اموزش اجرای نانوسرامیک خودرو یزد

آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

انواع بدنه خودرو بر اساس کلاس و فرم

یکی از اصلی‌ترین تقسیم‌بندی خودروها کلاس آن‌ها است که براساس فرم بدنه صورت می‌گیرد.

نیاز به کلاس‌بندی خودروها زمانی احساس شد که تولید انبوه آن‌ها بیشتر و تنوع‌شان روز افزون شد.

به این ترتیب کلاس‌بندی بر اساس فرم بدنه، کمک می‌کرد تا خودروسازان ضمن اعلام کارایی خودرو

به مشتری هنگام معرفی آن، گاهی بتوانند شاسی‌های خودروها را برای تولیدات هم‌کلاس استفاده کنند.

این امر هزینه‌ تمام شده‌ تولید و زمان صرف شده برای این کار را تا حد قابل توجهی کاهش می‌داد.

البته که این دسته‌بندی قاعده و قانون ثابتی ندارد و با تغییر کمپانی خودروسازی‌، کشور یا منطقه‌

محل تولد خودرو و سلیقه‌ جاری بین سازندگان آن تغییر می‌کند. همچنین کلاس‌های جدید خودرو

نیز که معمولا از ترکیب کلاس‌های قبلی حاصل می‌شوند هر روزه به این تقسیم‌بندی اضافه می‌گردند.

اکنون با هم کلاس‌های مختلف و شناخته‌شده‌ خودرو را به صورت اجمالی بررسی می‌کنیم.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

  • سدان (سالون)

خودروهای‌ سدان یا سالون یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین اتومبیل‌ها هستند.

این خودروها که گاهی صندوق‌دار نیز خطاب می‌شوند از قدیمی‌ترین کلاس‌های خودرو

و اصلی‌ترین آن‌ها هستند که بسیاری کلاس‌های جدید براساس آن‌ها طراحی شده‌اند.

تقریبا تمام خودروسازان کار خود را با ساخت مدل‌های سدان آغاز کرده‌اند. خودروهای

این کلاس همه ۴ در و ۴ صندلی و گاها ۵ صندلی دارند. صندوق آن‌ها به صورت مجزا

در قسمت پشت خودرو باز می‌گردد و درِ آن از شیشه‌ عقب جدا است. این دسته خودروها

را شهری یا خانوادگی نیز می‌خوانند و به دلیل کارایی و تنوع بالا در بین همه‌ سنین و اقشار طرفداران زیادی دارند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

  • استیشن

خودروهای این کلاس، در واقع فرمی از سدان‌ها با صندوق عقب جادارتر هستند.

این خودروها که واگن نیز خوانده می‌شوند بدنه‌ کمی بزرگتر با طول بیشتری از نوع

سدان خود دارند و صندوق آن‌ها به نوعی تا سقف خودرو ادامه یافته است. در واقع

در این‌ کلاس در صندوق و شیشه عقب به صورت یکپارچه به یکدیگر وصل هستند 

در نتیجه از فضای حمل بار بزرگتری‌تری برخوردار می‌شوند.

  • هاچ‌بک

هاچبک‌ها یکی از محبوب‌ترین انواع خودروها در بین جوانان هستند که سال‌هاست

از معروفیت جهانی بسیاری برخوردارند. مهم‌ترین شاخصه در فرم بدنه‌ هاچبک‌ها به

غیر از ابعاد نسبتا کوچک‌شان، یک تکه بودن شیشه عقب و درِ صندوق بار آن‌ها است.

به این ترتیب که در صندوق عقب با شیشه‌ عقب یکجا بلند می‌شود. همچنین هاچبک‌ها

صندوق عقب مجزا از کابین ندارند. در گذشته انواع ۲ در آن‌ها نیز ساخته می‌شد اما اکنون

معمولا به صورت  ۴در با ۴ صندلی ساخته می‌شوند. هاچ‌بک‌ها نیز از خودروها شهری

معمول در جهان هستند. همچنین زیر مجموعه‌ای با عنوان HotHatc در کلاس هاچ‌بک

وجود دارد که نوع هاچبک‌های اسپرت با قابلیت‌های جذاب‌تر و جوان‌پسندتر را دربر می‌گیرد.

این نوع هاچ‌بک‌ها از بعد فنی نیز قوی تر هستند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

  • فست‌بک

فست‌بک‌ها را می‌توان بین سدان‌ها و هاچ‌بک‌ها جای داد. در واقع فست‌بک‌ها نمونه‌هایی

از سدان‌ها هستند که مانند هاچ‌بک‌ها بخش انتهایی سقف آن‌ها با شیبی نسبتا تند به

انتهای صندوق عقب می‌رسد و فرمی یک‌پارچه و زاویه‌دار در عقب خودرو ایجاد می‌کند.

اما در صندوق عقب در آن‌ها با شیشه‌ عقب حالتی یک‌پارچه ندارد و هنگام باز کردن درِ صندوق بار،

شیشه‌ عقب مانند کلاس سدان در جای خود ثابت می‌ماند.

  • لیفت‌بک

اگر فست‌بک‌ها را بین هاچ‌بک و سدان قرار دهیم، لیفت‌بک را باید سدانی هاچ‌بک‌ طور بخوانیم.

این کلاس که یکی از پرحاشیه‌ترین کلاس‌های خودرویی است به سدانی شباهت دارد که

صندوق عقبش کوتاه شده یا به هاچ‌بکی که صندوق عقبی کوچک اما خارج از اتاق دارد.

تفاوت لیفت‌بک و فست‌بک در این است که بخش انتهایی خودرو در لیفت‌بک‌ها مانند فست‌بک‌ها

به صورت یک‌پارچه و شیب‌دار نیست و یک صندوق بار کوچک جدای از کابین در انتهای آن طراحی

می‌شود. نکته‌ بعد باز شدن در صندوق عقب و شیشه‌ عقب به صورت یک‌پارچه و شبیه به کلاس هاچ‌بک است.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

  • کوپه

در ایران به بسیاری از خودروها به اشتباه کوپه گفته می‌شود. اما خودروهای این

کلاس که یکی از معروف‌ترین کلاس‌های خودرو در دنیا است خصوصیات خاص خود را دارند.

در تعریف کلی آن‌ها گفته می‌شود که خودرویی با بدنه‌ای دو در مسقف، که ساختاری تخم‌مرغی

و کمی محدب دارد. کلاس کوپه معمولا شامل خودروهای لوکس و مجلل و گران‌قیمت می‌شود.

  • گرند تور یا GT

این کلاس که در بین جذاب‌ترین و خاص‌ترین بدنه‌ خودرو قرار می‌گیرد تا حدی زیرمجموعه‌

کلاس کوپه محسوب می‌شود با خصوصیات و ظاهر اسپرت‌تر. ابعاد گرند تورها نیز بزرگتر از

ابعاد کوپه‌ها است. این ابعاد به منظور تامین فضای لازم برای موتور حجیم و تجهیزات لوکس

داخل کابین این کلاس بزرگتر در نظر گرفته می‌شوند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

  • شوتینگ بریک

خودروهایی با بدنه‌ دو در که فرمی بین استیشن و کوپه دارد. شوتینگ بریک نیز مانند

کوپه مسقف است. این بدنه در قسمت عقب شبیه استیشن و فست بک است اما در

قسمت جلو فرمی مشابه کوپه دارد. این کلاس محبوب جوانان است.

  • کانورتیبل

کانورتیبل به معنی لغوی قابل تبدیل، برای کلاس‌هایی استفاده می‌شود که در آن‌ها

بدنه دو در و رو باز است. سقف این خودروها  به ‌صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شود.

کارنوتیبل‌ها عموما چهار نفره هستند. سقف جمع‌شونده آن‌ها گاهی از جنس پارچه یا

برزنت است، که در این‌صورت Soft Top‌ نام می‌گیرند و گاهی نیز این سقف جمع‌شونده

از جنس فلزی و هم‌رنگ بدنه است که به آن Hard Top‌ می‌گویند. این کلاس در ایران کروک

نامیده می‌شود. کارنوتیبل‌ها دو در هستند اما چهار صندلی دارند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

  • رودستر

این کلاس نیز کاملا مشابه کانورتیبل است. با سقف جمع شونده‌ پارچه‌ای یا فلزی و بدنه‌ی

دو در. تنها تفاوت این دو کلاس در تعداد صندلی‌های آن‌ها است. رودسترها دو سرنشینه هستند.

این کلاس در ایتالیا و آلمان اسپایدر خطاب می‌شود. رودسترها از خودروهای قدیمی صنعت

خودروسازی هستند و قدمت این کلاس از کوپه و کانورتیبل بیشتر است.

  • لیموزین

خودروهای این کلاس که اتومبیل‌های تشریفاتی را در بر می‌گیرد بدنه‌‌ای شبیه سدان

اما کشیده‌تر دارند. مهمترین استاندارد لیموزین فاصله‌ محوری بیشتر آن از حالت عادی است.

در مواردی با وجود طول بیشتر لیموزین با همان ۴در تولید می‌شود و در مواردی با شش در

یا حتی بیشتر که البته در این صورت خودرو خارج از استانداردهای لیموزین قرار می‌گیرد.

لیموزین بیشتر در مناسبات مختلف برای تشریفات و نقل مکان افراد سرشناس به کار می‌رود

و دارای خصوصیات لوکس و تجملی است. در این کلاس خودروهای دیگری به نام LWB نیز هستند

که محور میانی آن‌ها کمی طویل‌تر از حالت سدان است، البته نه به اندازه‌ لیموزین. این خودروها

از انواع لوکس اتومبیل هستند که به منظور فراهم آوردن امکانات رفاهی و تجملات لازم درون کابین،

بدنه‌ آن‌ها کمی طولانی‌تر طراحی می‌شود. LWBها در آلمان بسیار محبوب هستند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

  • رَگ‌تاپ

سدان‌ها یا خودروهای شهری کوچک با سقف تاشو را در این کلاس جای می‌دهند.

در ابتدا عجیب است اما در توضیحی بیشتر باید گفت رگ‌تاپ‌ها خودروهایی با سانروف دستی بودند.

این سقف تاشو یا سانروف دستی عموما از جنس پارچه یا جنسی نرم بود که قابلیت جمع شدن

داشت. تفاوت دیگر این کلاس با سدان‌ها دو در بودن بدنه‌ آن‌ها است. رگ‌تاپ‌ها که از خط تولید

در صنعت خودروسازی خارج شده‌اند ۴ صندلی داشتند.

  • کارت

خودروهای این کلاس که بیشتر در بین خودروهای مسابقه‌ای قرار دارند سبک،

کوچک و بدون سقف هستند. اتومبیل‌های این کلاس تک سرنشینه هستند و ارتفاع

و وزن پایینی دارند. به دلیل فرم اسپرت‌شان بین جوانان محبوبیت بیشتری دارند ولی

به دلیل ایمنی نامناسب تا کنون نتوانسته‌اند مجوز ورود به جاده‌های شهری و بین شهری را دریافت کنند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

  • ناچ‌بک

بدنه‌ این کلاس که با کوپه و سدان هم‌پوشانی دارد، در قسمت کاپوت و موتور خودرو کشیده‌تر

است و بخش مربوط به صندوق عقب در آن کوتاه‌تر به نظر می‌رسد. کابین نیز در این کلاس به

دلیل تک ردیفه بودن صندلی‌ها کوتاه‌تر از فرم سدان دیده می‌شود. زاویه‌ تشکیل شده بین

شیشه‌های عقب و جلو و ستون‌ها در این کلاس نیز تیزتر از کلاس کوپه و سدان است.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *