♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ غلظت روغن های موتور

میدانیم که مایعات خصوصا” چربی ها در مقابل حرارت رقیق ودرمقابل سرما غليظ می شوند.

بنابراین بایستی برای انتخاب روغن موتور به درجه حرارت هوا توجه داشت. و در هر فصل از شماره روغنی که برای آن فصل ساخته شده است استفاده نمود. بطور کلی در هوای سرد از روغن های رقیق و در هوای گرم از روغن های غلیظ استفاده می شود.

لازم به ذکر است که درجه بندی که برای روغن انجام گرفته طبق نظریه انجمن مهندسین خودرو در آمریکا است،

که بصورت مخفف SAE نامیده می شود.

 

♦ مصرف روغن

روغن به سه طریق مصرف می شود.

• هنگام کار موتور اگرقطعات بخوبی آب بندی نباشند مقداری روغن ازمحل رینگ ها یا از فاصله گیت و ساق سوپاپ

(در اثر گشادی یا خرابی واشر آببندی گیت سوپاپ) وارد محفظه اطاق احتراق شده و در آنجا می سوزد.

• به صورت بخار

مقداری از روغن بصورت بخار از طریق تهویه محفظه کارتر به خارج راه پیدا می کند.

تبخیر روغن در سرعت های بالا بیشتر صورت می گیرد .

• به صورت روغن ریزی

در اثر خرابی کاسه نمد یا واشرها آببندی ، واشر سینی جلو، واشر سینی بغل، واشر کارتر و… روغن ریزی ایجاد می شود.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش صافکاری پیشرفته PDR

 

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ روش های روغن کاری موتور

 

• سیستم پاشیدنی

• سیستم پاشیدنی و فشاری تؤام

• سیستم فشاری با کارتر،تر

• سیستم فشاری با کارتر خشک

• سیستم روغن کاری بوسیله سوخت ورودی به موتور در دوزمانه ها.

 

♦ سیستم روغنکاری پاشیدنی یا ترشحى (قاشقکی)

این سیستم روغنکاری چندان متداول نیست لیکن در بعضی از موتورهای یک سیلندری ثابت با دور کم و سبک دیده می شود.

این سیستم دارای یک کارتر بزرگ محتوی روغن می باشد سطح روغن به اندازهای است که انتهای شاتون و در بعضی از

موتورها بوسیله قاشقکی که به انتهای شاتون متصل است. به هنگام به حرکت درآمدن میل لنگ هر بار که قاشقک وارد روغن

می شود مقداری از روغن کارتر را به سمت بالا پرتاب می کند و بدین ترتیب روغنکاری موتور با روش بسیار ساده انجام می شود.

 

♦ سیستم پاشیدنی و فشاری تؤام

این سیستم روغنکاری همان روش قبلی است منتها با اضافه کردن یک پمپ روغن با فشارکم توسط میل سوپاپ بکار افتاده

و ابتدا روغن به یاتاقان ها ثابت و از ثابت ها به متحرک راه پیدا می کند. سایر قطعات موتور مانند دیواره گژن پین ،

میل بادامک و غیره با همان عمل ترشحی و پاشیدنی روغن کاری می شوند.

این سیستم روغنکاری درماشین هائی که کارهای سخت انجام نمیدهند سرعت شان نیز زیاد نمی باشد بکار می رود.

 

♦ سیستم روغن کاری با فشار، کارتر،تر

این سیستم روغنکاری گرانتر و کامل تر از دو نوع قبلی می باشد و اغلب موتورها از این سیستم استفاده می کنند.

در این سیستم روغن توسط یک پمپ به تمام قطعاتی که احتیاج به روغن کاری دارند فرستاده می شود. روغن ابتداء بوسیله پمپ وارد فیلتر شده پس از تصفیه به مداراصلی روغن و از آنجا بوسیله کانال هائی به یاتاقان ها ثابت و یاتاقان های میل سوپاپ ارسال میگردد یاتاقان ها ثابت دارای شیارهائی است که روغن تحت فشار از مجاری میل لنگ به یاتاقان های متحرک می رسد در بیشتر موتورها از این محل توسط یک مجرا درشاتون به پوش کژین رست” می شود.

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش ریکاوری رنگ خودرو

و در بعضی دیگر در کنار سر بزرگ شاتون سوراخ ریز تعبیه شده که در هر دور میل لنگ یک بار با سوراخ روی یاتاقان منطبق

می شود وقتی عمل انطباق صورت میگیرد جریان روغن به داخل سیلندر پرتاب می شود.

از مدار اصلی توسط یک کانال یا یک لوله، روغن به داخل شافت تو خالی انگشتی سوپاپ رسیده و عمل روغنکاری

بوش اسبک را انجام داده و از سوراخ سرا سبک به روی ساق سوپاپ پاشیده می شود. بعد از روغنکاری کلیه روغن ها مجددا”

به کارتر برگشت می کند.

برای جلو گیری از افزایش مصرف (بخاطر پاشیده شدن روغن بسیار زیاد به داخل سیلندر و نفوذ به محفظه احتراق )

دردو زمان

ترمز کردن و به حرکت در آمدن اتومبیل، همواره انباره روغن را از بقیه کارتر بوسیله یک صفحه مشبک جدا می سازند که روغن

می تواند از آن عبور کند هر چقدرسکون روغن در کارتر بیشتر باشد تلاطم روغن داخل کارتر کمتر و مقدار کف روغن به حداقل می رسد.

 

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

• سیستم روغنکاری بافشار، کارتر خشک

این سیستم بیشتردرموتورهای پر قدرت و موتورهایی که دارای سیلندر افقی هستند بکار می رود.

در این سیستم روغن دارای محفظه مخصوصی در خارج از موتور می باشد و بوسیله دو پمپ جداگانه که یکی جهت فرستادن

روغن برای روغنکاری موتور و دیگری جهت برگرداندن روغن از کارتر به مخزن جداگانه می باشد، استفاده می شود.

روغن ابتدا بوسیله پمپ وارد صافی شده و از آنجا به خط اصلی، جریان پیدا کرده سپس به یاتاقان های ثابت و متحرک میل لنگ

وارد می شود از طریق شاتون سیلندر و در انتها به بوش های میل بادامک و مکانیزم سوپاپ می رسد.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش کارشناسی رنگ خودرو قزوین

فشار روغن در سیستم بوسیله سوپاپ کاهش دهنده کنترل می شود و روغن اضافی به کارتر برمی گردد.

بیشترین برتری این سیستم نسبت به سیستم قبلی این است که روغن در موقع رفتن از کارتر به مخزن و بازگشت مجدد

به کارتر حرارت گرفته شده  از قطعات موتور را کاملا از دست میدهد.

• روغنکاری توسط اختلاط روغن با سوخت از این روش فقط در موتورهای دوزمانه بنزینی استفاده می شود.

بنزین و مقدار کمی روغن بصورت مخلوط وارد محفظه میل لنگ شده و زمانیکه پیستون به مخلوط سوخت و هوای

داخل محفظه میل لنگ فشار می آورد مخلوط سوخت و هوا بعلت سبکی از مجرای مخصوص وارد اطاق احتراق شده

و روغن بعلت سنگینی روی قطعات داخل موتور مثل میل لنگ و بلبرینگ ها و غیره تقطیر شده و عمل روغنکاری را انجام می دهد.

مقداری از روغن همراه مخلوط وارد اطاق احتراق شده و می سوزد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان