♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

• انواع تایر بر اساس تیوب گذاری

• تایر تیوب دار ( Inter Tube Tire ):

در این تایرها از یک تیوب در داخل تایر بهره می برند، که هر دوی آن ها بر روی رینگ قرار می گیرند.

تیوب یک محفظه ی لاستیکی حلقوی است که هوای فشرده را در خود نگه می دارد،

و برای ساختن آن از لاستیک طبیعی یا مصنوعی استفاده می شود.

برای ارسال هوای فشرده به درون تیوب، از سوپاپ ( والو – Valve ) که بخشی از تیوب می باشد،

استفاده می کنند. هوای فشرده بوسیله ی یک سوپاپ فنر سوار وارد تیوب شده و آنرا باد می کند؛

بطوریکه این فشار هوای درون تیوب سبب می شود که لاستیک شکل خود را حفظ کند.

نیروی فنر و فشار باد نیز، سوپاپ را در وضعیت عادی خود که وضعیت بسته است، نگه می دارند.

تیوب مورد استفاده در تایر رادیال باید به عنوان تیوب تایر رادیال درجه بندی شده باشد.

هر نوع تیوب دیگری که در تایر رادیال نصب شود، ممکن است پنچر شود.

تیوب ایمن، نوع دیگری از تیوب است که در حقیقت، دو تیوب تو در تو می باشد که

اگر تیوب خارجی آن پنچر شود، داخلی باد را نگه می دارد؛ همچنین تیوب های ضد

پنچری نیز وجود دارند که بوسیله ی ماده ی درزبند داخل شان در مواقع پنچری از خارج شدن باد جلوگیری می کند.

• تایر تیوب لس ( Tubeless Tire ):

در این تایرها، تیوب داخلی حذف شده و هوای فشرده بین تایر و رینگ چرخ حبس می شود.

اگر تایر تیوب لس پنچر شود و سوراخ آن ریز باشد، می توان بوسیله ی مایع مخصوصی اقدام

به ترمیم آن کرد، و چنانچه سوراخ بزرگ باشد، با انداختن تیوب به داخل تایر همانند تایر تیوب دار

از آن استفاده می نماییم، که در این حال دیگر بنام تایر تیوب لس نخواهد بود.

در تایرهای تیوب دار، سوپاپ به تیوب متصل شده و از سوراخ کف رینگ بیرو می آید؛ اما در

تایرهای تیوب لس، سوپاپ جداگانه ای وجود دارد که در سوراخ کف رینگ قرار می گیرد.

معمولا بر روی سوپاپ ( والو ) درپوشی قرار می گیرد که از ورود گرد و خاک به درون آن جلوگیری می نماید.

تعمیر موقت یک سوراخ کوچک در تایر تیوب لس را می توان در حالتی که تایر بر روی رینگ قرار دارد،

انجام داد. یک تیوب لاستیکی را وارد سوراخ می کنند، بطوریکه این تیوب سوراخ را پر کرده و مانع خروج هوا می شود

فورد موستانگ پرفروش‌ترین خودرو اسپرت جهان باقی ماند - زومیت

• ساختمان لاستيک تيوبلس

تاير تيوبلس از لحاظ ساختمان شبيه به لاستيک معمولي ميباشد؛ با اين تفاوت که جدار

داخلي آن بوسيله لايه نازکي از بوتيل (Butyl) بطور کامل عايق بندي شده است. اين لايه

لاستيک که از پليمريزاسيون ايزوبوتيل بدست مي آيد، همان لايه نازکي است که در جدار

داخلي تيوب هاي معمولي مورد استفاده قرار ميگيرد. اين لايه مانع از نشتي هوا شده و

بنابراين تاير و لبه چرخ تشکيل يک مخزن هوا را ميدهند که مانند تيوب معمولي قابليت

نگهداري هوا را دارا است. لذا در لاستيک تيوبلس نيازي به تيوب و روبان لاستيکي دور چرخ

(Flap) نيست. همچنين بر خلاف لاستيک هاي معمولي که بر روي چرخ چند قسمتي

(Multi-piece Wheel) سوار مي شوند، لاستيک تيوبلس مي تواند بر روي چرخ يکپارچه

(Single-piece Wheel) سوار شود.

 • عملکرد لاستيک تيوبلس

درصورتي که شیئي مانند ميخ وارد بدنه لاستيک معمولي و تيوب شود، با سوراخ کردن

جداره آنها موجب خارج شدن سريع هوا خواهد شد. اين در حاليست که در لاستيک تيوبلس

پس از ورود ميخ به بدنه لاستيک اطراف آن به سرعت آب بندي شده و خود ميخ نيز بعنوان

درپوش راه خروج هوا را مي بندد.
يک تاير تيوبلس که درست نصب شده باشد، بطور متوسط باد را با سرعت 25/0 اتمسفر

در روز از دست ميدهد، لذا اگر تاير تيوپلس باد  را با سرعتي بيشتراز مقدار ذکر شده از دست بدهد

 

• مشخصات لاستيك خودرو  

روي ديواره بيروني هر تاير، اعداد و كدهايی درج شده است كه در حقيقت شناسنامه

لاستيك خودرو هستند. در ذیل مفهوم اين علائم بيان شده است. در ادامه به شرح برخي از مهمترين آنها می­پردازیم.  

رینگ اسپرت (آلومینیومی) خودرو | آپشن های بدنه خودرو | ایمن ران 

• اندازه تاير   

 اندازه لاستيك خودرو با علائمي همچونP185/60R1۴ نشان داده مي‌شود.که بدین معنی میباشد: 

P = تاير خودروي شخصي  

 185= پهناي تاير  (برحسب ميلي­متر)     

 60= نسبت ارتفاع ديواره لاستيک به پهناي آن (برحسب ميلي­متر) 

R = راديال   

14= قطر رينگ (بر حسب اينچ)    

• تركيبات سازنده تاير   

 اين بخش، مواد سازنده لاستيك را توضيح مي‌دهد.

مثال:TREAD PLIES=1-PLY POLYESTER+2  STEEL 

يعني رويه تاير مركب از يك رويه پلي‌استري همراه دو لايه سيم فولادي است. 

• حداكثر فشار باد و بار تحميلي به تاير   

عددي كه در مقابل عبارت “حداكثر فشار باد” روي تاير درج می­شود، مربوط به فشار

بادي است كه بايد لاستيك داشته باشد، وقتی شما مي‌خواهيدحداكثر بار قابل تحمل

را روي آن تحميل كنيد. اين عدد، مقدار فشار باد توصيه شده  براي استفاده نرمال نيست.

مقدار توصيه شده فشار باد تايرها روي يك پلاك كه معمولاً در لبه داخلي يكي از دو درجلو

نصب مي‌شود، نوشته شده است. اگر آن را نيافتيد، به دفترچه راهنماي خودرو مراجعه کنید.   

معایب استفاده از رینگ اسپرت در خودرو

• نحوه ساخت تایر                                                                                     

تایرها از روی هم گذاری لایه های لاستیک ایجاد می شوند ، این لایه ها در دمای

زیاد تحت اثر پرس های سنگین قرار می گیرند و با لایه های فلزی نیز مقاوم سازی می شوند .

لایه گذاری های مختلفی در تایرها انجام می شود که رایج ترین آنها زاویه دار متقاطع و رادیال است .

زاویه دار متقاطع : این لاستیک ها دارای کیفیت مطلوبی هستند و به علت قیمت ارزان تر نسبت

به رادیال کاربرد بیشتری دارند رادیال : یک لاستیک با لایه گذاری کاملا افقی ، خنک در سرعت های زیاد ،

میل به غلتش خوب و استحکام بسیار زیاد ( در خودرو های دارای بار زیاد به علت نرمش زیاد استفاده نمی شود )  

 

 

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷

 

  

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان