آموزش کارشناسی رنگ خودرو

  • توسط ghanbari
  • ۲ سال پیش
  • نظرات غیر فعال شده است

آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ سیستم خنک کننده آبی از قسمت های زیر تشکیل شده است:

• بخاری

• لوله برگشت بخاری

• درب رادیاتور

• ترموستات

• شیر تخليه

• منبع پائینی

• واتر پمپ

• شیر تخلیه بدنه سیلندر

• لوله رفت بخاری

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ رادیاتور :

رادیاتور دستگاهی است که حجم زیادی از آب سیستم خنک کننده را درتماس نزدیک با هوا نگهداشته تا انتقال حرارت از آب به هوا

به خوبی و به سرعت امکان پذیر باشد.

♦ رادیاتور ازسه قسمت اصلی تشکیل شده است :

• منبع بالائی

• منبع پائینی

♦ طرز کار و عمل سوپاپ فشار:

این سوپاپ توسط یک فنر با نیروی معین در نشیمنگاه خود بسته می شود می دانیم با افزایش فشار روی سطح اب نقطه جوش آن بالا

می رود لذا سوپاپ فشار با ممانعت از خروج بخار آب (در حد تعیین شده) سبب افزایش فشار سطحی بر روی مایع خنک کننده

  هزینه کارشناسی رنگ خودرو در مشهد

می شود و به این ترتیب آب در درجه حرارت بیش از ۱۰۰ درجه سانتیگراد به جوش می آید و هرگاه فشار حاصله بیش از حد تحمل نیروی فنر سوپاپ گردد.

سوپاپ به طرف بالا حرکت کرده و بخارهای اضافی از طریق گلوئی و لوله سرریز رادیاتور به خارج هدایت می شود پس از افت فشار

سوپاپ مجددا بسته می شود.

سوپاپ فشار در هنگامی که فشار نسبی داخل سیستم معمولا به %63 kg برcm می رسد از جای خود بلند می شود .

♦ طرز کار و عمل سوپاپ خلاء:

پس ازخاموش کردن و سرد شدن موتور ممکن است در منبع بالائی رادیاتور افت فشار بوجود آید این مسئله ممکن است باعث

جمع شدن رادیاتور شده و دکت آب را کند نماید. درچنین مواقعی سوپاپ خلا باز شده و هوای آزاد (فشار جو) از طریق سوپاپ

ایران رادیاتورنفوذ می کند تا فشار داخل و خارج رادیاتور (یک اتمسفر) یکسان شود، سپس سوپاپ خلاء بسته می شود.

♦ محاسن درب های سوپاپ دار رادیاتور:

• نقطه جوش آب را افزایش داده و از گرم کردن موتور و تبخیر بیش از حد آب جلوگیری میکند.

• از تلاطم و کف کردن آب ممانعت نموده به علت عدم ورود هوا زنگ زدگی به حداقل می رسد.

• به علت کنترل درجه حرارت موتور در حد معین و جلوگیری از گرم شدن آب موتور راندمان حرارتی افزایش می یابد.

• از تشکیل حباب های بخار در نواحی کوچکی چون اطراف شمع ها و لوله اگزوز جلوگیری می کند.

• از بخار شدن و در نتیجه کم شدن آب سیستم خنک کننده جلوگیری می شود.

  اموزش تشخیص رنگ خودرو

در این سیستم که تحت فشارکار می کند باید هنگام باز کردن درب رادیاتور بسیارمراقب بود و چون این درب رادیاتور است که فشار

مزبور را در رادیاتور نگه داشته است ممکن است با باز کردن درب رادیاتور بخار حاصله از رادیاتور خارج گردیده و موجب سوختگی

شخص گردد.

همیشه برای سرکشی به آب رادیاتور صبر کنید تا رادیاتور نسبتا خنک شده ست تنگ شده سپس درب آن را باز نمائید درب

رادیاتور را هنگامی که آب موتور در حال جوش یا داغ است بازنکنید.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ آزمایش درب رادیاتور به وسیله فشارسنج دستگاه آنالیزر:

درب رادیاتوررا بازدید ظاهری می نمائیم تا از نظرعدم شکستگی و خرابی واشرمطمئن شویم. سپس درب را کاملا شستشو داده و هنگامی که لاستیک آب بندی (واشر)درب هنوز خیس است درب را در قسمت پائین آدابتور متصل می کنیم.

سپس انتهای دیگر آدابتور را با انتخاب بوش پلاستیکی مناسب محکم به آنالیزر متصل می کنیم و بوسیله تلمبه دستگاه فشار لازم

را بر روی درب وارد میکنیم تا موقعی که صدای تخلیه فشار را از درب بشنویم. عقربه فشار بیانگر حدود تغییرات است.

اگر درب سالم باشد عقربه در منطقه آبی باقی خواهد ماند. اگر عقربه فشار به پائین منطقه آبی بیاید دلیل بر این است که

درب فرسوده و یا اینکه معیوب است و باید تعویض گردد.

تسمه پروانه :

تسمه انتقال دهند، نیروی دورانی میل لنگ به دینام و پولی پروانه میباشد.عموما مقطع V شکل دارد اصطکاک بین در قسمت تسمه با در سمت شیار پولی پروانه موجب انتقال قدرت از پولی محرک به پولی دیگر میشود. تسمه با مقطع ۷ شکل سطح تماس کانی را برای انتقال قدرت ایجاد می کند، مقطع گوهای تسمه از لغزش و سر خوردن آن جلوگیری میکند. تسمه نباید به اندازه ای سفت باشد که با کف پولی تماس بگیرد زیرا نیروی زیادی روی شفت دینام و واتر پمپ منتقل میشود و باعث خرابی آنها می گردد. شل بودن تسمه باعث سرخوردن آن شده و نیرو را بخوبی منتقل نمیکند. روغنکاری تسمه باعث لغزش تسمه و شل شدن آن و سبب گرم کردن موتور میشود برای تعویض و تنظیم تسمه بدین ترتیب عمل می کنیم.

  اموزش کارشناسی رنگ خودرو کرمان

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
ارتباط با متخصصان