اموزش بازیابی رنگ خودرو کرمان
♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
الکترولیت یا اسید باتری
محلول موجود در جعبه باتریهای اسید سرب است. این محلول شامل درصد مشخصی اسید
سولفوریک، آب مقطر است که پس از ترکیب و خنک شدن از منفذهای درپوش درون جعبه ریخته میشود.
نشانگر باتری
این قطعه وضعیت شارژ باتری را در سه حالت شارژ، نیمه شارژ و دِشارژ نشان میدهد.
این قطعه استوانهای است درون جعبه باتری با یک گوی سبز رنگ داخلش. چگالی این
گوی به شکلی در نظر گرفته میشود که با چگالی الکترولیت برابری کند. سطح این استوانه
از بیرون جعبه باتری قابل مشاهده است و زمانی که چگالی الکترولیت در حد مناسب باشد
گوی روی سطح استوانه میایستد و رنگ سبز آن قابل مشاهده است، اما وقتی چگالی
الکترولیت به دلیل کاهش اسید و غالب شدن حجم آب پایین میآید گوی پایینتر رفته و
رنگ آن کمتر مشاهده میشود. وقتی باتری کامل دشارژ باشد سطح استوانه یا نشانگر
باتری سیاه دیده میشود. این نشانگر در باتریهای اسید-سرب دیده میشود. نوع نشانگر
.در باتریهای خشک به شکل یک نمایشگر رنگی است که میزان شارژ باتری را در سه
حالت با رنگهای سبز و قرمز و مشکی نشان میدهد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
قطبهای باتری
قطبها از جنس سرب هستند و از یک سمت بیرون از درپوش باتری هستند
و از سمت دیگر درون مایع الکترولیت. دو قطب باتری که بیرون از باتری و دو سمت
جعبه به رنگهای قرمز و آبی دیده میشوند در دو نوع مثبت و منفی به کار میروند.
قطب مثبت که از قطر منفی قطورتر است درون جعبه به صفحه مثبت متصل است و قطب منفی با صفحه منفی.
نحوه عملکرد باتری خودرو
همزمان با استارت زدن خودرو، باتری به مدار برق آن وصل شده و فرایند دشارژ شدن آن
آغاز میشود. به این ترتیب که الکترولیت به عنوان رابط بین قطبهای مثبت و منفی
عملیات تبدیل نیروی شیمیایی به الکتریسیته را انجام میدهد. انرژی حاصل از این
واکنش الکتروشیمیایی ماده فعال روی صفحات را تبدیل به سولفات سرب کرده و در
خلال این تبدیل ملکولهای اکسیژن و هیدروژن آزاد میشوند. این ملکولها با واکنش
تبدیل به آب شده که نتیجه آن آزاد سازی الکترون توسط صفحات مثبت است.
این الکترونها نیاز متقابل صفحات منفی به الکترون را برآورده میکنند. این تبادل
الکترون ولتاژ یا پتانسیل الکتریکی را در دو سر باتری ایجاد میکند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
ظرفیت ذخیره باتری چیست؟
پیشتر گفته شد که از وظایف اصلی باتری ذخیرهی انرژی برای نیازهای برقی خودرو است.
این ذخیره زمانی که سیستم شارژ خودرو به هر دلیلی قادر به فعالیت نباشد مورد استفاده
قرار میگیرد. ظرفیت ذخیره باتری حداقل توان باتری در تامین و انتقال برق برای چنین مواقعی است.
این حداقل باید بتواند در شرایط خرابی و نقص سیستم شارژ و در بدترین وضعیتهای مواجه با این
نواقص مانند فصل زمستان یا شبها، انرژی لازم برای موارد زیر را تامین کند.
∗ انرژی لازم برای عمل جرقهزنی و احتراق
∗ برق لازم برای نور پایین چراغهای جلو
∗ برف پاککنها
در صورت تجهیز خودرو به سیستم گرمکن شیشه خودرو، تامین نیاز این سیستم
در این مواقع حساس در صورت خرابی سیستم شارژ را نیز تامین کند. باتری انرژی
لازم برای استارت خودرو را نیز توسط همین ظرفیت فراهم میکند. یک باتری سالم
میتواند از تمام ظرفیت ذخیره خود استفاده کند. ظرفیت ذخیره مورد نیاز برای موارد
بالا در هر خودرو متفاوت است و خودروساز معمولا این رقم را در اطلاعات آن درج میکند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
انواع باتری خودرو
باتریهای خودرو انواع مختلفی دارند ولی دو نوع درمیان آنها از باقی معروفتر هستند؛
۱. باتریهای غیر سیلد یا باتریهای اسیدی
این باتریها که LM نیز نامیده میشوند به عنوان باتریهای حساستر شناخته میشوند
که نیاز به مراقبت بیشتری دارند. این باتریها همچنین برای شرایط آب و هوایی گرم
مناسبتر هستند، چرا که میتوان در زمان نیاز به آنها آب اضافه کرد. صفحات این
باتریها متشکل از سرب و دو آلیاژ کلسیم-آنتیموان هستند. این نوع باتری که مدلهای
قدیمیتر به حساب میآیند به دلیل هزینه کمتر تولید و قیمت پایینتر خرید همچنان بسیار مورد استفاده قرار میگیرند.
۲. باتریهای سیلد یا باتریهای اتمی
این باتریها که به اختصار FM معروف هستند نیاز به مراقبت ندارند و از حساسیت کمتری برخوردارند.
همچنین مقاومت آنها در برابر حالت اُوِر شارژ یا شارژ بیش از حد بیشتر است. باتریهای سیلد
سریعتر شارژ میشوند و عمر بیشتری نسبت به غیر سیلدها دارند به طوری که حتی عمر مجاز
نگهداری بیشتری از سوی تولید کننده برای آنها تعیین میشود. صفحات آنها از جنس سرب
و تک آلیاژ کلسیم-کلسیم است. نقطه ضعف این باتریها دشارژ شدن عمیق است. در این
صورت به طور کامل از کار افتاده و نیاز به تعویض دارند. چرا که در این باتریها از اسید استفاده
نمیشود و مواد فعال به صورت جامد و خشک فعالیت میکنند، در نتیجه تحت تاثیر دشارژ
عمیق این مواد فعال به سرعت از صفحات ریزش کرده و باتری دچار آسیب جدی میشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
باتری خودروهای برقی و هیبریدی
همه آنچه گفته شد خصوصیاتی مربوط به باتری خودروهای احتراق داخلی بنزینی یا دیزلی بود.
بدون شک اوضاع در باتریهای خودروهای برقی و هیبریدی کاملا متفاوت است. باتری خودروهای
برقی علاوه بر منبع انرژی موتور، پمپ سوخترسان آنها هم محسوب میشوند. بنابراین
ساختاری کاملا متفاوت دارند. در خودروهای تمام برقی باتری باید توان تامین شعاع حرکتی
نیز داشته باشد و قدرت خروجی و ظرفیت ذخیره انرژی آن نیز فاکتور مهمی برای خودرو
محسوب میشود. در خودروهای هیبریدی اما چندان به ظرفیت ذخیره باتری نیاز ندارند
و توان خروجی و شعاع حرکتی آن فاکتورهای مهم باتری در این خودروها هستند.
در هر دو گروه این باتریها از نوع لیتیوم یونی هستند یعنی چیزی مشابه باتریهای
مورد استفاده در گوشیهای موبایل. این باتریها که در صورت عدم استفاده به ندرت .
شارژ خود را از دست میدهند نقش باک خودروی برقی را بازی میکنند. ظرفیت آنها
با واحد کیلووات ساعت یا KWH بیان میشود و هرچه این ظرفیت بالاتر باشد مسافت
قابل پیمایش با یک دور شارژ کامل آن نیز بیشتر خواهد بود، دقیقا مشابه حجم باک خودرو.
البته نقطه اشتراک این باتریها با باتریهای مورد استفاده در خودروهای بنزینی و دیزلی،
.عمر مفید آنها است و اینکه شارژ و دشارژ شدن مداوم آنها را پس از مدت زمانی بین ۲ تا ۴ سال از کار میاندازد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.