♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

 

 

 

 

نسل اول موتور های گاز سوز:

اولین نسل موتور های گاز سوز مشابه سیستم کاربراتوری در موتور های بنزینی می باشد.

در این مدل برای اختلاط هوا و گاز از میکسر استفاده شده است.

میکسر همچون کاربراتور قطعه ای مجزا می باشد که در خارج ازموتور تعبیه گردیده است و اختلاط هوا با گاز در داخل

آن انجام می پذیرد.در این سیستم که فاقد قطعات الکترونیکی است هیچگونه نظارت دقیقی بر نحوه ی اختلاط

در اینسیستم که فاقد قطعات الکترونیکی است هیچگونه نظارت دقیقی بر نحوه ی اختلاط هوا با سوخت وجود ندارد.

 

نسل دوم موتور های گاز سوز:

در این مدل نیز همچون موتور های گاز سوز نسل اول از میکسر جهت اختلاط

سوخت گاز با هوا استفاده شده است.با این تفاوت که به منظور افزایش کنترل پذیری سیستم

از سنسور اکسیژن و استپ موتور نیز استفاده شده است.

ویژگبارز این مدل از موتور های گاز سوز نسبت به نسل اول وجود کنترل مداربسته در خصوص نسبت

هوا به سوخت است.در این مدل می توان اکسیژن موجود در گاز های خروجی را توسط سنسور

اکسیژن اندازه گیری نموده و بر اساس آن فرمانی صادر می گردد.

استپ موتور نیز عملگری است که با دریافت این فرمان می توان نسبت هوا به سوخت

را در جهت بهبود عملکرد موتور اصلاح نماید.

 

نسل سوم موتور های گازسوز:

عمده ترین تفاوت این نسل با نسل های قبلی استفاده از سیستم انژکتوری و واحد کنترل کندده

الکترونیکی دقیق می باشد در این مدل استفاده از میکسر که از لحاظ عملکردی مشابه 

کاربراتور  می باشد منسوخ گردیده است و همچون سیر تکاملی موتور های بنزینی که

سیستم انژکتوری جایگزین سیستم کاربراتوری شده است از این سیستم

انژکتوری  با کنترل الکترونیکی استفاده گردیده است.در این مدل

نیاز به استفاده از استپ موتور و میکسر نمی باشد و صرفا بر اساس

اطلاعات ارسال شده از جانب سنسور ها و پردازشی که واحد کنترل الکترونیکی انجام می دهد. 

 

نسل چهارم موتور های گازسوز:

هرچند میزان الایندگی موتور های گاز سوز نسل سوم بهبود قابل توجه ای داشت

اما به منظور دستیابی به استاندارد های جدید نیاز به ارتقائات بیشتری بود.این ارتقائات

و بهبود ها در مورد موتور های گازسوز نسل چهارم رخ دادو

در موتور های گاز سوز نسل چهارم با به کار گیری سنسورهای بیشتر  و برنامه ریزی

دقیق تر سعی گردیده است کنترل دقیقی بر روی فرآیند پاشش سوخت و زمان 

آن انجام پذیرد.

و با این کار میزان آلایندگی گاز های خروجی کاهش بیشتری پیدا کند. 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان