آموزش تشخیص رنگ خودرو اراک

آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦انواع پیستون ها :
• پیستون یکپارچه و ساده :
پیستون بصورت استوانه بوده و هیچ نوع شکاف و یا فرورفتگی (بجز شکاف ای و سوراخ گژن پین) در بدنه وجود ندارد. در این نوع فاصله بین پیستون و سیلندراز انواع دیگر بیشتر است تا موقعی که پیستون در اثر حرارت منبسط می شود بتواند به راحتی در محل خود حرکت کند، جنس پیستون بایستی طوری انتخاب شود که انبساط آن در موقع گرم شدن کم باشد.

• پیستون شکاف دار یا چاک دار :
این نوع پیستون ها به نام پیستون های شکافدار یا چاکدار معروف هستند در دامنه پیستون و قسمت بالا شکافی بنام سپر حرارتی وجود دارد چون پیستون در اثر حرارت منبسط می شود، امکان دارد به دیواره سیلندر گیر کند. بنابراین چاکی در بدنه آن در نظر گرفته شده که در موقع گرم شدن بهم آمده و مانع از گیرکردن پیستون در داخل سیلندر می شود این چاک معمولا در یک طرف پیستون و به شکل های (یک خط عمودی یا یک خط عمود و یک خط افقی Tو یا M شکل قرار دارد.

• پیستون بیضی شکل:
در این نوع، موقعی که موتور سرد می باشد پیستون حالت بیضی شکل دارد و زمانی که گرم می شود شکل دایره ای به خود می گیرد و بطور کامل با جداره سیلندر البته منظور از تماس کامل این است که فاصله قسمت های مختلف پیستون با سیلندر یک اندازه باشد. خاصیت این پیستون این است که در موقع سردبودن لقی کمی با جداره سیلندر دارد ولی موقعی که پیستون گرم شد فاصله نرمال در سطح بیشتری گسترش می یابد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ معایبی که یک پیستون در حال انجام کار پیدا میکند عبارتست از :

به جز ایرادهایی که قبلا ذکر شد (سائیدگی، بریدگی، ترک) امکان دارد.

• نارسایی سیستم روغنکاری مخصوصا در ابتدای شروع کار موتور گژن پین گیر پاژ نماید.

• بریدن پیچ های شاتون صدمه دیدن یاتاقان متحرک یا بوش گژن پین سبب افزایش حرکت عمودی پیستون شده یا در حالت درجا به موتور گاز زیاد دادن که باعث بریدگی شاتون آن می شود .
•به علت آوانس بودن بیش از حد یا به علت استفاده از بنزین با عدد اکتان نا مناسب سر پیستون سوراخ و یا باعث سوختن لبه پیستون می شود.

• ورود اجسام خارجی به داخل اطاق احتراق و قرار گرفتن آن بین پیستون و سرسیلندر باعث خرابی شکستگی سر پیستون می شود.
• تاب داشتن و کج بودن شاتون باعث سائیدگی زیاد در سطح بدنه پیستون می شود.

♦بازدید پیستون :

پس از تمیز کردن پیستون باید با دقت آن را از نظر ساییدگی بریدگی وجود ترک و ساییده شدن شیار رینگ ها همچنین محل نشستن گژن پین روی پیستون مورد بازدید قرار داد .

ترک های پیستون اغلب در شیار رینگ ها ، قسمت پایین پیستون محل نشیمن گژن پین یا در سر پیستون ایجاد می شود .

♦چسبیدن پیستون به سیلندر و روش آزاد کردن آن : 

در اثر نارسایی روغن کاری یا به دلیل گرم کردن بیش از حد و جوش آوردن موتور ممکن است پیستون ها به سیلندر بچسبند در این حالت نبایستی پیستون را با فشار یا ضربه آزاد کرد بلکه باید شمع های موتور را باز کرده ومقداری متانول یا ضد یخ را داخل هر سیلندر ریخت این ماده صمغی هیدروکربورها را داخل خود حل میکند و به سیلندر و پیستون صدمه نمی رساند پس از روان شدن پیستون مقدار کمی روغن موتور را به دیواره ای سیلندر می پاشند تا خوب روغن کاری شود .

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *