♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

•وظایف سیستم سوخت رسانی دیزل:

در این سیستم ابتدا سوخت توسط پمپ انژکتور پمپاژ گردیده و سپس

از طریق انژکتور ها به داخل محفظه پاشش می گردد.رگلاتور نیز کنترل کننده

مقدار سوخت ورودی می باشد.

1-کنترل مقدار سوخت:

مقدار سوخت مورد نیاز برای ایجاد احتراق بستگی به شرایط کاری موتور دارد.

بطوریکه در دور های بالا نیاز به سوخت بیشتری می باشد.

ولی برعکس در دور های آرام موتور با مقدار سوخت کمتری کار می نماید.

همچنین هنگامی که به علت وجود سر بالایی و یا سنگین بودن خودرو

به موتور بار بیشتری وارد می شود نیاز به سوخت بیشتری داریم.

2-کنترل زمان پاشش سوخت:

پاشش سوخت باید بعد از متراکم سازی هوا انجام پذیرد.زیرا با شروع پاشش

سوخت,مرحله احتراق نیز آغاز می گردد.البته لازم است که متناسب با عددستان سوخت

مقدار آوانس برای پاشش سوخت در نظر گرفته شود.یعنی پاشش سوخت کمی قبل 

از رسیدن پیستون به نقطه مرگ بالا آغاز گردد.

3-توزیع سوخت:

هر یک از سیلندر های موتور دیزل دارای یک انژکتور می باشد که عمل پاشش

سوخت را در لحظه مقتضی انجام می دهد.بنابراین ضرورت دارد که پمپ انژکتور

دارای مکانیز می باشد که بتواند توزیع سوخت بین انژکتور ها را به گونه ای

انجام دهد که به هریک ازآنها در زمان مقتضی سوخت برسد.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش ترکیب رنگ خودرومشهد

4-بالا بردن فشار سوخت:

یکی از وظایف اصلی پمپ انژکتور بالا بردن فشار سوخت می باشد.مقدار این فشار

بستگی به قدرت پمپ انژکتور و شرایط کاری موتور دارد.ولی معمولا فشار سوخت 

توسط پمپ انژکتور حداقل تا حدود 35Bar و یا حتی بیشتر بالا برده می شود.

5-اتمیزه کردن سوخت:

هرچند که مقدار فشار تولید شده توسط پمپ انژکتور بر قابلیت اتمیزه شدن

سوخت به شدت تاثیر گذار است ولی انجام این کار بر عهده انژکتور می  باشد.

هنگامی که سوخت پرفشار می خواهد از مجرای خروجی انژکتور که بصورت 

مخروطی شکل و بسیار باریک است خارج گردد بصورت ذرات بسیار ریز و معلق

در هوا تبدیل می شود.به این پدیده اتمیزه شدن سوخت گفته می شود.

•سنسور های سیستم سوخت رسانی دیزل:

در سیستم سوخت رسانی با کنترل الکترونیکی به منظور اندازه گیری پارامتر های 

مختلف از سنسور های مختلف استفاده می شود و این سنسور ها عبارتند از:

1-سنسور دمای آب موتور:

این سنسور دارای یک مقاومت داخلی می باشد که با افزایش دما مقاومت آن

کاهش می یابد.برعکس در دماهای پایین مقاومت سنسور زیاد بوده  با عبور جریان

کمتر دمای پایین تری را نشان می دهد.توجه داشته باشید که در دمای پایین تر

تبخر سوخت به خوبی انجام نمی شود.

2-سنسور دمای هوا:

این سنسور که بر ری مانیفولد هوا نصب می شود نیز دارای یک مقاومت می باشد

که با بالا رفتن دما مقاومت آن کاهش می یابد معمولا محدوده کاری این سنسور

بین40تا150 درجه سانتیگراد می باشد.

3-سنسور فشارهوای مانیفولد:

این سنسور نوعی مقاومت پیزو الکتریک می باشد که مقدار آن در اثر

تغییر فشار تغییر می کند.این سنسور یک دیافراگم سیلیسیومی وجود دارد

بین این دیافراگم و پایه سرامیکی آن نیز یک خلاء کوچک وجود دارد.

4-سنسور اکسیژن (لامبدا):

این سنسور بر روی مانیفولد دود قرار می گیرد بطوریکه بتواند مقدار اکسیژن موجود 

در دودهای خروجی را اندازه گیری نماید.محدوده دمایی مناسب برای عملکرد این سنسور

بن 250تا800 درجه سانتیگراد می باشد.

5-سنسور دور موتور:

این سنسور به گونه ای بر روی پوسته کلاچ نصب می شود که روبروی دندانه های

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش ترکیب رنگ خودرو ساری

فلایویل قرار می گیرد.این سنسور که معمولا از نوع نوری و یا مغناطیسی می باشد

می تواند با شمارش دندانه های فلایویل دور موتور را اندازه گیری نماید.

6-سنسور سرعت خودرو:

این سنسور که بر روی دنده کیلومتر شماره نصب می شود می تواند بر اساس میدان مغناطیسی

و اثر هال عمل نموده و دور خروجی گیربکس را اندازه گیری نماید.

از آنجایی که نسبت تبدیل دیفرانسیل نیز مقدار مشخصی است بر اساس مقدار اندازه گیری

شده توسط این سنسور می توان سرعت خودرو را نیز محاسبه نمود.

7-سنسور وضعیت دریچه گاز:

این سنسور یک پتانسیومتر است که به منظور اندازه گیری موقعیت دریچه گاز بر روی 

آن نصب می شود.این سنسور یک مقاومت متغیر است که متناسب با باز شدن دریچه گاز

و میزان چرخش آن ولتاژی را به ECUارسال می نماید.

8-سنسور موقعیت میل سوپاپ(سنسور اثر هال):

این سنسور بر روی میل سوپاپ قرار گرفته و وظیفه اش تعیین نقطه مرگ بالا و مقایسه 

آن با وضعیت میل لنگ می باشد.این سنسور قطعه کوچک از جنس مواد نیمه هادی می باشد

که با عبور جریان الکتریکی آن ولتاژی ایجاد می شود.

9-سنسور موقعیت میل لنگ:

این سنسور همچون سنسور موقعیت میل بادامک می باشد و برای

تعیین موقعیت میل لنگ مورد استفاده قرر می گیرد.

10-سنسور ضربه:

ایجاد ضربه درون سیلندر ناشی از پدیده خودسوزی می باشد یعنی هرگاه

مخلوط هوا-سوخت قبل از زمان جرقه زنی و بصورت خود به خود محترق شود

ضربه ای بی موقع ناشی از احتراق بوجود می آید.

11-سنسور شتاب سنج:

علاوه بر پدیده خودسوزی پدیده خاموشی شعله نیز دارای شوک می باشد

وظیفه سنسور شتاب سنج تفکیک حالت خود سوزی و پدیده ی خاموشی

شعله می باشد.

12-پتانسیومتر دبی هوای ورودی:

این وسیله بر اساس مقدار دبی هوای ورودی ولتاژ مشخصی را تولید

می کند بطوریکه با کاهش یافتن ولتاژ پتانسیومتر مشخص گردد که

دبی هوای در حال کاهش یافتن است.

13-پتانسیومتر CO:

این وسیله نیز به منظور اندازه گیری مقدار COدر گاز های خروجی مورد 

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش اجرای نانو سرامیک

استفاده قرار می گیرد بطوریکه هر چقدر گاز CO بیشتری تولیذ شود

ولتاژ پتانسیومتر نیز افزایش می یابد.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان