♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

• صافکاری چیست؟

• صافکاری

امروزه اتومبیل به یکی از کلیدی‌ترین وسایل زندگی انسان تبدیل شده است.

گسترش روز افزون استفاده از ماشین باعث افزایش تصادفات و متعاقب آن آسیب

سیدن به بدنه اتومبیل‌ها گردیده است.

بدنه اتومبیل ساخته شده از چند لایه فلز است که با روکش‌هایی از رنگ

پوشانده شده اند و شکل یکدستی به خود گرفته اند. تصادفات کوچک و بزرگ

یا سهل انگاری‌های عمدی یا سهوی ممکن است باعث آسیب رساندن به این

لایه‌ها گردد. افزایش میزان تصادفات و آسیب رسیدن به خودروها سبب افزایش

شغل‌های مرتبط با تعمیر مشکلات خودرو و بدنه آن گردیده است.
 یکی از شغل‌های مهم در زمینه بدنه خودرو صافکاری و نقاشی اتومبیل است.

شناخت هرچه بهتر این شغل می‌تواند دید بهتری از شرایطی که برای صافکاری

اتومبلیتان نیاز است به دست آورید.

هر آنچه باید در مورد صافکاری و صافکاری حرفه ای بدانید - فرهنگ امروز

• صافکاری چیست؟

صافکاری به مجموعه فعالیت‌هایی که صافکاربرای ترمیم و تعمیر فرورفتگی‌ها،

خط و خش، قر شدگی‌های بدنه خودرو و … انجام می‌دهد تا ماشین مانند روز اولش شود اطلاق می‌شود.

اتومبیل‌ها ممکن است به هر دلیلی که عمده ترین آنها تصادف است دچار آسیب‌های

جزیی یا کلی بدنه شوند. همانگونه که گفته شد بدنه اتومبیل ساخته شده از

چند لایه فلز سخت است که پس از حرارت دهی در دمای بالا به شکل اتومبیل در آمده اند.

این بدنه‌های فلزی به گونه ایست که افراد معمولی قادر به رفع خراش‌ها،

فرورفتگی‌ها و قر شدگی‌ها و حتی آسیب‌های رنگی بدنه نیستند و لازم است

به یک صافکار باتجربهو ماهر مراجعه گردد.

شاسی کشی چیست؟

• مراحل صافکاری

یک صافکار حرفه ای با بررسی قسمت‌های آسیب دیده و برآورد میزان صدمات وارد

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش ریکاوری رنگ خودرو شیراز

شده نسبت به انجام نوع صافکاری تصمیم گیری می‌نماید. صافکاری انواع متفاوتی

دارد که مهمترین آنها صافکاری بدون رنگ و صافکاری با رنگ هستند. پس از انتخاب

نوع صافکاری، صافکار با استفاده از چکش یا دستگاه مکنده، قر شدگی، فرورفتگی

یا برآمدگی ایجاد شده در بدنه اتومبیل را از بین می‌برد تا بدنه به حالت اولش بازگردد.

برخی از صدمات تنها با انجام همین مرحله ترمیم می‌شود و صافکار پس از رفع پستی

و بلندی ایجاد شده در بدنه به سراغ پولیش کاری می‌رود و با ایجاد یکدستی در بدنه

کار صافکار تمام می‌شود. 
در برخی مواقع صدمات بسیار بیشتر از یک صافکاری ساده است و صافکار ناگزیر از

تعویض قطعه است. تعویض قطعه بیتر در قسمت درب و کاپوت خودرو انجام می‌گردد.

در مرحله بعد صافکار با استفاده از سمباده کشی سطح محل آسیب دیدگی را با

سایر قسمت‌ها هم سطح می‌کند و اقدام به بتونه کاری سطح مورد آسیب می‌کند.

بتونه کاری یک مرحله ی پیش نیاز برای انجام نقاشی بر روی بدنه خودرو است.

صافکار با کمک از روزنامه سایر قسمت‌ها را می‌پوشاند تا رنگ به آنها نفوذ پیدا نکن.

سپس با استفاده از دستگاه پمپ قسمت‌های مورد تعمیر را رنگ می‌زند.
پس از رنگ زدن منطق آسیب دیده مدتی زمان لازم است تا رنگ خشک شود.

پس از خشک شدن رنگ صافکار با استفاده از پولیش زدن قسمت رنگ شده تمایز

بین آن نقطه با سایر نقاط را از بین برده و به نوعی یکدستی در رنگ اتومبیل دست پیدا می‌کند.

بایگانی‌های پولیش خودرو چیست؟ - اتوکلینیک رضایی | صافکاری و نقاشی ...

• لزوم استفاده از صافکار حرفه ای

بدنه اتومبیل به دلیل رنگ و جنسی که دارد لازم است در تعمیر و ترمیم آن نهایت

دقت به کار رود تا اثری از فرآیند صافکاری روی آن باقی نماند. استفاده از صافکاران

حرفه ای برای محقق شدن این امر بسیار ضروری است.

صافکاری دارای قلق‌ها و شگردهایی است که عدم آگاهی صافکار نسبت به آنها

باعث می‌شود اثرات صافکاری و ترمیمی که انجام شده است بر روی اتومبیل باقی بماند.

اثرات صافکاری علاوه بر آنکه جلوه نازیبایی را در اتومبیل شما به وجود می‌آورد باعث کاهش

ارزش خودرو شما نیز می‌گردد.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش کارشناسی رنگ خودرو

در نتیجه هرچه یک صافکاری با دقت بیشتر انجام گردد به همان میزان ضرر وارد شده

به اتومبیل شما نیز بیشتر کاهش می‌یابد و از قیمت خودرو کمتر کاسته می‌گردد.

صافکاری با ساکشن - صافکاری قدیریان

• بادگیری:

اگر بعد از برخورد و تصادف، بخشی از بدنه به قدری دفرمه شده باشد و پس

از صافکاری نیز به حالت اصلی خود نرسد و به اصطلاح آهن خودرو تخت نشود،

صافکار اقدام به بادگیری قطعه می‌نماید و با استفاده از روش‌های مختلفی که برای

این موضوع وجود دارد، ورق بدنه را منبسط می‌کنند.

برای مثال در روشی موسوم بادگیری افغانی، ورق را با کاربیت گرم کرده و با وارد

کردن ضربات از طریق قالب تنه، اقدام به بادگیری ورق می‌نمایند. همچنین اگر صافکار

در صافکاری بدون رنگ به بادگیری نیاز پیدا کند باید از روشی موسوم به بادگیری رشتی

استفاده کرده و با حرارت خیلی کم و فاصله ورق را گرم، اقدام به بادگیری نماید.

• شاسی‌کشی:

در برخی مواقع و تصادفات از جلو ممکن است ضربه به قدری شدید باشد

که علاوه بر سپر و سینی، به شاسی و سرشاسی نیز آسیب وارد کند.

از این رو پیش از صافکاری بدنه نیاز به شاسی کشی پیدا خواهید کرد که این

امر نیز خود سه روش کلی دارد.
شاسی‌کشی اصولا تحت روش با استفاده از میله، اتصال لوله به ۴ طرف خودرو

و در نهایت از طریق دستگاه انجام می‌شود. برای این کار، ابتدا خودرو در جای

مناسب قرار گرفته و از شاسی از عقب توسط میله یا زنجیز فیکس می‌شود.
سپس بخش ضربه دیده و فرو رفته شاسی از توسط زنجیر به دستگاهی تحت

عنوان تیفور متصل می‌شود و تیفور نیز از طرف دیگر به وسیله زنجیر به یک میله مستحکم می‌رسد.

صافکاری با رنگ چگونه انجام می شود؟ - اتوکلینیک رضایی | صافکاری و ...

در اینجا صافکار با چرخاندن اهرم تیفور، شاسی خودرو را به جلو می‌کشد

تا به میزان و اندازه مورد نظر برسد. اصولا برای استاندارد شاسی هر خودرو

عددی وجود دارد که شاسی‌کشی باید به همان میزان انجام شود. برای مثال

در خودروی پراید فاصله از سر طبق تا جلوی سینی پنجره‌ای زیر پیشرانه باید

۵۲ سانتی‌متر باشد.
همچنین شاسی‌کشی به غیر از تیفور با استفاده از وسایل دیگری همچون

جک پمپی، جک فولکسی و… انجام می‌شود که هر کدام روش کار مختص به خود را دارد.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش ترکیب رنگ خودرو مشهد

البته جالب است بدانید که جک فولکسی که با حالت رفت و برگشتی اهرم

کار می‌کند، در واقع برای فولکس بیتل‌های قدیمی ساخته شده بوده که امروزه

نیز در برخی خودروها کاربرد دارد.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

 

 • پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان