سیستم تعلیق الکتریکی خودرو

♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

به طورکلی اجزای تشکیل دهنده یک خودرو را می‌توان در سه بخش کلی

شامل بخش فنی، شاسی و بدنه و کابین دسته‌بندی کرد. هر یک از این اجزا

دارای عملکرد و وظیفه‌ای معلوم و مشخص هستند که در کنار یکدیگر و با هماهنگی

در عملکردشان می‌توانند تشکیل یک مجموعه‌ای بزرگ‌تر بنام خودرو را بدهند.

در این دسته بندی هرکدام از اجزاء دارای اهمیت و ارزش فنی و ساختاری خاص

هستند و نمی‌توان یه بخش را مهم‌تر یا پررنگ‌تر از بخش‌های دیگر دانست زیرا نبود

هر بخش باعث می‌شود تا هدف نهایی با نقص و کمبود مواجه شود.

برهمان طور که بیان شد یکی از این سه بخش اصلی شاسی خودرو است.

شاسی خودرو یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تشکیل دهنده خودرو است که

در عین گردآوری اجزای دیگر در کنار هم و ایجاد بستری برای شکل‌گیری یک خودرو،

وظیفه مهم ایمنی سرنشینان در تصادفات را به دوش می‌کشد. اگر بخواهیم در مورد

شاسی خودرو تعریفی روشن و البته به زبان ساده ارایه دهیم باید بیان کرد شاسی

سازه‌ای است فلزی که در شکل‌ها و انواع متنوعی ساخته می‌شود و سایر اجزا

خودرو مانند سیستم تعلیق، پیشرانه، سیستم ترمز، سیستم فرمان، اتاق خودرو،

تجهیزات رفاهی و… بر روی آن نصب می‌شوند. اگر خودرو را به یک ساختمان چند طبقه

تشبیه کنیم، شاسی آن دقیقا نقش اسکلت فلزی ساختمان را ایفا می‌کند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

همان طور که در یک ساختمان ابتدا اسکلت فلزی متناسب با متراژ و تعداد طبقات

آن ساختمان بنا می‌شود و سپس سایر اجزای ساختمان مانند دیوار‌ها سقف‌ها

و یا حتی اجزای جزئی‌تر مانند تک‌تک آجر‌ها، بلوک‌ها، سیمان، گچ و… بر روی

این اسکلت فلزی در کنار هم قرار می‌گیرند تا تشکیل یک سازه بنام ساختمان را بدهند،

در یک خودرو نیز شاسی نقش همان اسکلت فلزی را ایفا می‌کند که سایر اجزا

تشکیل دهنده خودرو جز به جز بر روی این اسکلت سوار می‌شوند.

شاسی هر خودرو متناسب با سگمنت (کلاس خودرویی)، ابعاد و همچنین کاربری

آن خودرو طراحی شده و ساخته می‌شود. به یقین المان‌هایی که برای طراحی یک

خودرو شاسی بلند بزرگ سایز با قابلیت‌های خارج جاده‌ای در نظر گرفته می‌شود و

موانعی که بر سر راه چنین پروژه‌ای قرار دارد، در پروژه طراحی یک شاسی برای یک

خودروی هاچ‌بک کوچک شهری به هیچ عنوان دیده نمی‌شود. زیرا یکی از اصلی‌ترین

وظایف شاسی خودرو ایجاد و حفظ ایمنی لازم و کافی برای سرنشینان خودرو در

شرایط گوناگون است. بنابراین طراحی یک خودرو باید با درنظر گرفتن عوامل بسیار

متنوعی نظیر کاربری خودرو، وزن خودرو، تعداد سرنشینان قابل حمل، توانایی‌ها و

قابلیت‌های دینامیکی و هندلینگ که خودرو قرار است از آن بهره‌مند شود، مواد اولیه

در دسترس، هزینه و بودجه در دسترس و… همراه باشد تا بتواند هدف نهایی از تولید

خودرو مورد نظر را به راحتی قابل دستیابی کند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

همین اساس از زمان پیدایش خودرو‌ها و طراحی و تولید اولین نسل از این وسایل نقلیه

تاکنون فرآیند ساخت و حتی نوع و ترکیب مواد اولیه به کار رفته در طراحی و ساخت شاسی

خودرو‌ها پیشرفت‌های غیر قابل انکاری را کرده است. از جمله شناخته شده‌ترین

شاسی‌هایی که تا کنون در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار گرفته است

می‌توان به شاسی‌های نردبانی، شاسی‌های لوله ای، شاسی‌های صفحه ای،

شاسی‌های مونوکوک و… اشاره کرد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ شاسی نردبانی :

شاسی‌های نردبانی جزء شاسی‌های مستقل به شمار می‌روند.

شاسی مستقل به شاسی اطلاق می‌شود که ابتدا سازه فلزی شاسی

طراحی و ساخته شده و سپس سایر اجزا خودرو بر روی آن نصب می‌شوند،

بنابراین هیچ وجه مشترکی با سایر قطعات و اجزای خودرو ندارد. به عبارتی

در طراحی یک شاسی مستقل تنها اسکلت فلزی شاسی طراحی و ساخته

می‌شود و هیچ قطعه و جزء دیگری به صورت یکپارچه با شاسی طراحی نمی‌شود.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

دلیل استفاده از لفظ نردبانی در این نوع از شاسی فرم ساخت کلی شاسی است

که شبیه به یک نردبان با دو تیرک طولی و تعدادی تیرک عرضی جهت تقویت و اتصال

تیرک‌های طولی شاسی می‌شود. استفاده از این نوع شاسی در خودرو‌های سواری

در گذشته بسیار رواج داشت، اما امروزه از این نوع شاسی در خودرو‌های سواری

بسیار کم استفاده می‌شود. شاسی‌های نردبانی از استحکام، مقاومت و قابلیت

تحمل وزن بالایی برخوردار هستند و امروزه بیشتر در ساخت خودروهای سنگین مانند

شنده‌ها، اتوبوس‌ها و بعضا در ساخت خودرو‌های شاسی بلند با قابلیت خارج جاده‌ای

مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله معایب این نوع از شاسی‌ها می‌توان به وزن بالا،

فضای اشغالی زیاد، سر و صدای زیاد و توانایی کم در جذب ارتعاشات اشاره کرد.

علاوه بر این، این شاسی‌ها مقاومت پیچشی کمی دارند بنابراین نمی‌توان از آنها

درتولید خودروهای اسپرت استفاده کرد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

♦ شاسی صفحه ای :

شاسی‌های صفحه‌ای گونه دیگری از شاسی‌های مستقل هستند که به نوعی برخی

معایب و مشکلات شاسی‌های نردبانی در آنها برطرف شده است. گفته می‌شود که

این نوع از شاسی‌ها اولین بار توسط فردیناند پورشه طراحی شد. ساختار این نوع از

شاسی‌ها بدین گونه است که از ترکیب صفحات فلزی در کف اتاق و پروفیل‌های متعدد

تشکیل شده است. در واقع ساختار مشبکی از پروفیل‌ها توسط صفحات

فلزی در کف اتاق پوشیده شده‌اند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

از جمله مزایای این نوع از شاسی‌ها می‌توان به فضای اشغال شده کمتر نسبت

به شاسی‌های نردبانی اشاره کرد. شاسی‌های صفحه‌ای قابلیت جذب بهتر

ضربات و ارتعاشات را نسبت به شاسی‌های نردبانی دارا هستند. در این نوع

شاسی‌ها به دلیل ساختار فیزیکی خاص شاسی که پیش‌تر بیان شد. می‌توان

ارتفاع مرکز ثقل خودرو را کاهش داده و در نتیجه در پایداری و دینامیک خودرو بهبود چشمگیری ایجاد کرد.

در مقابل، این نوع از شاسی‌ها دارای مقاومت پیچشی کمتری نسبت به

شاسی‌های نردبانی هستند که این مساله یک ضعف بزرگ به شمار می‌رود.

علاوه بر این قابلیت تحمل وزن این شاسی‌ها از گونه‌های نردبانی کمتر است و

نمی‌توان از آنها در خودروهای سنگین استفاده کرد. همچنین در تصادفات و برخودر‌ها

خسارت وارده به این شاسی‌ها بیشتر از انواع نردبانی بوده و تعمیر و بازسازی آنها نیز سخت و پرهزینه است.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – -03134417887۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718   

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان