آموزش اجرای پولیش خودرو توسط دست و دستگاه

داشتن خودرو برای هر کسی در دنیای امروز یک امر ضروری ست و البته می توان گفت یک سرمایه نیز محسوب می شود. بنابراین نگهداری و محافظت از این سرمایه نیز امری ضروری است. چرا که عدم توجه و نگهداری از این سرمایه میواند خسارت های جبران ناپذیری را به آن وارد کند.

آرین تست و آموزشگاه فنی نخبگان قصد دارد شما عزیزان را با آموزش جرای پولیش خودرو توسط دست و دستگاه آشنا کند که می تواند یکی از راه های مراقبت از رنگ خودرو باشد.

• اما منظور از نگهداری و توجه به خودرو چیست؟

• سلامت خودرو شامل دو قسمت می شود:

1- سلامت ظاهر ( رنگ بدنه و بدنه خودرو )

2- سلامت فنی و موتوری خودرو

که شامل تمامی قطعات داخلی و بیرونی خودرو می باشد. از جمله شاسی ها ستونها گیربکس و تمامی قطعات داخلی موتور که ضامن سالم بودن خودرو می باشند.

قطعا سلامت موتوری و فنی خودرو بسیار مهم و حائز اهمیت است و معمولا همه افراد توجه خاص و ویژه ای به سلامت آن دارند.

اما هنگام خرید خودرو اولین چیزی که توجه همه افراد را جلب میکند قبل از اینکه در رابطه با سلامت خودرو تحقیق کنند ظاهر آن خودرو می باشد.

• رنگ خودرو عامل جذب مشتری

رنگ خودرو و سلامت بدنه خودرو اولین چیزی ست که مشتری را جذب میکند. پس در کنار سلامت فنی و موتوری خودرو سلامت رنگ بدنه خودرو و بدنه خودرو نیز مقوله مهمی ست. در واقع ظاهر خودرو نیز هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

Image result for ‫خودرو‬‎

آموزش اجرای پولیش توسط دست و دستگاه

 

• عدم مراقبت از خودرو

خودرویی که ظاهر مناسبی دارد قطعا مورد توجه بیشتری است. هر قدر رنگ بدنه خودرو شفاف تر و براق تر باشد برای افراد جذاب تر است.

این ظاهر مناسب نیاز به مراقبت و نگهداری دارد که بر خلاف تصور برخی افراد هزینه ای ندارد. اما همین خودرو اگر مورد بی توجهی واقع شود میتواند در آینده بار مالی زیادی را برای افراد متحمل شود.

اگر رنگ بدنه خودرو به مرور زمان حالت شفافیت و براقیت خود را از دست بدهد و به اصطلاح حالت ماتی و کدری به خود بگیرد ظاهری نامناسب پیدا میکند و جذابیت خود را از دست می دهد. اما نگران این موضوع نباشید. براحتی و با کمترین هزینه ممکن شما میتوانید سلامت ظاهر را به بدنه خودروی خود برگردانید.

 

 

نتیجه تصویر برای شستشوی خودرو

    آموزش اجرای پولیش با دست و دستگاه

 

 

در ادامه مطالب با آموزشگاه فنی نخبگان همراه باشید. 

• آموزشگاه فنی نخبگان

آموزشگاه فنی نخبگان دارای چندین سال سابقه درخشان در زمینه آموزش کارشناسی رنگ خودرودارای بیش از 600 مرکز فعال و متخصص در سطح کشور و همچنین کسب عنوان برتر مدیر شایسته ملی سال 97 افتخار آموزش به علاقه مندان در زمینه کارشناسی رنگ خودرو را دارد.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش کارشناسی رنگ خودرو بوشهر

متقاضیان عزیز جهت ثبت نام و هماهنگی های لازم با شماره 09136776007 تماس بگیرید.

•ریکاوری رنگ خودرو

یکی از اصولی ترین راه هایی که میتوان بدنه و رنگ بدنه خودرو را ترمیم و تعمیر کرد ریکاوری رنگ بدنه خودرو می باشد که شامل اجرای نانو سرامیک و اجرای پولیش و …  می باشد.

مطلب امروز آرین تست در رابطه با اجرای پولیش و نانو سرامیک است. با ما همراه باشید در ادامه مطالب 09136776007

 

Image result for ‫انواع پولیش‬‎

آموزش اجرای پولیش با دست و دستگاه

 

 پولیش : Polish

اصطلاحی است که برای طیف وسیعی از فرایندهای طراحی شده به منظور حذف یا جابجایی نقایص سطحی و افزایش براق شدن سطوح مختلف به کار می‌رود.

به عنوان مثال پس ازساخت، تعمیر و رنگ برخی مصنوعات فلزی یا چوبی، می‌توان با استفاده از پولیش کاری سطح را زیباتر و و براق‌تر کرد. پولیش از جمله کارهای ترمیمی می‌باشد.

از موارد کاربردی پولیش کاری می‌توان به پولیش سطحی فلزات، پولیش بدنه خودرو یا از نوع انسانی آن به پولیش ناخن اشاره کرد.

 

 

Image result for ‫پولیش‬‎

 آموزش اجرای پولیش با دست و دستگاه

• آموزش اجرای پولیش خودرو توسط دست و دستگاه

معمولا رنگ روی بدنه خودرو از 8 تا 10 لایه رنگ تشکیل شده که بدنه خودرو را می پوشاند. و پولیش در واقع یک لایه از این رنگ را بر میدارد و باعث شفافیت و براقیت رنگ بدنه خودرو می شود.

 

Image result for ‫پولیش نرم‬‎

           آموزش اجرای پولیش با دست و دستگاه

 

هنگام استفاده از پولیش باید در انتخاب نوع و برند آن دقت کرد. چرا که گاها استفاده از پولیش می تواند باعث بروز خسارت در رنگ بدنه خودرو شود.

• انواع پولیش

1- پولیش نرم

2- پولیش زبر

3- پولیش واکس

4- واکس

4- پولیش هایی از قبیل پوليش مايع، اسپري پوليش، تميزکننده و براق‌کننده خودرو و…که از نوع پولیش نرم می باشند.

• پولیش نرم

این نوع پولیش بسیار نرم لطیف و نيز داراي خاصيت سايندگي بسيار ظريفي ميباشد به طوري که تمامی خطوط و خراش های سطحی ایجاد شده روی سطح بدنه خودرو را می پوشاند و سطح رنگ بدنه خودرو را کاملا براق و صاف نموده و شفافیت خاصی را به بدنه خودرو می دهد.

این نوع پولیش را می توان بصورت موضعی در قسمتی از سطح بدنه خودرو و یا بصورت کامل در تمام سطح بدنه خودرو استفاده کرد. همچنین میتوان از این نوع پولیش جهت تمیز کردن لکه های بجا مانده از آثار قیر شیره درختان فضله پرندگان و… کمک گرفت.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش نقاشی رنگ خودرو درچه

• پولیش زبر

این نوع پولیش قدرت سایندگی بالایی دارد و همین طور که از اسمش پیداست زبر و خشن می باشد . پس هنگام استفاده از آن باید نهایت دقت را داشت. قدرت سایندگی این نوع پولیش با نرمترین سنباده که 1200 است مقایسه می شود.

از این نوع پولیش برای برطرف کردن خط و خراش های عمیق استفاده می کنند. بدلیل زبری که این نوع پولیش دارد معمولا رنگ بدنه خودرو کدر می شود .

برای جلوگیری از این کدری بعد از پایان کار از پولیش نرم جهت ایجاد براقیت و شفافیت سطح بدنه خودرو استفاده می شود. بنابراین می توان گفت پولیش نرم مکمل پولیش زبر است و به همین دلیل است که پولیش زبر به تنهایی قابل استفاده نیست

• پولیش واکس

در حقيقت يک نوع پوليش مخلوط با واکس ميباشد که ميتواند براقي بيشتري را بر روي رنگ بدنه خودرو ایجاد کند و خصوصيات پوليش نرم را نيز دارا ميباشد.

• واکس

هرچند که واکس در گروه پولیش ها قرار ندارد، اما در مواردی قابل استفاده می باشد که سطح رنگ خودرو صاف و بدون موج باشد و نیازی به پولیش نداشته باشد، در این صورت واکس با قرار دادن لایه ای از چربی مخصوص براقی را بیشتر می نماید اما توجه داشته باشید که واکس ماشین فقط خاصیت براقی دارد و مقطعی می باشد.

 

Image result for ‫پولیش‬‎

 آموزش اجرای پولیش با دست و دستگاه

 

• مراحل پولیش زدن خودرو

اولین مرحله برای آماده کردن خودرو جهت انجام پولیش شستن خودرو می باشد. برای اینکار چند نکته را در نظر بگیرید.

• هنگام شستن خودرو در معرض نور مستقیم خورشید نباشید.

چون باعث خشک شدن مایع و صابون مخصوص شستشو می شود. بنابراین کار شستشوی ماشین را در سایه و بصورت کامل انجام دهید.

• کار شستشوی خودرو را در چمن و محلی که خاک دارد انجام ندهید.

چون همین عامل باعث نشستن گل و گرد و خاک روی بدنه خودرو می شود.

 

Image result for ‫محل شستشوی خودرو‬‎

آموزش اجرای پولیش با دست و دستگاه

 

• اجرای پولیش به وسیله دستگاه می تواند کمی شلوغ و کثیف باشد .

چون وقتی دستگاه را روشن میکنید باعث پاشیده شدن  مواد پولیش به اطراف باشد. بنابراین تمامی وسایلی که نیاز ندارید را از اطراف خودرو دور کنید.

از حضور کودکان و حیوانات خانگی نیز در محل اجرای پولیش خودداری کنید و سعی کنید پولیش را با آرامش کامل و در محیطی مناسب دور از هر گونه عوامل مزاحم انجام دهید.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش رفع آفتاب سوختگی خودرو
 Image result for ‫مکان پولیش‬‎

 

stop 

• قبل از اجرای پولیش تمام سطح خودرو را کاملا بشورید و خودرو را کاملا تمیز کنید.

به کمک یه اسفنج چرخ های خودرو را کاملا تمیز کند و در کل اطمینان پیدا کنید که سطح بدنه خودروی شما کاملا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی است چون در غیر اینصورت پولیش خودروی شما نتیجه بالعکس می دهد.

 

نتیجه تصویر برای شستشوی خودرو

 

• پولیش خودرو جهت از بین بردن و ترمیم خط و خراش های ایجاد شده روی سطح بدنه خودرو

پد مناسب برای این کار انتخاب کنید و آن را کمی مرطوب کنید و روی دستگاه پولیش قرار دهید. مقداری از ماده پولیش را روی پد قرار دهید و با یک فشار یکنواخت دست یا دستگاه پولیش روی بدنه خودرو مالش دهید.

دقت کنید میزان فشار وارده به بدنه خودرو بواسطه دست یا دستگاه پولیش در تمام مدت انجام پولیش باید به یک میزان باشد.

 

Image result for ‫شستشوی پد پولیش‬‎

آموزش اجرای پولیش با دست و دستگاه

 

• دریافت نتیجه بهتر از پولیش

 دستگاه پولیش را بصورت عقب و جلو حرکت دهید و زمانی که براقیت سطح را دیدید میتوانید سطح بعدی را پولیش بزنید. اگر نیاز است که چندین بار محل مورد نظر پولیش شود باید صبر کنید تا پولیش خشک شود تا نتیجه بهتری حاصل شود.

هرچند وقت کار پولیش را متوقف کرده و پد را کاملا بشویید و دوباره شروع کنید. دقت داشته باشید در هنگام کار با دستگاه مواظب باشید که دستگاه مستقیما با رنگ بدنه خودرو در تماس نباشد.

 

Image result for ‫شستشوی پد پولیش‬‎

آموزش اجرای پولیش با دست و دستگاه

 

 

بعد از اتمام پولیش دوباره خودرو را کاملا شسته و کاملا خشک کنید و در پایان نیز میتوانید از واکس جهت براقیت بیشتر استفاده کنید. توجه داشته باشید قبل از استفاده از واکس مطمئن شوید که خودرو کاملا خشک است و در ضمن در معرض نور مستقیم خورشید نباشد.

 

Image result for ‫واکس خودرو‬‎

  آموزش اجرای پولیش با دست و دستگاه

 

در پایان کار می توانید با استفاده از یک دستمال میکروفیبر محل واکس زده شده را تمیز کنید.

 

Image result for ‫واکس خودرو‬‎

    آموزش اجرای پولیش با دست و دستگاه

 

استفاده از واکس صرفا جهت محافظت از رنگ جدید است و براقیت و شفافیت ناحیه پولیش شده می باشد.

• آموزشگاه فنی نخبگان

آموزشگاه فنی نخبگان دارای چندین سال سابقه درخشان در زمینه آموزش کارشناسی رنگ خودرو دارای بیش از 6۰۰ مرکز فعال و متخصص کارشناسی تشخیص رنگ خودرو و ریکاوری رنگ بدنه خودرو در سطح کشور افتخار آموزش به علاقه مندان و متقاضیان خانم و اقا در زمینه کارشناسی رنگ خودرو را در سراسر کشور دارد.۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷

• نحوه برگزاری آموزش ها

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای و تحت نظر اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود. اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایا ی آموزشگاه فنی نخبگان می باشد.

• پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر، انجام هماهنگی، ثبت نام ، نحوه برگزاری و آگاهی از سرفصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان