♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ تنظيم دهانه پلاتین

کیفیت جرقه، مقدار زیادی به فاصله کنتاک های پلاتین بستگی دارد. اگر فاصله زیادتر از حد مجاز (فیلتر دهانه پلاتین) باشد

زمان تماس کنتاکها با یکدیگر کم می شود و جریان سیم پیچ اولیه کوئل فرصت کافی برای رسیدن به حداکثر اشباع شدن

را نداشته در نتیجه نیروی الکترو مغناطیسی در مدارثانویه کانی نخواهد بود. اگر فاصله کنتاکها خیلی کم باشد

جرقه های طولانی باعت سو می گردد.

برای میزان کردن فاصله کنتاکها، ابتدا موتوررا می گردانیم تا یکی از بادامک ها زیر فیبر

پلاتین مثبت قرار بگیرد. سپس پیچ مربوط به پلاتين منفی را شل کرده و بازوی پلاتین را بحرکت در آورده تا فاصله

دو کنتاکت تنظیم و به حد گفته شده برسد. بعضی از دلكوها دارای یک پیچ خارج از مرکز روی صفحه خود می باشند

که با پیچاندن آن می توان صفحه بازوی ثابت پلاتین را بمیزان مطلوب حرکت داد و پس از تنظیم پیچ محکم کننده صفحه را سفت

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش رفع آفتاب سوختگی خودرو

کرد یاد آوری می شود که تنظیم فاصله باید بوسیله فیلر

انجام شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ برای آزمایش پلاتین

• پلاتین ها را از لحاظ خال زدگی و پهن شدن دهانه (کثیف بودن دهانه ) بازدید می کنیم.

• سوختن دهانه پلاتین را بررسی می کنیم.

• سائیدگی و خوردگی بازوی (عایق پلاتین مثبت، (فیبری پلاتین) را بازدید می کنیم.

• نامیزان قرار گرفتن دهانه پلاتین ها را بازدید می کنیم. ۵-زاویه داول را بازرسی می کنیم.

• ضعیف شدن فنر پلاتین را بازدید می کنیم.

 

♦ خازن

یکی از قطعات مهم و اصلی سیستم جرقه زنی می باشد. که از قسمت های زیر تشکیل شده است

دونوار فلزی معمولا از جنس قلع که لایه های آن ها بوسیله صفحات نازکی که عمل عایق را انجام می دهند وآغشته به پارافین

یا میکا می باشند از هم جدا هستند.

لایه های قلع و عایق را یک در میان قرار داده اند. صفحات قلع را جوشن می نامند یکی از آنها را جوشن مثبت و دیگری را

جوشن منفی می نامند.

در نهایت مجموعه ورقه های مثبت و منفی و عایق را بصورت استوانه در آورده و آن را داخل استوانه تو خالی قرارمی دهند

سپس جوشن منفی را به پوسته خازن اتصال میدهند و جوشن مثبت را بوسیله سیمی که کاملا با بدنه خازن عایق بندی

شده است از پوسته خارج می کنند که به سیم مثبت خازن معروف است این سیم زمانی که خازن در داخل یا خارج دلكو

بسته می شود

بصورت موازی با پلاتین قرار می گیرد.

ظرفیت خازن های دلکو معمولا بین ۱۵/. تا ۲۵/. میکروفاراد است.

واحد اندازه گیری ظرفیت خازن ها، فاراد است.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش نقاشی رنگ خودرو

 

♦ کارهای خازن

زمانی که پلاتین ها از یکدیگر جدا می شود جریان القائی در مدار ثانویه و خود القائی برگشت می کند.

اگر خازن در مدار وجود نداش می شد. چون خازن با پلاتین ها بصورت موازی بسته شده است این ولتاژ را در خود ذخیره

می کند و از خال زدن دهانه پلاتین جلوگیری می کند .

عمل دیگر خازن زمانی است که دهانه پلاتین باز می شود و جریان خود القائی که بسمت پلاتین و خازن حرکت می کند

باعث پر شدن شارژ خازن می گردد.

قطب مثبت خازن بارهای مثبت و جوشن منفی خازن بارهای منفی را در خود ذخیره و زمانی که شارژ شد بار

خود را در جهت معکوس

در سیم پیچ اولیه تخلیه می کند.

چون جهت جریان اخیر خلاف جهت جریان مغناطیسی کننده اولیه است سریع حالت مغناطیسی هسته

را از بین برده و آن را صفر می کند با این کار سقوط و ریزش میدان مغناطیسی تسریع می شود.

ولتاژ مدار ثانویه سریع بالا میرود و تا زمانی که پلاتین باز می باشد جریان، چندین بار در فاصله بین دو قطب است خازن تغییر

موقعیت می دهد.

خرابی خازن اثر خود را کاملا روی پلاتین ها و کارکرد موتور نشان می دهد، و پلاتین ها زود به زود خال میزند و بخاطر اشباع

نشدن کامل کوئل و کوتاه شدن جرقه، موتور به خوبی کار نمی کند.

 

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ آزمایش خازن

خازن روی دلکو قرار داشته باشد سیم خازن را آماده برداشتن می کنیم سپس با سوئیچ استارت می زنیم،

یا سوئیچ را باز کرده با برداشتن درب دلکو با پیچ گوشتی پلاتین را باز و بسته کرده تا خازن را از محل خودش جدا کرده و به بدنه

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش بازیابی رنگ خودرو اصفهان

خازن می زنیم عمل تخلیه به خوبی و با رنگ آبی نمایان می شود. در صورتی که جرقه با رنگ زرد مشاهده شود باید خازن

تعویض گردد.

 

♦ آزمایش بوسیله برق شهر

یک سیم به بدنه خازن متصل می کنیم و یک لامپ ۲۲۰ ولت را به سیم مثبت خازن وصل کرده،

سپس دو سر سیم را با احتیاط به پریز برق شهر وصل می کنیم. اگر خازن سالم باشد لامپ روشن نمی شود و

نباید دود از آن بلند شود.

اگر بلافاصله مدار را قطع و سیم خازن را به بدنه آن بزنیم خازن باید با جرقه قوی و آبی رنگ تخلیه شود.

(دشارژ شود)

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان