برای انجام عملیات پولیش کاری به وسایل و لوازم مورد نیاز آن احتیاج داریم .
پولیش خودرو به دو روش دستی و دستگاهی انجام میگیرد که در روش دستگاهی از انواع دستگاه روتاری، اوربیتال، دوآل اکشن و… استفاده میشود.
اما در پولیش کاری به وسیله دیگری به نام پد پولیش نیز نیاز است که کار اصلی پولیش توسط آن انجام می گیرد.
پد های پولیش با توجه به میزان و درجه نرمی و سختی شان طبقه بندی می شوند .
با آرین تست همراه باشید در ادامه مطلب با انواع پد پولیش آشنا میشویم.
پد پولیش چیست ؟
پد های پولیش با درجه بندی های متفاوت در دسترس عموم مردم هستند.
از زبر ترین پد ها (برش سنگین) برای برش لایه بردار بالایی استفاده می شود و خمیرهای ریز دانه مناسب برای آنها استفاده می شود.
نوع دیگر اسفنج های با سختی متوسط (متوسط) هستند که در مراحل بعدی فرآیند پولیش استفاده می شوند و برای آنها از خمیرهای مناسب دانه متوسط استفاده می کنیم.
نرم ترین پد ها، یک پد اتمام سطح (نهایی) است.
از این نوع پد ها علاوه بر عملیات پولیش کاری می توان برای واکس خودرو نیز استفاده کرد.
ساختار پدها نیز با یکدیگر متفاوت است .از جمله پدهایی که میتوان نام برد پدهای صاف پدهای شکاف دار، لانه زنبوری و … همچنین پدهای مخصوص پولیشر های روتاری و دو عمل (DA) وجود دارد.
انواع پد خودرو
پد زبر
از این پد برای از بین بردن خط وخراشهای عمیق روی بدنه خودرو استفاده میشود.
پد نرم
از این پد برای براق کردن بدنه خودرو استفاده میشود.
پد متوسط
از این پد برای جلا و صیقل دادن و همچنین از بین بردن خط و خشهای سطحی نیز استفاده میشود.
باتوجه به اینکه متخصصان باید پولیش مناسب رنگ خودرو را انتخاب کند، همچنین می بایست پد پولیش را بر اساس نوع آسیب وارد شده به بدنه خودرو برگزیند. به صورت کلی درحوزه دیتیلینگ خودرو 6 نوع پد تخصصی پولیش داشته که 3 نوع پد برای پخش کردن محلول پولیش و از بین بردن آثار سطحی است و 3 پد دیگر مربوط به آسیبهایی است که از لایه کوتینگ بدنه خودرو گذر کردهاند.
از سه پد که برای پخش کردن محلول پولیش و از بین بردن خط و خشها و رنگپریدگیهای سطحی بکار میروند، دو سری مربوط به استفاده برای پولیشهای قوی است که دارای گرانروی بسیار بالا هستند وحتی شکل ظظاهری آن ها نیز تا حدود زیادی به صورت جامد است.
در ساختار پد های زبر عموما از فوم های قوی استفاده شده است و معمولا آن ها را به عنوان پد چسبی نیز می شناسند .
این پدها قادر هستند با چرخش 500 تا 2500 دور در دقیقه، محلول پولیش را به خوبی بر روی سطح لایه اولیه رنگ بدنه پخش کنند.
بافت این پدها کوتاه هستند و کمترین اصطکاک را بین دستگاه و رنگ بدنه ایجاد میکنند.
پدهایی که برای رفع آسیبهای عمیق استفاده میشود، معمولا بافت کشیده ای داشته تا بتوانند به لایه های عمیق نفوذ کنند.
فوم یا پوست بره از جمله موادی است که با بهرهگیری از آنها این دسته از پولیشها را تولید میکنند.
پولیش کردن با این پدها باید روی دور کم دستگاه انجام شود؛ البته باید این موضوع را هم در نظر گرفت که عملکرد این سه نوع پد مکمل عملکرد پدهای فومی سطحی یا پدهای چسبی هستند؛ زیرا پس از اعمال پولیش بر لایههای دوم و سوم رنگ، میبایست با بهرهگیری از پدهای دسته اول، لایه کوتینگ رنگ بدنه خودرو نیز پولیش بزنیم تا هرگونه آسیبهای سطحی و عمیق از بین برود.
برای تاثیردرروند پولیش و دیتیلینگ خودرو و بهتر کردن عملکردشان باید درانتخاب نوع پد دقت کافی داشته باشیم .
در نظر بگیرید که پولیش زدن یک امر تخصصی است و بهتر است برای از بین بردن خط و خشهای بدنه خودرو یا رفع آسیبهایی همچون رنگ پریدگی یا ماتی و کدری رنگ ، بهتر است به متخصصان حوزه دیتیلینگ مراجعه کنید.
مجموعه تخصصی آرین تست با در نظر گرفتن انواع آسیبهای وارد شده به رنگ بدنه خودروهای لوکس وارداتی، این امکان را فراهم ساخته است که صاحبان این خودروها بتوانند در ایران از یک بستر مطمئن برای بهرهگیری از خدمات دیتیلینگ و صفرشویی تخصصی استفاده کنند.
جنس پدهای پولیش
پدهای پولیش در جنسهای مختلف مانند نمدی ، ماکروفایبر، هیبریدی، پشمی، اسفنجی، پوست بره و… وجود دارند
که اکثر این پدها به جز پدهای اسفنجی از نوع زبر هستند.
همچنین پدهای اسفنجی بر مبنای درجه زبری به سه نوع زبر، نرم، متوسط تقسیم میشوند. از پد پوست بره و پد پشمی برای از بین بردن خراشهای عمیق و همچنین برای پولش روی چراغها و شیشهها استفاده میشود.از پدهای اسفنجی برای پولیشهای نرم استفاده میکنند.
سخن پایانی
فروشگاه اینترنتی آرین تست مرجع تخصصی بررسی و فروش اینترنتی کالاهای مراقبت و دیتیلینگ خودرو است که با تضمین اصلبودن کالا در پخش بهترین و معتبرترین محصولات روز دنیا در حوزه دیتیلینگ خودرو فعالیت دارد.
گروه آموزشی آرین تست واردکننده انواع پد های پولیش به صورت مستقیم از کشورهای ترکیه چین و امارات می باشد .