♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو♦ انواع موتورهای گازسوز


‎موتورهای گازسوز بر مبنای ساختار طراحی و هدفی که در طراحی آنها مد نظر قرار گرفته است به گروه های

زیر تقسیم بندی می شوند:


‎• موتورهای گازسوز تک سوخت
‎این مدل از موتورهای گازسوز مخصوص سوخت گاز طراحی و ساخته شده اند.

بطوریکه شکل محفظه احتراق، موقعیت قرارگیری سوپاپ ها و محل قرار گیری انژکتورها متناسب با سوخت گاز تعبیه شده است.

همچنین با توجه به بالا بودن عدد اکتان سوخت گاز در این گونه موتورها از نسبت تراکم های بالاتر استفاده می شود.

همچنین با توجه به تاخیری که در احتراق سوخت گاز وجود دارد، لازم است که آوانس جرقه آنها بیشتر در نظر گرفته شود.

از آنجایی که موتورهای گازسوز تک سوخت صرفا برای سوخت گاز طراحی شده اند، همه پارامترهای آن نیز متناسب و هماهنگ

با سوخت گاز در نظر گرفته شده است. به همین دلیل هم از راندمان خوبی برخوردار می باشند و هم مصرف سوخت آنها کمتر است.

• موتورهای دوگانه سوز

موتورها قابلیت استفاده از دو نوع سوخت را دارند. بطوریکه هم با گاز و هم با بنزین کار می کنند.

در این حالت دو سیستم سوخت رسانی مجزا، طراحی و ساخته شده است که یکی برای سوخت رسانی کاز و دیگری

برای سوخت بنزین و یا گازوئیل در نظر گرفته شده است. بطوریکه با انتخاب نوع سوخت می توان یکی از این دو سیستم

سوخت رسانی را فعال نمود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

‎♦موتورهای دوگانه سوز را نیز می توان به دو گروه تقسیم بندی نمود:

• دوگانه سوز با تجهیزات اصلی سازنده در این حالت، طراحی و ساخت موتور از همان ابتدا بر مبنای استفاده از دو نوع سوخت

بوده است.

یعنی طراحی قطعات و پارامترهای موتور به گونه ای انجام پذیرفته است که هم با سوخت گاز تناسب داشته باشد

و هم با سوخت های دیگری همچون بنزین و یا گازوئیل سازگار باشد. به همین دلیل، راندمان و عملکرد آنها در حد قابل

قبولی بوده و سازگاری با هر دو نوع سوخت وجود دارد.

• دوگانه سوز تبدیل یافته
طراحی این گونه از موتورها بر مبنای استفاده از یک سوخت ( سوختی به جزء گاز) انجام پذیرفته است و بعد

با انجام تغییرات و نصب تجهیزات سیستم سوخت رسانی گاز به صورت دوگانه سوز تبدیل شده اند.

به همین دلیل سازگاری کامل با سوخت گاز وجود ندارد. در این گونه موتورها هم شاهد افت توان موتور هستیم و هم

سرعت استهلاک و فرسایش قطعات زیاد است.
مهمترین دلایل افت توان در این گونه موتورها، سنخیت نداشتن شکل محفظه احتراق و مانیفولدها با سوخت گاز،

زمان بندی نامناسب سوپاپ ها و جرقه زنی، عدم اختلاط مناسب سوخت با هوا و نامناسب بودن دمای هوای ورودی می باشد.

این عوامل می تواند تا حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد باعث افت توان موتور شود.
یکی دیگر از معایب این مدل، پیش بینی نکردن فضای مناسب برای نصب تجهیزات سیستم سوخت رسانی گاز است.

این موضوع سبب گردیده است که هم محل نصب تجهیزات و جانمایی آنها خیلی مناسب نباشد و هم فضای مفید خودرو کاهش یابد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

• موتور های دیزل شده به گاز سوز
‎با توجه به مشخصات سوخت گاز که دارای عدد اکتان بالایی می باشد و تمایلی به احتراق( خود به خود)
‎خود سوزی ندارد، امکان احتراق گاز توسط سیکل دیزل ، ابتدا هوا به تنهایی آن قدر متراکم می گرد

که دمای آن از دمای ات می رود. به طوری که به محض پاشش سوخت و بدون نیاز به جرقه زنی در اثر پدیده خودسوزی

محترق می گردد.

البته عدد اکتان سوخت گاز آن قدر بالا است که حتی اگر هوا هم خیلی متراکم و داغ گردد بازهم پدیده خودسوزی رخ

نمی دهد و برای شروع اشتعال، نیاز به جرقه داریم.

بنابراین برای تبدیل یک موتور دیزل به گازسوز، لازم است که علاوه بر سیستم سوخت رسانی گاز،

سیستم جرقه زنی نیز بر روی آن نصب شود و احتراق با جرقه آغاز گردد.

‎با توجه به وجود نسبت تراکم های بالا در موتورهای دیزل، موتورهای دیزلی که به گازسوز تبدیل شده اند،

دارای افت قدرت کمتری هستند. البته در خودروهای سنگین همچون کامیون ها و تریلی ها که نیاز به قدرت بیشتری دارند،

معمولا از سوخت گاز استفاده نمی شود. اما گازسوز نمودن اتوبوس ها و مینی بوس ها رایج است.
‎مزیت موتورهای دیزل گاز سوز شده، زیاد بودن نسبت تراکم و بالا بودن قدرت آنها نسبت به موتورهای بنزینی گاز سوز شده می باشد.
‎موتورهای دوگانه سوز گاز گازوئیل در هنگام استارت خوردن و شروع به کار موتور با گازوئیل کار می نمایند.

اما در هنگام حرکت خودرو، سوخت گاز و گازوئیل توام مورد استفاده قرار می گیرند.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان