست ساییده میشود .

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ بتونه کاری :

حال که انجام کار های صاف کاری به اتمام رسیده ، زمان آن است که در قوطی بتونه

را باز کرده و بتونه کاری را شروع کنیم .

پس از انجام بتونه کاری شروع به سنباده کاری آن کنید تا دوباره نقطه ای از

فلز بدنه شروع به بیرون آمدن نکند .

اگر مراحل سنباده کاری بر روی بتونه به درستی و با دقت انجام شود فقط

مقدار کمی بتونه روی بدنه باقی می ماند و آن هم فقط در مناطق نا هموار قبلی بدنه است .

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ سنباده کاری :

اکنون نوبت به سنباده کاری بتونه های کشیده شده روی بدنه است .

بهترین ابزار برای این کار بلوک سنباده و دست است . توصیه میشود همیشه ،

یا حداقل در شروع یادگیری عملیات نقاشی ، از ابزار های دستی استفاده کنید .

پس از انجام مراحل سنباده کاری و پاشش لایه ی آستراولیه ، گلگیر مورد نظر به

این صورت در می آید که ظاهرا آماده ی پاشش رنگ است ، اما این طور نیست ،

زیرا سنباده ی 80 خط و خطوط زیادی روی بدنه  برجا می گذارد و چنین سطح ناهمواری

مناسب پاشش رنگ نیس .

به همین دلیل لایه ی اولیه ی آستر را حتما باید با سنباده 800 تا حد ممکن صاف و صیقلی کرد ،

اما تا این قسمت از کار ، گلگیر کاملا صافکاری شده و هموار است .

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – -۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *