اموزش اجرای نانوسرامیک خودرو رشت

  • توسط ghanbari
  • ۳ سال پیش
  • نظرات غیر فعال شده است

آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

•اجزای سیستم روغنکاری:

1-پمپ روغن:اصولا پمپ روغن وظیفه به گردش درآوردن روغن در سیستم روغنکاری موتور رابر عهده دارد

و اکثر اوقات نیروی محرک خود را از طریق همان چرخدنده ی مارپیچ سر میل بادامک که میل دلکو را هم میچرخاند

می گیرد.ولی گاهی اوقات هم ممکن است که نیروی خود را از سر میل لنگ و یا از قطعات واسطه دیگر بگیرد.

الف-پمپ روغن دنده ای:در این مدل پمپ دو چرخدنده درگیر با هم وجود دارد که توسط میل بادامک به گردش 

در می آید هنگام گردش چرخدنده ها در بین دنده ها خلائی به جود می آید که باعث مکش روغن می شود.

ب-پمپ روغن دوار:پمپ های دوار و یا روتوری دارای یک گردنده داخلی و یک روتور خارجی می باشند.

روتور داخلی به سر میل بادامک متصل بوده و همراه آن گردش می نماید  بدین ترتیب باعث به گردش 

  شیر برقی خودرو

در آمدن روتور خارجی می شود.

2-روغن سرد کن:از آنجایی که دمای روغن در هنگام روغنکاری قطعات متحرک داخل موتور و حتی در 

مرحله پمپاژ آن افزایش می یابد در بسیاری از موتور ها محلی برای خنک کاری روغن در نظر گرفته می شود.

سیستم روغن سرد کن به گونه ای است که مسیر لوله های روغن از کنار مسیر های حاوی جریان آب

عبور کرده و حرارت روغن را به آب منتقل می نماید.

3-فیلتر روغن:به منظور جدا نمودن ذرات فلزی شناور,گرد و غبار, دوده و سایر ناخالصی هایی که وارد

روغن گردیده است بعد از پمپاژ روغن و قبل از رسیدن روغن به یاتاقان ها و اجزای متحرک یک فیلتر 

قرار داده می شود.

4-سیتی کارتل:کارتل محفظه ای فلزی و یا پلاستیکی است که در زیر موتور قرار گرفته و محاظ 

مجموعه میل لنگ و قطعات زیرین موتور می باشد.کارتل محل تجمع روغن بوده و روغن ورودی

پمپ روغن از آنجا تامین می گردد.

5-نشان دهنده های روغن:معمولا در خودرو ها نشان دهنده هایی وجود دارد که

سطح روغن و یا حتی فشار روغن 

را نمایش می دهند.این نشان دهنده ها توسط سنسور هایی که در داخل کارتل

وجود دارد سطح روغن

را اندازه گیری نموده و آن را از طریق نشانگر های جلو دید راننده اعلام می نماید.

 آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
ارتباط با متخصصان