♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
♦ موتور و كنترلر آن
موتور الكتريكي و كنترلر خودروي هيبريد، براي حركت دادن خودرو از انرژي الكتريكي بهره ميگيرند.
در نوع سري، يك موتور الكتريكي به تنهايي چرخها را حركت ميدهد. در نوع موازي، تركيب واحدهاي قدرت ميتواند از
طريق يك سيستم انتقال قدرت، چرخها را به حركت در آورد.
در سيستم سري _ موازي از تركيب هر دو حالت بالا استفاده ميشود. يعني كنترلر، ولتاژ و جريان رسيده به موتور را
كنترل ميكند.
در خودروي هيبريدي، كنترلر يك سيگنال از پدال گاز ميگيرد و توليد انرژي الكتريكي براي موتور را كنترل ميكند كه باعث
توليد گشتاور مورد نياز براي چرخش چرخها ميشود.
دو گروه اصلي از سيستمهاي محركه الكتريكي وجود دارد كه عبارتند از:
• جريان متناوب (AC)
• جريان مستقيم (DC)
موتورهاي DC، عموماً سادهتر كنترل ميشوند، اما كمي گرانتر هستند. اين موتورها، معمولاً بزرگتر و سنگينتر هستند.
بيشتر خودروهاي هيبريد از موتورهاي AC استفاده ميكنند زيرا اغلب آنها داراي بازده بالاتر و محدوده كاري بزرگتري هستند.
وقتي كه از موتور درونسوز براي تأمين منبع انرژي اوليه استفاده ميشود، يك ريزپردازنده كه از قسمتهاي مختلف خودرو سيگنال دريافت ميكند، با توجه به وضعيت شارژ باطريها و نيز وضعيت حركتي و سيگنالي كه از پدال گاز دريافت ميكند، با استفاده از سيستمهاي كنترلي الكترونيكي به كار رفته در خودرو، نحوه عملكرد سيستم انتقال قدرت و موتور احتراقي را به نحوي تنظيم ميكند كه موتور در حالتي كار كند كه داراي بهترين بازده سوختي ممكن باشد و دور و گشتاور خروجي مورد نياز را تأمين كند.
البته، انجام اين كار در نوع سري آسانتر از نوع موازي است.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦ سيستم انتقال قدرت
در يك خودروي معمولي، موتور احتراقي، سوخت را به انرژي تبديل ميكند، ولي در خودروي هيبريد، از تكنولوژيهاي تبديل سوخت ديگري استفاده ميشود.
در موتورهاي معمولي، سوخت از طريق احتراق به انرژي چرخشي مكانيكي تبديل ميشود.
در يك خودروي هيبريد، لازم است كه انرژي سوخت به انرژي الكتريكي تبديل شود تا به موتور الكتريكي توانايي توليد قدرت بدهد
و اغلب از 3 نوع موتور استفاده ميشود:
• موتورهاي بنزيني كه از تكنولوژيهاي پاشش مستقيم سوخت بهره ميگيرند. از اين نوع براي HEV هاي سبك (خودروهاي شخصي) استفاده ميشود.
• موتورهاي ديزل كه اغلب از آنها براي HEV هاي سنگين، مانند اتوبوسها و غيره استفاده ميشود.
• موتورهاي گازي كه از آنها فقط در HEV هاي نوع سري ميتوان استفاده كرد. در اين خودروها، استفاده از منابع انرژي
نو مانند پيلهاي سوختي يا پيلهاي خورشيدي، بسيار مرسوم است.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦ سيستم ترمز
در ترمزهاي هيدروليك استاندارد، پدال ترمز به پيستوني متصل است كه در سيلندر اصلي قرار دارد.
سيلندر اصلي، به سيلندرهاي روي هر يك از چرخها متصل است، به طوري كه وقتي پدال ترمز فشرده ميشود، پيستونها را به سمت بيرون فشار داده و كفشكهاي ترمز به طور متقابل به درام ترمز فشرده ميشوند.
اين انرژي، در باطري يا چرخ طيار و يا در ذخيرهكنندههاي با ظرفيت بالا، ذخيره ميشود.
اين مقدار انرژي باعث كاهش انرژي لازم براي حركت خودروي هيبريد شده و بايد از منبع توليدكننده دريافت شود كه در نتيجه،
بازده افزايش مييابد.
انرژي جنبشي برگشتي، ميتواند انرژي تلف شده توسط ديگر مقاومتهاي خودرو، نظير نيروي پسا هوا را جبران كند.
علاوهبر آن، از قابليت توقف سريعتر و اخذ بيشتر انرژي برخوردار است.
ترمزهاي بازيافتي شامل 3 جزء مختلف هستند كه عبارتند از:
• دستگاه ذخيره كننده انرژي، براي نگهداري انرژي برگردانده شده در زمان ترمزگيري تا وقتي كه براي حركت دوباره
مورد استفاده قرار گيرد.
• واسطه انتقال دهنده قدرت، براي انتقال انرژي چرخها به دستگاه ذخيره كننده
• كنترل كننده شدت ترمزمثلاً، سيستم ترمز هوندا، مجموعهاي است كه در آن، يك موتور الكتريكي DC بدون جاروبك، به طور مستقيم توسط شفت به موتور بنزيني متصل است. ميل لنگ، توسط مجموعهاي از چرخدندهها، به شفت حركت متصل است، شفت حركت نيز از طريق شفتهاي مياني و اتصالات سرعت ثابت، به چرخها متصل است، زماني كه خودرو حركت ميكند و ترمزها فشرده ميشوند، ترمزهاي بازيافتي درگير ميشوند.
در زماني كه به كاهش سرعت بيشتري نياز باشد، علاوهبر ترمزهاي بازيافتي، ترمزهاي ديسكي نيز نيروي ترمز اضافي را اعمال ميكنند. اين كار توسط موتور الكتريكي كه در حالت معكوس به صورت ژنراتور عمل ميكند، صورت ميگيرد. هنگامي كه پدال ترمز فشرده ميشود، كلاچ درگير شده و حركت چرخشي چرخها از طريق سيستم انتقال قدرت به ميللنگ متصل ميشود. بنابراين، حركت چرخشي چرخها به طور مستقيم به موتور الكتريكي انتقال مييابد كه اكنون به عنوان يك ژنراتور عمل كرده و در نتيجه، شروع به توليد الكتريسيتهاي ميكند كه در باطريها ذخيره ميشود. اين الكتريسيته، فرايند مقاومتي را در برابر چرخش ايجاد ميكند.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718