♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ چکش برق

در بالای پلاتین و روی میل دلكو چكش برق (تقسیم کننده برق ولتاژ زیاد) و درب دلكو نت قرارمی گیرد.

چکش برق درای زائده ای است که در جای خود روی محور دلکو قرار گیرد چکش برق عایق می باشد یک تیغه فلزی در بالای آن نصب شده است.

بابست های فلزی فنری به بدنه دلکو محکم می شود.

درب دلكو نیز از جنس عایق ساخته شده و دارای و دارای سوراخ هائی برای اتصال وایرهای شمع و کوئل است.

در کف این سوراخ ها قطعات فلزی جای دارند. سوراخ مرکزی مربوط به وایر ولتاژ زیاد است که از کوئل می آید.

این جریان از طریق قطعه فلزی کف سوراخ و زغال و فنری که در پشت آن قرار دارد برق

ولتاژ قوی را به صفحه فلزی روی چکش برق می رساند.

با گردش محور دلکو توسط میل بادامک، چکش برق نیز همراه آن می چرخد تا لبه صفحه فلزی

به مقابل کنتاکت زیر یکی از سوراخ های حاشیه درب دلكو قرار بگیرد.

ولتاژ زیاد در فاصله بسیار کمی که بین لبه صفحه قد کنتاکت برقرارمی باشد از چکش برق به کنتاکت می جهد و از طریق وایرها به شمع مربوطه می رسد.

شمعی که سیلندر آن در انتهای تراکم قرار دارد.

وقتی ولتاژزیاد به شمع رسید بین دو الکترود ایجاد قوس الکتریکی و محترق شدن سوخت می گردد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ دستگاه آوانس خلائی دلکو

برای هر چه بهتر شدن عمل احتراق در داخل سیلندر، باید وقت و فرصت کافی برای محترق کردن کلیه مخلوط متراکم شده وجود داشته باشد.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش کارشناسی رنگ خودرو اصفهان

با بالا رفتن دور موتور بوسیله قطعات داخل دلکو آوانس برای زمان های مختلف بطور اتوماتیک تنظیم می شود.

همانطور که در مورد آوانس استاتیکی بیان شد متوجه شدیم که این آوانس در زمان دور آرام عمل پیش جرقه را انجام می دهد.

ولی با شروع حرکت یعنی با خارج شدن موتور از دور آرام به دور انتقالی، چون دور موتور بالا می رود

حرکت و زمان رفت و برگشت پیستون

سریعتر می شود و زمان احتیاج است تا کلیه مخلوط محترق شود. برای این منظور در دلكوهائی که از سیستم آوانس خلائی استفاده می کنند.

روی دلكوها کپسولی قرار دارد که داخل آن یک دیافراگم و یک فنر وجود دارد.

دیافراگم بوسیله میله ای به صفحه متحرک دلكو (صفحه ای که پلاتین ها روی آن قرار گرفته اند) متصل می باشد.

کپسول پوسیله لوله ای به سوراخی که در بالای دریچه گاز کاربراتور قرار دارد متصل می باشد.

زمانی که پا را روی پدال گاز قرار می دهیم و دور موتور بالا می رود، سوراخ بالای دریچه گاز

در محوطه خلاء مائی فولد قرار گرفته و این خلاء ، به دیافراگم کپسول اثر گذاشته و آنرا به سمت خارج

می کشد با حرکت دیافراگم میله دیافراگم که به صفحه متحرک دلكو متصل می باشد آنرا در جهت عکس گردش

میل دلکو (چکش برق) حرکت می دهد و پلاتین مثبت زودتر خود را به بادامک میل دلکو رسانده و باعث

زودتر باز شدن پلاتین می گردد.

این عمل زمان جرقه را پیش می اندازد (زودتر جرقه زده می شود).

این سیستم در دلكوهائی که دارای آوانس وزنه ای میباشند در شروع حرکت زمانی که خلأ زیر

دریچه گاز زیاد میباشد عمل می نماید.

ولی در بعضی از دلكوها مانند فولکس واگن چون فاقد آوانس وزنه ای می باشد.

در کلیه دورها این آوانس عمل میکند. فرقی که در اینجا مشاهده می شود این است که در دلكوهای

دارای آوانس وزن های کپسول نقط به سوراخ بالای دریچه گاز کاربراتور متصل می باشد.

در صورتی که در فولکس روی کاربراتور دو سوراخ موجود می باشد و این دو سوراخ بوسیله یک کانال بهم

مربوط هستند.

یکی از سوراخ ها بالای دریچه گاز قرار گرفته برای دورهای کم و یکی هم دقیقا در دهانه ونتوری کاربراتور

قرار گرفته که در دورهای زیاد جابجائی دیافراگم را بعهده دارند.

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش ترکیب رنگ خودرو سمنان

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ دستگاه آوانس وزنه ای یا لنگری

آوانس وزنه ای ب طور خودکار در حالت های مختلف دوران موتور عمل آوانس جرقه را انجام می دهد.

میله دلکو دو پارچه ساخته شده است قطعه زیرین یا قسمت محرک با پمپ روغن و یا مستقیما با

میل سوپاپ درگیر بوده و قسمت

فوقانی که شامل بادامک ها می باشد و لوله ای شکل است روی قسمت پائینی تکیه نموده و نسبت به آن می تواند چند درجه چرخش نماید.

روی قسمت زیرین میل دلكو صفحه ای قرار دارد که روی آن وزنه های گریز از مرکز تکیه نموده اند.

وزنه ها از یک طرف روی صفحه زیرین و از طرف دیگر توسط خاری به قسمت فوقانی متصل می گردد.

در آزاد کردی موتور، نیروی فنرها اجازه عمل نمودن وزنه ها را نمی دهد ولی وقتی دوران میل دلكو افزایش پیدا نمود نیروی گریز از مرکز در وزنه ها بیشتر از نیروی کششی فنرها شده و وزنه ها حول نقطه تعلیق خود دوران می نمایند.

بعلت درگیر بودن با قسمت فوقانی میل دلکو، قطعه بادامک دار، را در جهت دوران میل دلکو چند درجه جلوتر ازقسمت زیرین می گرداند. در نتیجه بادامک های دلکو خود را سریعتر به نبر پلاتین متحرک می رسانند و جرقه زودتر زده می شود.

♦ آزمایش اوانس های وزنه ای و خلائی

♦ روش اول بازدید سریع و نظری

چنانچه عیبی در کار موتور مشاهده نشود و مصرف سوخت آن افزایش پیدا نکرده باشد در سرویس های معین ترتیب زیر

عمل نمائید.

• قطعات مربوط به آوانس لنگری (وزنه ای) را روغن کاری کنید.

• لوله انتقال خلاء از کاربراتور به دلکو را از محل اتصال کاربراتور جدا سازید.

• بعد از نصب چراغ آزمایش (چراغ تایمینگ) موتور را روشن کرده و دور آنرا تدریجا به ۳۰۰۰ دور در دقیقه برسانید در این حالت فاصله نقطه تنظیم دور آرام که قبلا با رنگ سفید مشخص گردیده از نقطه ثابت تنظیم بدنه و بیشتر شود و یا به عبارت دیگر می توان گفت علائم تنظیم دور آرام روی پولی میل لنگ باضافه اوانس حاصل از لنگرهای دلكو مجموعأدر ۳۰۰۰ دور در دقیقه باید مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

که این خود علامت سالم بودن آوانس وزنه ای است.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش رفع آفتاب سوختگی رنگ خودرو

حرکت های ناگهانی علامت تنظیم هنگام بالا بردن دور موتور، نشانه آزاد نبودن وزنه ها و یا معیوب بودن یکی از قطعات مربوطه است.

• در حالیکه چراغ آزمایش را مقابل پولی میل لنگ قرار داده اید دور موتور را بطور تقریبی به ۱۵۰۰ دور در دقیقه برسانید و لوله آوانس مکشی را به کاربراتور متصل و سپس قطع نمائید و در هر بار که لوله به کاربراتور متصل می شود باید حرکتی در علامت تنظیم پولی میل لنگ در جهت آوانس نمودن زمان جرقه مشاهده شود.

با اتصال لوله در صورتیکه حرکتی در علامت مشاهده نشود نشانه گرفتگی مجرای کاربراتور، نشت لوله آوانس خلائی، پارگی دیافراگم و یا گیرپاژ صفحه پلاتین است.

♦ میزان دهانه شمع (فاصله بین الکترودها یا گپ شمع – Gap)

اختلاف شمع ها نه فقط ارزش حرارتی، بلندی پایه و عرض پیچ است بلکه در فاصله دو الکترود نیز تفاوت دارند.

این مقدار بوسیله کارخانه سازنده تعیین و اعلام می شود. این مقدار عاملی مؤثر در احتراق بموقع و رفتار موتور برای دورهای کم و زیاد و شتاب ناگهانی می باشد.

موتورهای امروزی که دارای کمپرس بالا می باشند گپی بین ۳۰ تا ۴۰ هزارم اینچ دارند. در صورت زیاد بودن گپ،

موتور به سختی روشن شده و در دور آرام بخوبی کار نمی کند و اگر فاصله کم باشد مقدار مصرف سوخت زیاد می شود و قدرت

کشش موتور کم می شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان