آموزش تشخیص رنگ خودرو گناوه

  • توسط ghanbari
  • ۲ سال پیش
  • نظرات غیر فعال شده است

آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خود

♦ خنک شدن سوپاپ ها:
بطور کلی سوپاپ ها در معرض حرارت ناشی از عمل احتراق در سیلندر می باشند و در این میان حرارت سوپاپ دود بیشتر از

سوپاپ هواست ،زیرا سوپاپ هوا با مخلوطی که خنک است در تماس بوده و حرارت خود را بیشتر از دست می دهد، ولی سوپاپ

دود در معرض حرارت دود ناشی از احتراق نیز می باشد که حتی تا درجه سرخ شدن نیز می رسد.

سوپاپ ها در موقع نشستن، حرارت خود را به سیت انتقال داده و سیت نیز حرارت خود را به بدنه که با آب در تماس است انتقال

می دهد و بدین ترتیب عمل انتقال حرارت انجام می شود.

ساق سوپاپ نيز حرارت خود را به گيت منتقل می کند. اگر به عللی سوپاپ در جای خود کامل ننشیند چون در ر خود عبور داده

  وظایف ترموستات خودرو

در ضمن نمی تواند حرارت خود را منتقل نماید به سرعت داغ شد ساق سوپاپ نیز حرارت خود را به گیت منتقل می کند.

اگر به موقع احتراق مقداری گاز از کنار خود عبور داده در ضمن نمی تواند حرارت خود را و در اثر داغی بیش از اندازه خواص آلیاژی خود را از دست داده و به اصطلاح می سوزد در موتورهای پر دور، مانند موتورهای مسابقه ای برای خنک شدن سوپاپ ها ساق آن ها را توخالی ساخته و با سدیم نیمه پرمی کنند.

سدیم در حرارت حدود ۱۰۰ درجه سانتیگراد به حالت مذاب در می آید و در موقع حرکت سوپاپ سدیم به اطراف پاشیده و حرارت را از مرکز نعلبکی سوپاپ گرفته و به اطراف ساق آن منتقل و از ساق توسط گیت به سیستم خنک کننده موتور منتقل می کند ، دوام این نوع سوپاپ ها چون بهتر خنک می شوند از سوپاپ های توپر بهتر است.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ روغن کاری سوپاپ :
چون ساق درگیت دائما در حال حرکت است نیاز به روغنکاری پیدا میکند روغنکاری ای قسمت توسط بخار روغن انجام می شود اگر خود روغن به گیت برسد از آنجا به داخل اطاق احتراق رفته و می سوزد . برای جلوگیری از  ورود روغن به گیت از دو نوع واشر لاستیکی استفاده می شود نوع اول کاسه نمد بوده و روی گیت سوپاپ قرار می گیرد و نوع دوم واشرنازکی (اورینگ) است که پایین تر از خار و مابین واشر نگهدارنده فنر و ساق سوپاپ قرار می گیرد.

سر سوپاپ به علت اینکه دائما با ضربات اسبک در تماس می باشد. توسط روغنی که از روی اسبک می ریزد روغنکاری شده و این روغن به مقدار زیادی ضربات ناشی از اسبک را خنثی و عمر این در قطعه را افزایش می دهد.

  آموزش کارشناسی رنگ خودرو شیراز

♦ عيوب سوپاپ:
(لازم بذکر است که تمامی عیوب باید توسط مکانیک شناخته و روش رفع آن را نیز کاملا بداند) بعد از خارج کردن سوپاپ ها و تمیز کردن، آنها را از جهات زیر بررسی و آزمایش می کنیم.
• نازک شدن لبه سوپاپ:
این عیب به علت اصطکاک ناشی از نامیزان بودن فیلر سوپاپ ها و کارکرد سوپاپ به مدت زیاد و بر اثر سنگ زدن بیش از اندازه پیش می آید اگر ضخامت لبه سوپاپ ها کم باشد قابل استفاده نبوده و باید تعویض گردند.
•پیچیدگی و تغییر شکل لبه سوپاپ :

در اثر حرارت زیاد پیش می آید، و سوپاپ قابل استفاده نمی باشد.
• فرورفتگی یا گودنشستگی سوپاپ:

بعلت حرارت زیاد و نیروی فنر سوپاپ و فشار زیاد احتراق ایجاد می شود، سوپاپ باید تعویض شود.

• شکستگی سوپاپ:
ممکن است به علت سرعت زیاد دوران موتور ضعیف بودن فنر سوپاپ – زیاد بودن فیلر سوپاپ – هم مرکز نبودن ساق سوپاپ با سیت سوپاپ ایجاد شود.

• خال زدگی نشیمنگاه سوپاپ:
بعلت افزایش مصرف روغن موتور – عبور روغن از گیت سوپاپ – (روغن سوزی کارکردن موتور با دور کم قبل از گرم شدن سبب خال زدگی در نشیمنگاه سوپاپ می شود)
• چسبیدن ساق سوپاپ:
خلاصی کم ساق سوپاپ با گیت – نرسیده روغن – تاب برداشتن ساق سوپاپ – جمع شدن کربن در قسمت پائین ساق سوپاپ،

باعث بوجود آمدن این عیب می شوند.
• سوختگی سوپاپ:
بدلیل حرارت زیاد لبه سوپاپ ترک ترک خورده و یا در یک نقطه کاملا ذوب می شود سوپاپ باید تعویض شود. سوختگی سوپاپ علل

  اموزش اجرای نانوسرامیک خودرو رشت

فراوانی دارد.

• فیلرگیری سفت (کم بودن میزان فيلر)

• تغییر شکل سیت سوپاپ

• چسبیدن سوپاپ :
• ضعیف یا کج شدن فنر سوپاپ

• جوش آوردن موتور
• آببندی نبودن سوپاپ

• ترک خوردگی سوپاپ:

• به علت داغ شدن بیش از حد موتور
• نیلر سوپاپ زیاد باشد

• هم مرکز نبودن ساق با سیت.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
ارتباط با متخصصان