♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

 

♦ آیا نیازی به عریان کردن بدنه ی خودرو هست ؟ :

 

هنگامی که شروع به انجام عملیات نقاشی خودرو می کنید ،

در ابتدا باید مطمئن شوید رنگ فعلی خودرو ، رنگ اصلی کارخانه است ، یا نقاشی دیگری است که قبلا روی خودرو انجام شده است .

همچنین آثاری از ترک خوردن ، پوسته شدن ، حباب افتادن و… بر روی بدنه خودرو نباشد .

اگر چنین باشد ،

به راحتی می توانید رنگ خودرو را به نرمی سنباده کاری کنید و رنگ جدید را ،

از بین انواع رنگ های خودرو انتخاب کرده و روی آن بپاشید .

اگر بدنه خودرو هیچ مشکلی نداشت و رنگ فعلی نیز در شرایط مناسبی بود و

شما فقط خواستید رنگ خودرو را تغییر دهید ، یا یک لایه صدف مانند روی رنگ بپاشید ،

میتوانید رنگ فعلی را با سنباده برداشته و رنگ جدید را با پوشش عالی جایگزین آن کنید .

سپس اگر ترک های رنگ خیلی عمیق نیس میتوان با سنباده ی نرم روی رنگ را

سایید و سپس یک لایه آستر روی آن پاشیده و در پایان آن رنگ جدید پاشید ،

اما ممکن است این مشکل به وجود آید که پس از پولیش کاری رنگ جدید ،

ترک ها دوباره خودر را از زیر رنگ مشان دهند .

برخی مواقع سنباده کاری با سنباده 180 بر روی یک بلوک سنباده به سرعت نقاطی

از آهن بدنه ی خودرو را آشکار می سازد ، اما این نقاط آن قدر عمیق نیست که نیاز به بتونه کاری داشته باشد .

 

♦ عریان کردن بدنه :

اولین نکته برای عریان کردن بدنه این است که هرگز از سنگ فرز ،

سنگ سنباده یا سنباده های دوار استفاده نکنید ،

زیرا سنگ فرز نه فقط قسمت های بیشتری از آنچه که میخواهیم عریان می کند .

نکته ی بعدی در مورد خودروهایی است که بدنه ی فایبر گلاس دارند .

بیش تر مراحل نقاشی خودرو که به آن اشاره شد برای بدنه ی فایبر گلاس خودرو نیز کابرد دارد .

به غیر از مراحل عریان کردن و صد البته مراحل ساییدن .

قطعات فایبر گلاس بدنه نه تاب برمی دارد ،

نه دچار فرو رفتگی می شود ، بلکه فقط در تصادفات می شکند .

به همین دلیل نه نیاز به صافکاری و نه احتمالا نیازی به بتونه کاری د ارد و

فقط در صورت تصادف و آسیب دیدگی تعویض می شود .

• چگونه معایب بر روی عملکرد رنگ ها تاثیر میگذارد ؟

معایب در آستری ها و لایه اعمالی باعث سبب با توزیع شکست های زودرس

در رنگ می گردد. در صورتی که آماده سازی و بازرسی صحیح و به موقع انجام

نگرفته باشد کار اجبارا با هزینه قابل توجهی بیشتر و تحت شرایط بسیار مشکل تر انجام می گردد.

• چگونه سطح رنگ امیزی شده باید از لحاظ معایب مورد بررسی واقع شود ؟

بسیاری از معایب توسط چشم غیر مسلح قابل رویت هستند. استفاده از ذره بین

جیبی جزئیات بزرگتری از عیب را نشان میدهد.

استفاده از چراغ قوه برای محل های مشکل و مخل هایی که سخت بتوان به ان

دست یافت مانند پشت نبشی ها و زاویه ها مفید می باشد.

در هنگام استفاده از کارد جهت بررسی چسبندگی دقت لازم صورت گیرد وقتی که

چنین تستی انجام میشود چسبندگی رنگ که از روی سطح قطع شده بایستی

مطابق با دستورالعمل این قسمت ها مرمت و تعمیر شوند.

• سر فصل آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو

۱- آموزش کارشناسی رنگ خودرو

۲- آموزش بازیابی رنگ خودرو

۳- آموزش ریکاوری خودرو

۴- آموزش رفع آفتاب سوختگی خودرو

۵- آموزش اجرای نانو سرامیک

۶- آموزش صفر شویی کابین و موتور با مواد نانو

۷- آموزش اجرای بولیش نانو

۸- کار با دستگاه تشخیص رنگ خودرو

• چه زمانی باید رنگ از لحاظ وجود عیب بازرسی شود ؟

پوشش بعد از اینکه به اندازه کافی خشک شد و قبل از اعمال لایه بعدی باید جهت عیب یابی

و یا تایید مورد بازرسی قرار گیرد . به طور کلی طبق مشخصات فنی نیاز است که هر لایه بازرسی شود.

کارشناسی رنگ خودرو

 

• چه نوع معایبی غیر قابل قبول است ؟

این امر به نوع پوشش و شرایط خدماتی ماقبل آن و همچنین استلزامات مشخصات فنی بستگی دارد.

تکرار و اندازه لایه های قابل قیول باید در مشخصات فنی مشخص شده باشند.

اکثریت مشخصات ملزم می دارند که پوشش ها باید مطابق روش سازنده اعمال شوند

و هم چنین در صورت بوجود امدن مشکلی که به کارخانه سازنده مربوط می شود بایستی طرف مشورت قرار گیرد.

 

• اکثریت مشخصات فنی ملزم می دارند که هر لایه برای شرایط زیر بازرسی شوند :

1- محل های از دست رفته و مخفی

2- شره شدن

3- زبری یا از دست دادن شفافیت 

4- نرم شدن – پوسته شدن – لایه لایه شدن – پودری شدن و ترک ها

5- سوراخ های سوزنی قابل رویت در پوشش

 

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷

 

 

 

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان