♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ کیلر

کیلر در لغت انگلیسی به معنی درخشان و شفاف است و در عملیات نقاشی نیز همانند

نام آن، کار درخشان سازی و براق کردن رنگ خودرو را انجام می دهد. کیلر ها به دو صورت عمل

براق سازی را انجام می دهند:

یا با خود رنگ ترکیب شده و یا به صورت یک لایه ی جداگانه بر روی رنگ خودرو پاشیده می شوند.

کیلر به صورت مایع شفاف و بی رنگی است که هیچ تغییری در رنگ خودرو ایجاد نکرده و فقط

رنگ را براق می کند.

مصرف 3 نوع کیلر در کشور رایج است:کیلر روغنی، کیلر فوری و کیلر دو جزئی .

کیلر روغنی مخصوص رنگ های روغنی و کیلر فوری مخصوص رنگ های فوری است.

این دو نوع کیلر با رنگ های خود مخلوط می شوند و به این ترتیب رنگ پاشیده شده را براق می کند.

نسبت مخلوط شدن این کیلرها با رنگ تقریبا یک به شش است، یعینی شش قسمت رنگ و یک قسمت کیلر. متاسفانه در کشور ما معمولا هنگام استفاده از رنگ های روغنی و فوری کیلرهای مخصوص انها را استفاده نمی کنند.

♦ کیلر دو جزئی

این کیلر مخصوص رنگ های بیس کوت است و به صورت یک لایه ی جداگانه روی

رنگ بیس کوت پاشیده می شود همانطور که از نام این کیلر پیداست دارای خشک کن

بوده و باید با نسبت یک به دو یعنی دو قسمت کیلر و یک قسمت خشک کن با یک دیگر

ترکیب شوند و هنگام ترکیب این دو باید بسیار دقت کرد.

 نسبت ترکیب به خوبی رعایت شود. مدت زمان برای خشک شدن این نوع کیلر در تابستان

حدود 2 ساعت و در زمستان تقریبا نصف روز است.

♦ ضد رنگ

یکی دیگر از محصولات شیمیایی مربوط به نقاشی خودرو ضد رنگ است.

این مایع همانطور که از نام آن پیداست، رنگ خودرو را همراه با زیرسازی ان از روی بدنه خودرو بلند می کند.

چند دقیقه پس از کشیدن این ماده توسط یک قلموی کهنه بر روی رنگ خودرو، رنگ از

بدنه جدا شده و حباب های بسیاری در سطح ان ظاهر می شود، سپس باید با یک کاردک،

یا با فشار آب، رنگ جدا شده را برداشت.

کاربرد این ماده در عملیاتی است که نیاز به عریان کردن بدنه باشد و به جای استفاده از

سمباده برای عریان کردن که بسیار زمان بر و خسته کننده است، میتوان از این ماده استفاده کرد.

♦ تراشیدن رنگ از بدنه اتومبیل

در بیشتر موارد  در اثر تصادف قسمتی از رنگ بدنه اتومبیل خراب یا تکیده می شود.

بنابراین جهت رنگ کردن مجدد ان قسمت باید رنگ قبلی کاملا از بین برد. برای این

کر چندین روش معمول است که عبارتند است از:

1_ تراشیدن رنگ با وسایل سنگ زنی صفحه ایی برقی یا بادی

2_ شن پاشی

3_ حلال ها که باید به صورت داغ انجام شود

♦ تراشیدن رنگ با وسایل سنگ زنی صفحه ایی برقی یا بادی

تراشیدن رنگ اصلی که خراب شده به وسیله سنگ سمباده یکی از معمولی

ترین روش ها است که بیشتر در کارگاه های رنگ امیزی بدنه خودرو ها به کار گرفته می شود.

پس از ان، به وسیله کاغذ سمباده ان قسمت که سنگ زده شده صاف و صیقلی نمود.

به توضیحات داده شده توجه کنید:

1_ یک برگ کاغذ سمباده را برداشته و ان را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و ان را تا کنید.

2_ در صندوق عقب را یا هر قسمتی که باید صافکاری شود کاملا بررسی کنید.

به صورت چشمی و لمسی تا هرنوع ایراد باشد برطرف شود.

3_ برای سمباده زدن از این روش استفاده کنید به طوری که یکی از گوشه های

کاغذ سمباده را بین انگشت شست و سبابه کاملا محکم نگه داشته و دست دارای

سمباده را طوری روی سطح بدنه قرار دهید که کف دست به صورت کاملا مسطح روی

ناحیه ای که ایراد دارد قرار گیرد.

4_ ناحیه ایی که دارای ایراد است به گونه ایی سمباده بزنید که ایراد در مرکز و دست

به صورت دورانی در ان ناحیه حرکت کند.

♦ شن پاشی

همان طوری که در لغت شن پاشی معلوم است دانه های شن را با فشار زیادی

توسط کمپرسور روی قسمتی که لازم است مجددا رنگ امیزی شود هدف گیری می شود.

فشار برخورد دانه های شن به قدری زیاد است که رنگ  قبلی به کلی از بین می رود.

در این روش باید سطح تمیز شده فلز باید بلافاصله رنگ شود در غیر این صورت مدت

بسیار کمی در اثر رطوبت زنگ خواهد زد.

♦ حلال(حل کننده ها)داغ با وسایل فشاری

در این روش از مواد شیمیایی داغ برای از بین بردن تمام رنگ های خراب شده است

استفاده می شود. این حلال ها که بیشتر از مواد اسیدی با بخار داغ تحت فشار زیاد

روی بدنه ان قسمت که باید مجددا ر شود پاشیده می شود.

هنگام انجام این عمل باید کلیه تزئینات کرمی و ورشویی را باز کرد زیرا مواد اسیدی انها

را خراب می کند. سایر قسمت هایی که باز کردن انها مشکل است بهترین کار این است

که از نوارهای عایق بندی شده قسمت هارا پوشانده تا مواد اسیدی با انها تماس پیدا نکند.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

 

 

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان