♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ عملکرد سیستم هیبریدی سری –موازی در خودروی تویوتا:

• حالت روشن شدن در دورهای پایین ومتوسط

• حالت سرعت کم

• حالت شتاب گیری سریع

• حالت شتاب کند شونده یا ترمز گیری

• حالت سکون

 

آموزش کارشناس رنگ خودرو

 

• حالت روشن شدن در دورهای پایین و متوسط:

توان لازم برای حرکت فقط توسط موتور الکتریکی تأمین می شود . موتور بنزینی خاموش باقی می ماند.

• حالت سرعت کم:

در این حالت قدرت ناشی از موتور احتراق داخلی به دو بخش تقسیم می شود:

قسمتی از قدرت به ژنراتور می رود ومابقی چرخ ها را به حرکت در می اورد. (دراین حالت بازدهی موتور بنزینی حداکثر است)

• حالت شتاب گیری سریع:

از موتور بنزینی به عنوان منبع اصلی قدرت استفاده می شود که قدرت تولید شده برای به حرکت درآوردن خودرو مورد استفاده قرار میگیرد قسمتی از توان به ژنراتور میرسد و ژنراتور موتور الکتریکی را برای کمک کردن به موتور بنزینی تغذیه میکند.به عبارتی دیگر هم دو موتور انتقال قدرت می کنند. در این شکل زیرکلاچ سولونوئیدی شماره یک برای کنترل اتصال بین موتور احتراق داخلی و ژنراتور و سولونوئیدی شماره دو برای کنترل اتصال بین موتور احتراق داخلی و گیربکس به کار رفته اند . همچنین کلاچ شماره سه برای کنترل اتصال بین موتور احتراق داخلی و کل سیستم و کلاچ های چهار و پنج کنترل اتصال بین موتور الکتریکی و کل سیستم استفاده شده اند .

• حالت شتاب کند شونده یا ترمز گیری:

در این حالت موتور الکتریکی توسط چرخ ها به حرکت در امده و انرژی جنبشی در اثر تبدیل به اصطکاک و گرما به الکتریسته تبدیل شده وباطری را شارژ می کند.

• حالت سکون:

موتور الکتریکی و بنزینی و ژنراتور هر سه تا به صورت اتوماتیک خاموش می شوند تا هیچ انرژی هدر نرود.اگر شارژ باطری کم باشد موتور بنزینی برای شارژ کردن آن روشن می ماند.

 

♦ انواع سیستم های انتقال قدرت در خودرهای هیبریدی:

• انتقال قدرت موازی

• انتقال قدرت سری

• انتقال قدرت سری – موازی

 

آموزش کارشناس رنگ خودرو

 

• سیستم انتقال قدرت موازی:

ساختار هیبرید موازی اساساً از یک چرخه تولید همراه با منبع انرژی در موازات آن تشکیل شده‌است. در این ساختار موتور درون‌سوز همچنان به وسیله جعبه دنده به چرخ‌ها متصل است و با چرخش دنده‌ها محدود می‌شود. در نتیجه بار ICE همچنان به طور مستقیم با توان درخواستی متغیر خودرو پیوند دارد، همچنین از سیستم الکتریکی نیز برای به حرکت درآوردن خودرو استفاده می‌شود و هنگامی‌که به حداکثر نیرو نیاز است هر دو با همدیگر آغاز به انتقال نیرو به چرخ می‌کنند. در خودرو هیبرید موازی به دو محرک نیرو احتیاج است؛ موتور درون‌سوز و موتور الکتریکی. مزیت این ساختار بر ساختار هیبرید سری این است که از موتور درون‌سوز و همچنین از موتور الکتریکی کوچکتری برای ایجاد حداکثر عملکرد بهینه، تا زمانی که باتری تمام نشده‌است، می‌توان استفاده کرد.

• سیستم های هیبرید سری:

در این دسته از خودروها موتور احتراق داخلی یك ژنراتور را می‌چرخاند و این ژنراتور، هم باطری را شارژ می كند و هم یك موتور الكتریكی را به حركت درمی‌آورد و بدین صورت انتقال قدرت صورت می گیرد. در این ساختار موتور احتراقی مستقیم به سیستم انتقال قدرت وصل نمی ‌شود.این سیستم به خاطر این سری نامیده می ‌شود كه قدرت، به صورت سری به چرخ‌ها منتقل می‌گردد و از آن برای رانش موتورهای با قدرت كم و با رنج كاركرد بهینه استفاده می شود.

• سیستم های هیبریدی سری – موازی :

این طرح بگونه ای است كه می‌توان از آن در شرایط مختلف به صورت هیبرید سری یا موازی استفاده نمود. در این سیستم با بهره‌گیری از فن‌آوری پیشرفته امكان استفاده از سیستم احتراقی و سیستم الكتریكی بطور جداگانه و همزمان وجود دارد. به این ترتیب در مواقع شهری كاملا الكتریكی و بدون آلودگی و در سرعتهای بالا و در محدوده برون شهری می ‌تواند بطور مستقل احتراقی و یا تركیبی از دو سیستم باشد. در مواقعی چون شتابگیری سریع، هر دو سیستم با هم عمل می‌كنند. چنین ایده‌ای فقط به كمك یك فن‌آوری مدرن در یك خودرو سواری قابل اجراست. معمولا چنین سیستم هایی از نوع تركیبی هستند و با بهره‌گیری از یك استراتژی كنترلی مناسب عملا همراه با فراهم آوردن عملكرد مناسب، سطح شارژ باطری ها نیز در حد خوبی نگهداری می ‌شود بدین ترتیب این خودرو می ‌تواند چه در شهر و چه در جاده به یك خودروی متداول تبدیل گردد. در این سیستم دو موتور الكتریكی وجود دارد كه بسته به شرایط می‌تواند تركیبی از آنها به كار آیند و قابلیت تبدیل به ژنراتور را نیز دارند.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان