♦آموزش کارشناسی رنگ خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ مقدمه

سیستم ترمز هیدرولیک نوعی سیستم ترمز است که در آن برخلاف سیستم ترمز مکانیکی، از مایع هیدرولیک برای انتقال پدال ترمز یا نیروی اهرم

ترمز از پدال ترمز یا اهرم ترمز به کفشک های درام نهایی یا کالیپر دیسکی استفاده می شود تا ترمز حاصل شود.

در این نوع سیستم ترمز نیروی مکانیکی منتقل شده توسط راننده بر روی پدال ترمز توسط دستگاهی به نام سیلندر اصلی به فشار هیدرولیک تبدیل

می شود و سپس این فشار هیدرولیک به درام یا دیسک نهایی ارسال می شود.

♦ چرا ما به سیستم ترمز هیدرولیک نیاز داریم؟

از آنجایی که ترمز یک وسیله نقلیه خودرو یک بخش ایمنی بسیار مهم است، بنابراین واکنش‌ها از پدال ترمز تا ترمز نهایی باید بسیار سریع باشد

که یک نقص سیستم ترمز نوع مکانیکی است و به خوبی توسط سیستم ترمز هیدرولیک به دست می‌آید.

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش ترکیب رنگ خودرو کرمان

نیروی ترمز تولید شده توسط سیستم ترمز هیدرولیک در مقایسه با ترمز مکانیکی بسیار بالا است که عامل بسیار مهمی برای سری خودروهای

سوپر و هایپر امروزی است.

سایش و پارگی اصطکاکی در سیستم ترمز مکانیکی به دلیل درگیر شدن بسیاری از قطعات متحرک بسیار زیاد بود که با معرفی سیستم

ترمز هیدرولیک که قطعات متحرک بسیار کمتری نسبت به سیستم مکانیکی دارد، به خوبی به حد مطلوب کاهش می یابد.

احتمال خرابی ترمز در مورد سیستم ترمز هیدرولیک در مقایسه با سیستم مکانیکی به دلیل اتصال مستقیم بین محرک (پدال ترمز یا اهرم)

و دیسک ترمز یا درام بسیار کمتر است.

پیچیدگی طراحی در مورد ترمز مکانیکی بسیار بالا بود که با معرفی سیستم ترمز هیدرولیک که طراحی ساده و به راحتی مونتاژ می شود کاهش

می یابد.

تعمیر و نگهداری در مورد سیستم ترمز مکانیکی به دلیل درگیری اعضای پیچیده و بیشتر بود که مشکلی برای سیستم ترمز هیدرولیک نیست

زیرا دارای طراحی ساده با قطعات متحرک کمتر است.

♦ بر اساس توزیع نیروی ترمز

تمام اجزای ترمزهای هیدرولیک تک اثره و ترمزهای هیدرولیک دو اثره، چه ترمز تک اثره از نوع درام یا ترمز تک اثر نوع دیسکی،

تنها تفاوت در نوع سیلندر اصلی استفاده شده است که توزیع نیروی ترمز را تعیین می کند. در دوچرخه ها – ترمز تک چرخ یا ترمز دو چرخ،

در اتومبیل ها ، ترمز دو چرخ یا ترمز تمام چرخ.

• ترمزهای هیدرولیک تک اثر

در انواع ترمزهای هیدرولیک تک سیلندر، از نوع تک سیلندر ساده از سیلندر اصلی استفاده می شود که فشار هیدرولیک محدودی را ایجاد می کند

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش کاارشناسی رنگ خودرو

که فقط در یک جهت قابل انتقال است، یعنی در دوچرخه ها فقط تک چرخ، در اتومبیل ها فقط یک جفت (جلو یا عقب) چرخ ها.

• ترمزهای هیدرولیک دو کاره

در نوع ترمزهای هیدرولیک دو کاره، از سیلندر اصلی دوتایی یا پشت سر هم استفاده می شود که نیروی ترمز بالاتری را ایجاد می کند که می تواند

در جهت دوگانه یعنی هر دو چرخ در دوچرخه و همه چرخ ها در اتومبیل منتقل شود.

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

♦پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان