♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ پیستون

قطعه ای است استوانه ای شکل که یک طرف آن مسدود و طرف دیگر جهت قرار گرفتن شاتون در نظر گرفته شده است که

داخل سیلندر قرار دارد روی بدنه این قطعه، دو و یا سه رینگ فشاری و یک رینگ روغنی نصب می شود.خرابی های این قطعه

عبارت است از شکل ظاهری، (ذوب شدن کناره پیستول، شکستگی قسمت هایی از بدنه پیستون که قابل استفاده مجدد

نمی باشد.)

یکی از خرابی های مهم گشاد شدن جای رینگ ها می باشد که باعث روغن سوزی در موتور شده، شکستن رینگ را به

همراه دارد گشاد شدن جای رینگ قابل تعمیر می باشد بدین صورت که جای رینگ که به شکل ذوزنقه در آمده توسط تراشکار تراشیده شده، مقدار تراشیده شده را از زیر رینگی استفاده می کنند.

البته در تعمیراتی که سیلندر تراشیده می شود از پیستون اور سایز باید استفاده کرد. سیلندرهائی که توسط مکانیک داخل

بدنه قرار می گیرد و به آن سیلندرتر اتلاق می گردد. در این نوع معمولا” سیلندر و پیستون را با هم تعویض

می کنند.

♦شاتون

قطعه ای است که پیستون از به محور متحرک متصل می کند و یک طرف شاتون به محور متحرک میل لنگ و از طرف دیگر توسط

گژن پین به پیستون متصل می گردد. علائم خرابی شاتون عبارت است از:

• تاب داشتن

• دو پهن شدن جای یاتاقان و بوش

• محل اتصال به گژن پین

که تماما قابل تعمیر می باشد.

در مواردیکه طول شاتون بیشتر شده باشد، شاتون قابلاستفاده نیست.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ سر سیلندر

سرسیلندر قطعه ای از موتور می باشد که روی پوسته موتور و سیلندر ها با پیچ هایی که تحمل فشار های زیاد را داشته

باشد نصب می گردد .

علت فرار نکردن گازهای حاصله از احتراق هوا و مخلوط هوا و بنزین در زمان کو بین دو قطعه (بلوله و سر سیلندر) واشری

به نام واشر سرسیلندر قرار می گیرد.

معمولا روی سر سیلندر، قطعات سوپاپ ها و شمع ها نصب می شوند و زیر آن اطاقک احتراق سیت سوپاپ

( جای نشستن سوپاپ) طراحی می گردد. علائم خرابی سر سیلندر معمولا” ترک برداشتن بین دوسیت و تاب

برداشتن سر سیلندر می باشد که هر دو مورد قابل تعمیر هستند.

بدون قرار دادن و واشر سر سیلندر بین سیلندر و سر سیلندر نمی توان حالت گازبندی را بوجود آورد و در اثر عبور گاز،

گرمای زیادی در ناحیه بوجود آمده، باعث ذوب شدن قطعات خواهد شد معمولا” سطح فلزات صاف نیستند و ملکول های فلزات ناهمواری هائی را دارا می باشند.

تنها فلزی که ملکول های آن منظم هستند، آهن ربا می باشد. به همین جهت است که از واشر سر سیلندر استفاده می شود.

جنس واشر سر سیلندر از فولاد و یا مسی پنبه نسوز ( آسبست) دارای حلقه فولادی دور سیلندر می باشد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان