♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ فیلتر روغن

کیفیت روغن پس از مدتی کارکردن در داخل موتور تغییر می کند. به مرور، داخل روغن مقداری ذرات ریز فلزی گرد و خاک وارد می شود.

این ناخالصي ها دراثر سایش قطعات متحرک و ذرات کربن رسوب نموده بر جدارهای سیلندر سائیدگی بوجود می آورند.

روغنی که در این شرایط کار کرده بعد از عبور از صافی پمپ مقداری از ناخالصی

درشت خود را ته نشین می کند.

سپس از طریق پمپ به فیلتر روغن رانده می شود در فیلتر این ذرات ریز و غوطه وردر روغن جذب شده و روغن تمیز از فیلتر به مدار روغنکاری برگشت می شود.

جنس صافی فیلتر معمولا از کاغذهای مخصوص با نمد اتورهای بسیار ریز فولادی می باشد فیلتر باید هر چند بار که روغن تخلیه

می شود تعویض شود قبل از بستن فیلتر لاستیک آبندی آن را به وسیله روغن چرب می کنند تا در زمان باز کردن راحتر باز شود.

 

♦ مدار فرعی

مدار اصلی روغن بعد از پمپ دو راهه شده یک راه به فیلتر و راه دیگر به موتور می رود راه یا انشعابی که به فیلتر رفته

پس از تصفیه شدن به کارتر برگشت می کند .

 

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

 

♦ مدار موازی

فیلتر بصورت موازی در مدار قرار گرفته است . بدین طریق که بعد از پمپ، روغن به مدار اصلی رفته و از آنجا به دو انشعاب تقسیم

می شود.

یک بخش مستقیما” به موتور و بخش دیگر پس از عبور از فیلتر و تصفیه شدن با بخش اول یکی شده و به موتور می رود.

در این سیستم فقط ۵۰ درصد روغن بصورت تمیز و تصفیه شده وارد مدار میگردد و ۵۰ درصد بقیه تصفیه نشده به مدار روغنکاری

می رود.

بنابراین اگر فیلتر مسدود شود روغن از مدارفرعی یعنی انشعاب دوم وارد

موتور

می گردد.

 

♦ مدار سری

روغن پمپ شده قبل از اینکه وارد قسمت های موتورشود ازفیلترعبور کرده و ابتدا روغن وارد محفظه اطراف فیلتر شده پس

ازعبورازمیان الياف درون فیلتر که به منظور تصفیه روغن در نظر گرفته شده.

کليه ذرات و ناخالصی های خارجی موجود در روغن گرفته می شود. روغن صاف و تمیز وارد لوله مرکزی فیلتر شده از آنجا به

کانال اصلی روغن وارد می شود.

در این نوع مدار، فیلتر صددرصد روغن را تصفیه می کند. حال اگر به علت سرد بودن روغن، یا گرفتگی منافذ فیلتر،

روغن نتواند از آن عبور کند، فشار در آن ناحیه بالا رفته و باعث باز شدن سوپاپ اطمينان غیر قابل تنظیم موجود در فیلتر شده و

روغن تصفیه نشده به کانال های روغن رسیده و از سوختن موتور جلوگیری

می کند.

اگر در حین کار موتور فیلتر کثیف و این سوپاپ هم کار نکند باعث ترکیدن فیلتر و سوختن موتور

می گردد.

 

♦ سیستم تهویه کارتر

وقتی یک موتور در حال کار کردن است مقداری گازهای ناشی از احتراق از طریق رینگ های پیستون وارد کارتر می شوند

می دانیم که در گازهای احتراق بخار آب و ترکیبات گوگرد وجود دارد.

بنابراین وقتی وارد کارتر می گردند روغن را آلوده نموده و کیفیت آن را پائین می آورند. این گازها باید بوسیله سیستم تهویه

کارترخارج گردند.

گازها حامل بخار روغن هستند، بخار روغن توسط توری فلزی مسیر خروج، تقطیر شده و به کارتر برمی گردد.

در بعضی موتورها بخاطر جلوگیری از آلودگی هوا این گازها را به صانی هوای کاربراتور و از آنجا به داخل سیلندر هدایت کرده

تا سوزانده شوند.

 

♦ خنک کن روغن

حرارت حاصله از احتراق بوسیله اگزوز و روغن و آب سیستم خنک کننده از موتور دفع می شود. سطوحی که با هم اصطکاک

دارند همواره گرم باقی می ماند گرما در حدود 2تا 2/5 درصد حرارت

تولید شده

در سیلندر می باشد.

گاهی اوقات روغن را بوسیله هوا یا آب خنک می کنندبسیاری از موارد، خنک کردن روغن فقط در کارتر انجام می شود.

کارترهای آلومینومی که از سطح خارجی دارای پره هستند مناسب ترند.درموتورهای هوا خنک، خنک کن مخصوص روغن

(رادیاتور روغن) بکار می برند.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان