♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

 

♦ افزایش صدای موتور:

افزایش صدای موتوراتومبیل ها ممکن است در اثر کار کردن و به مرور زمان و بتدریج افزایش یابد این صداها بیشتر از چرخ دنده ها با زنجیر سوپاپ، تایپت ها، پیستون ها، رینگ ها، شاتون ها، یاتاقان های ثابت و متحرک میل لنگ، گژن پین ها بوده و یا ممکن است از قسمت های دیگر موتور نیز باشد برای شنیدن صدای قطعات و تشخیص اینکه عیب از کدام قطعه می باشد باید تجربه زیادی داشت.

وسیله مخصوصی بنام (استاتسکوپ) موجود می باشد دستگاه دارای دو گوشی بوده که به سم گوش می گذاریم و سر دیگر آن دارای یک میله می باشد که به تقویت کننده صدا وصل شده که با قرار دادن میله آن در قسمت های مختلف بدنه که تقریبا در آن ناحیه آن قطعه مورد نظر قرار دارد با مقایسه صدای فرضا یک یاتاقان با یاتاقان دیگر می توان به عیب آن پی برد.

♦ کم شدن فشار روغن:

کم شدن فشار روغن ممکن است به دلایل زیر باشد.

سائیدگی دنده های اویل پمپ یا ضعیف بودن فنر سوپاپ برگردان روغن، ترکیدگی یا شکستگی یا گرفتگی لوله های روغن به علت رسوبات مواد ته نشین شده و نیز به دلیل کم شدن روغن در کارتر یا رقیق بودن روغن موتور همچنین زیادی خلاصی یاتاقان ها نیز سبب می شود که اویل پمپ نتواند به اندازه کافی روغن به یاتاقان ها برساند در نتیجه مخصوصا ياتاقان آخری به علت کمبود روغن صدمه می بیند.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ سیستم خنک کننده

این سیستم وظیفه بسیار مهمی در موتورهای احتراقی به عهده دارد چون ازدیاد قدرت در موتورهای احتراق داخلی به افزایش نسبت تراکم بستگی دارد و برای جلوگیری از بروز احتراق های زودرس که در اثر بالا رفتن نسبت تراكم بخصوص گرمای بیش از حد در موتور صورت می گیرد، باعث ایجاد ضایعات فراوانی در سیلندرهای پیستون ها، سوپاپ ها، ياتاقان ها و… می گردد.

گرمای بیش از اندازه موجب تجزیه و از بین رفتن خواص روغن می شود خنک کردن بیش از حد موتور نیز زیان آور است. بطور کلی موتورهای احتراق داخلی با حرارت نرمال حداکثر راندمان را خواهند داشت، حرارت ایجاد شده در موتور بصورت های زیر مورد استفاده قرار میگیرد یا دفع می شود.

• کمتر ازیک چهارم انرژی حرارتی تولید شده در موتور به کار مفید تبدیل و حرارت باقی مانده باید به نحوی از بین برده شود تا باعث فرسایش و خرابی قطعات نگردد.

• در حداکثر سرعت موتور یعنی هنگامی که دریچه گازکاملا باز است در حدود ۲۶ درصد از حرارت مفید موتور از طريق اگزوز خارج می شود.

• حدود ۷ درصد از حرارت ایجاد شده برای اصطکاک داخلی و گرم کردن روغن موتور مصرف می شود.

• بیش از ۳۳ درصد حرارت بوسیله سیستم خنک کننده جذب و به هوای محیط منتقل می شود.

• حدودا ۹٪ بصورت تشعشات حرارتی از موتور دفع می شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ در موتورهای احتراق داخلی برای تنظیم حرارت از دو نوع سیستم خنک کننده متداول استفاده می شود.

• سیستم خنک کننده هوائی.

• سیستم خنک کننده آبی.

• سیستم خنک کننده هوائی :

در این سیستم برای خنک کردن موتور از جریان هوا استفاده می شود و معمولا به دو صورت مشاهده می شود.

• از جریان هوای آزاد استفاده شده و موتور خنک می شود مانند موتور سیکلت ها.

• از جریان هوای آزاد که بوسیله پروانه مکیده شده و جریان هوای ایجاد شده از طریق کانالی که دور موتور قرارگرفته  به اطراف موتور فرستاده می شود و بدین ترتیب موتور خنک می شود.

به طور کلی در موتورهائی که از سیستم هوائی برای خنک کردن استفاده میکنند جنس قطعات موتور (بدنه سیلندر – سرسیلندر و بلوک ) را از فلزات سبک مانند آلومینیوم که دارای ضریب انتقال حرارتی زیاد هستند می سازند. به منظور حداکثر استفاده از هوا سیلندر و سر سیلندر و قسمت های دیگر که با هواتماس دارند را پرپره می سازند.

این پره ها در قسمت هایی که با حرارت بیشتری تماس دارند (سر سیلندر) بزرگتر از قسمت های دیگر می باشند علت بزرگ بودن پره ها آن است که جریان هوا در حین عبور از پره ها با سطح بیشتری از فلز تماس دارد و مقدار بیشتری از گرما را به خود جذب و دفع می کند.

♦ موتورهای هوا خنک شو:

هوای مکیده شده در این موتورها بوسیله پروانه به داخل کانال های منظمی که اطراف سر سیلندر و سیلندر کشیده شده

است تحت فشاربه مواضع داغ اصابت نموده و عمل خنک کاری را تسریع می کند.

ضمنا برای کنترل و تنظیم حرارت موتور از ترموستات (نوع فانوسی یا در بعضی موتورها بوسیله کنترل دستی) که داخل کانال هوا

نصب و به دریچه ای متصل می باشد استفاده می شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان