♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
انواع سیستم ترمز خودرو به 6 دسته ذیل تقسیمبندی میشوند:
• ترمز مکانیکی
در ترمز مکانیکی، نیروی ترمز از طریق قطعات مکانیکی نظیر میلههای استوانهای، چفت و بستهای مکانیکی،
فنر و… به چرخ انتقال مییابد.
ترمزهای مکانیکی در خودروهای قدیمی استفاده میشد که بهدلیل اثربخشی بسیار پایین آنها، هماکنون
در خودروها استفاده نمیشود.
• ترمز هیدرولیکی
در این نوع از ترمز با فشردن پای راننده، نیروی ترمزی توسط سیلندر مستر (Master) به فشار هیدرولیکی
تبدیل شده و در ادامه از طریق خطوط لولههای ترمز و سایر قطعات به چرخها منتقل میشود.
در ترمز هیدرولیکی به جای استفاده از لینکهای مکانیکی، از روغن ترمز جهت انتقال نیروی ترمزی استفاده میشود.
در حال حاضر تقریبا تمامی خودروهای سواری مجهز به این نوع ترمزها هستند.
• ترمز هوایی یا پنوماتیکی
در ترمزهای هوایی از هوای فشرده که توسط کمپرسور تولید شده جهت انتقال نیروی ترمز استفاده میشود.
این نوع ترمز بیشتر در اتوبوسها و کامیونهای بزرگ استفاده میشود؛ چراکه ترمز هیدرولیکی نمیتواند نیروهای
ترمزی بالا را انتقال دهد؛ همچنین نیروی ترمزی تولیدشده توسط ترمز هوایی بیشتر از ترمز هیدرولیکی است.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
• ترمز خلا
در این نوع ترمز، ایجاد خلا در لولههای ترمزی موجب حرکت لنتها شده و در نهایت باعث توقف میشود.
این سیستمها در قطارها بیشتر استفاده میشوند.
• ترمز مغناطیسی
در سیستم ترمز مغناطیسی یک آهنربای دائمی وظیفه تولید میدان مغناطیسی را برعهده دارد و در نهایت
با استفاده از اصول الکترومغناطیسی، نیروی ترمزی به چرخها اعمال میشود.
در این سیستم خبری از اصطکاک نیست و در نتیجه سایش و فرسودگی به شدت کاهش مییابد.
این نوع ترمزها دارای تکنولوژی فوقالعاده بالایی بوده و هنوز بهصورت کاملا محدود در خودروها نصب میشوند.
شایان ذکر است که این ترمزها عملکرد بسیار سریعتری دارند و این امر نیز از ماهیت مغناطیسی بودن سرچشمه میگیرد.
♦ بر اساس عملکرد
سیستم ترمز خودرو از این دیدگاه میتواند دارای دو نوع عملکرد باشد:
• ترمز پایی یا ترمز سرویس
همانطور که از اسم آن مشخص است ترمزی است که شما به هنگام رانندگی از آن جهت کاهش سرعت یا توقف خودرو استفاده میکنید.
• ترمز دستی یا ترمز پارک
این ترمزها که به ترمز اضطراری نیز معروف هستند به هنگام پارک استفاده میشوند و مستقل از ترمز پایی یا سرویس هستند.
♦ بر اساس توزیع نیروی ترمز
• سیستم تکی
در این نوع ترمز، نیروی ترمزی به یک جفت از چرخها اعمال میشود که میتواند مکانیکی یا هیدرولیکی باشد.
• سیستم دوگانه
سیستم دوگانه، نیروی ترمزی بین تمامی چرخها توزیع کرده و عمدتا در خودروهای سنگین استفاده میشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .
• پل های ارتباطی ما:
03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499