♦ آموزش تخصصی کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو

آموزش تخصصی کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو موضوع مورد بحث امروز آرین تست می باشد.

با ما همراه باشید با مطلب اموزنده ی آموزش تخصصی کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو

در بازار پر حاشیه ی خودرو، آموزش تخصصی کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو یکی از موارد بسیار مهم و الزامی ست.

تا جایی که می توان گفت: تا حد بسیار بالایی خرید و فروش خودرو بدون انجام کارشناسی خودرو و بدون ارائه برگه کارشناسی تشخیص رنگ خودرو تقریبا انجام نمی شود.

♦ نوار پیچی

ماشین نوارپیچی باید بتواند عملیات نوارپیچی و قیرپاشی را تواما انجام داده و قبل از نظر کارکرد مورد تایید ناظر قرار گرفته باشد.

درجه حرارت لوله در موقع نوارپیچی نباید پایین تر از 7 درجه سانتی گراد باشد. سطح پرایمر شده لوله باید عاری از گرد و غبار باشد.

ضخامت کل قشر قیری بر روی لوله باید بطور متوسط کمتر از 4 میلی متر که حداقل آن 3/2 متر و حداکثر پوشش از 6 میلی متر تجاوز ننماید.

نوار داخلی که از نوع فایبرگلاس یا پشم شیشه و یا آزبست بوده و قیر ذوب شده که بایستی توانایی عبور از میان منافذ را داشته باشد باید تقریبا در وسط قشر قیر پوشش قرار گیرد و در تماس با سطح لوله نباشد.

نوار خارجی که خود از پشم شیشه آغشته به مواد قیری است می بایستی همزمان با نوار داخلی پیچانده شود و به سطح بدون چین و چروک بچسبد.

میزان روی هم قرار گرفتن یا عرض حاشیه ای از نوار که می بایستی در موقع نوار پیچی بر روی نوار زیرین خود قرار گیرد حداقل بایستی 25 میلی متر یا یک اینچ باشد.

♦ درباره آموزشگاه

این آموزشگاه با سابقه ای چندین ساله و درخشان، با داشتن بیش از ۶۰۰ مرکز فعال و تخصصی کارشناسی رنگ خودرو در سطح کشور و همچنین کسب عنوان برتر مدیران شاسیته ملی سال ۹۷ مدیریت محترم این آموزشگاه، با کادر آموزشی مجرب و متخصص آماده ارائه تمامی آموزش های تکمیلی کارشناسی رنگ خودرو به متقاضیان عزیز ( پذیرش به صورت خانم و آقا ) از سراسر کشور می باشد.

♦ سرد نمودن پوشش

بلافاصله بعد از خاتمه نوارپیچی و قبل از جابه جایی لوله بایستی سطح لوله پوشش شده را با مخلوطی که از ترکیب زیر گفته می شود شسته شود.

100 لیتر آب + 30 کیلوگرم آهک زنده + 2 لیتر روغن بزرک + 2 کیلوگرم نمک طعام

دلایل انجام این آن است که قیر هنوز داغ بوده و ممکن است حالت دایره ای شکل خود را از دست بدهد و متعاقب آن نار آسیب دیده و همچنین ضخامت در قسمت هایی که تحت فشار قرار گرفته از حالت یکنواختی خارج شده و در نهایت عمر مفید آن کاسته شود.

هم چنین این مخلوط که دارای نمک و آهک بوده از رشد باکتری ها و نباتات جلوگیری نموده و باعث عدم خوردگی مجدد و از بین رفتن آن می شود.

♦ آموزشگاه فنی نخبگان با بهترین کیفیت و بالاترین سطح اموزشی در سراسر کشور

آموزش حرفه ای کارشناسی تشخیص رنگ خودرو به صورت تئوری و عملی توسط مهندسین با تجربه و چندین سال سابقه کارشناسی خودروهای ایرانی و خارجی

آموزش تشخیص خودروهای چپی – دوتیکه بودن – تعویض در و کاپوت و گلگیر – خوردگی شاسی  رنگ شدگی

♦ بازرسی و آزمایش های لازم

انجام آزمایش و بازرسی های لازم باید در حضور ناظرین مربوطه صورت گیرد به شرح زیر می باشد تعداد و مقادیر آزمایش های لازم بر اساس دستورالعمل آنها می باشد :

1- بازرسی چشمی کلیه سطوح پوشش شده از لحاظ ظاهری : سطح لوله پوشش شده بایستی عاری از هرگونه عیوبی مانند عدم یکنواختی – کم و زیاد شدن میزان روی هم قرار گرفتن نوارها …. باشد.

2- آزمایش با دستگاه منفذیاب به منظور یافتن نواقص احتمالی که با چشم غیر مسلح امکان آن میسر نمی باشد. این آزمایش می بایستی 100 درصد سطوح پوشش شده را شامل شود.

میزان ولتاژ لازم در نوارپیچی سرد توضیح داده شده است معمولا به صورت تجربی جهت هر میلیمتر ضخامت نوار بین 3 الی 5 کیلو ولت در نظر گرفته می شود.

♦ کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو شامل: کارشناسی رنگ و بدنه خودرو، کارشناسی فنی خودرو، تست رانندگی خودرو، قیمت گذاری خودرو و در نهایت ارائه گزارش و برگه کارشناسی خودرو می باشد.

3- آزمایش چسبندگی : در حالی که درجه حرارت لوله بی 5 تا 25 درجه سانتی گراد باشد به وسیله چاقوی تیزی دو برش عمقی موازی بر روی پوشش لوله ایجاد شود .

برش های بوجود آمده باید از همدیگر 4 سانتی متر فاصله و تا سطح فلز مبنا عمق داشته باشند. سپس به وسیله کاردک باید پوشش میان مستطیل بوجود آمده را از یک طرف باز کرده و سعی شود که با زاویه ای عمودی به سطح دو برش را از آن جدا نمود.

درصورت جدا نشدن پوشش از سطح و بین لایه ها و عدم گسیختگی اجزا پوشش عملیات اجرا شده مورد تایید خواهد بود.

 • هشدار

• نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان