کاربرد سرامیک چرم خودرو

♦آموزش کارشناسی رنگ خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ سرامیک چرم خودرو

صندلی‌های چرم و داشبورد چرم خودروها هر چه قدر هم مستحکم ساخته شده باشند، همیشه در برابر تابش مستقیم آفتاب،

برخوردهای فیزیکی بوجود آمده بین لباس سرنشینان و پوشش چرمی و یا حتی عناصری مانند قهوه یا نوشیدنی‌های اسیدی و رنگی، مقاومت

زیادی ندارند؛

این لایه محافظتی باعث می‌شود خودرو در برابر عناصر مختلف محافظت شود و دچار پوسیدگی یا رنگ‌پریدگی نشود.

با استفاده از مواد نانو سرامیک ساخته شده برای قسمت‌های چرمی خودروها، دیگر نیازی به واکس زدن و یا حتی صفرشویی خودرو نیست و

تمام

بخش‌های چرمی اتومبیل شما همیشه براق و تمیز باقی خواهند ماند.

 

پوشش نانو سرامیک چرم همانطور که می دانید بهترین محصول محافظتی خودرو، پوشش نانو سرامیک می باشد.

سرامیک به دلیل ساختار ویژه ای

که دارد لایه محافظ مقاومی را روی سطح ایجاد می کند که علاوه بر بیشترین ماندگاری، مقاومت زیادی در برابر اشعه مضرر ماورای بنفش

خورشید دارد.

اشعه UV اصلی ترین عامل آسیب رسیدن به سطوح چرمی ماشین از قبیل داشبورد،

تودوزی،

صندلی، فرمان و … می باشد.

علاوه بر همه اینها سرامیک چرم قدرت آبگریزی دارد که تمام آلودگی ها و مایعات را دفع کرده و سبب سر خوردن آن از

سطح میشود.

این ویژگی آبگریزی سبب دیرتر کثیف شدن سطوح چرمی میشود.

♦ مزایای استفاده از پوشش نانو سرامیک چرم
•ایجاد لایه محافظ

•دارای اثر بخشی بالا

•جلوگیری از ترک خوردن چرم

•نرم کردن صطوح چرمی

•افزایش طول عمر چرم

•مراقبت از چرم در برابر اشعه مضر آفتاب و اکسیداسیون

♦ نکاتی در مورد مراقبت از چرم در ارتباط با نگهداری از چرم خودرو نکاتی باید رعایت شوند:  

•اگر مجبور به پارک خودرو در فضای باز شدید، حتما مکانی را برای پارک انتخاب کنید که در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشد.

نور خورشید چرم را خشک کرده و باعث میشود که ترک بخورد و از بین برود.

•سعی کنید رطوبت، طولانی مدت بر روی قسمت های چرمی خودرو شما نماند چرا که کپک ها فرصت رشد روی آن را نداشته باشند و

کیفیت خود را از دست ندهد.

•تمیز نگه داشتن چرم، یکی از راه های افزایش عمر این متریال گران قیمت است، پس هر چند وقت یک بار از محافظ و تمیز کننده مخصوص

آن استفاده

کنید.

•چرم استعداد خشک شدن و ترک خوردن دارد؛ اما کافی است هر چند وقت یک بار با استفاده از واکس، آن را برق بیندازید.

•هرگز این سطوح را با شوینده های شیمیایی تمیز نکنید. زیرا چرم را خشک و رطوبت آن را از بین می برند.

•هرگز آن را با حرارت خشک نکنید بهترین راه خشک کردن آن استفاده از پارچه نرم و خشک است.

♦ پروسه مراقبت از سطوح چرمی ماشین

•قدم اول استفاده از جاروبرقی: عملیات تمیز کردن داخل خودرو را با جاروبرقی آغاز کنید تا هر آلودگی که قابل برداشته شدن با آن است،

از روی سطح پاک شود. فقط مواظب باشید که جارو را به آرامی بر روی روکش صندلی بکشید.

 

•قدم دوم استفاده از تمیز کننده چرم: پس از برداشتن آلودگی های درشت از روی سطوح چرمی و با صندلی ها، نوبت به استفاده از تمیز کننده

چرم رسیده است.

 

•قدم سوم پاک کردن مواد از روی سطح: با استفاده از یک دستمال و یا حوله ی مایکروفایبر، مواد باقی مانده بر روی سطح را بردارید.

البته توجه داشته باشید که بعد از آن نیز ممکن است سطح مقداری مرطوب باشد.

 

•قدم چهارم استفاده از سرامیک چرم: در این مرحله از پوشش نانو سرامیک چرم که ترجیح می دهید و مناسب است،

را طبق دستورالعمل آن استفاده کنید و تا مدت ذکر شده ایزوله نمایید.

 

 

پولیش چراغ خودرو

♦ عوامل مات شدن چراغ چیست و برای رفع ماتی چراغ چه باید کرد؟

یکی از مواردی که در دیتیلینگ خودرو اهمیت دارد و باعث بهتر شدن چهره خودرو می شود رفع ماتی چراغ جلو و عقب می باشد.

مات یا زرد شدن چراغ‌های خودرو یکی از شایع‌ترین مشکلات در میان خودروها است که پس از گذشت زمان و تاثیر عوامل جوی

رخ می‌دهد.

مات شده چراغ می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که هر کدام به تفکیک نام برده می شود، رسیدگی نکردن به نظافت چراغ‌ها و شسته نشدن

مداوم آنها باعث آسیب به شفافیت و کدر شدن سطح چراغ می شود،

تابش طولانی مدت نور خورشید و اشعه مضر خورشید که در چراغ‌های عقب

نیز موجب رنگ پریدگی می‌شود، استفاده از لامپ ‌هایی با روشنایی غیر استانداردماننده زنون با وات بالا و لامپ هایی که تولید

حرارت غیر استاندارد

در کاسه چراغ می نمایند، بی کیفیت بودن جنس به کار رفته در چراغ و همچنین شستشوی چراغ‌ها هنگامی که هنوز گرم هستند

از عوامل زرد یا کدر شدن آن‌ها می باشند.

 

♦ چرا چراغ خودرو ها زرد و کدر می شوند؟

اصولا پس از گذشت چند سال از خرید خودرو، چراغ ها کدر و زرد شده و دلیلش می تواند باران های اسیدی و خط و خش هایی که بر اثر

برخورد

اجسام ریز و درشتی باشد که به خودروتان برخورد کرده است. این خط و خش ها سبب شکست نور می شود و دید راننده را کمتر می کند.

ممکن است بخواهید که چراغ خودرو را به کل تعویض کنید ولی تنها قسمت طلقی چراغ نیاز به تعویض داشته باشد که در صورت تعویض چراغ

خودرو

باید به کل تمام بدنه و چراغ ها را با هم تهیه کنید و اگر ماشین شما کمی مدل بالا یا خارجی باشد، می تواند هزینه زیادی را برای شما به همراه

داشته باشد.

♦ راهنمای رفع زردی چراغ ماشین

• مرحله اول: تهیه موارد مورد نیاز

برای رفع  زردی چراغ ماشین با استفاده از خمیر دندان، لازم است تا موارد دیگری را نیز تهیه نمایید، که عبارتند از: شوینده مانند آب و صابون،

دستمال نرم، نوار چسب، واکس خودرو، اسفنج و خمیر دندان.

• مرحله دوم: تمیز کردن چراغ ها با آب و صابون

در مرحله دوم از رفع تیرگی و زردی چراغ خودرو، ابتدا چراغ ها را با استفاده از مایع شست شویی که تهیه کرده اید، بشویید.

این کار به شما کمک می کند تا جاهایی را که به طور دقیق زرد یا کدر شده اند را پیدا کنید.

برای شست شوی خودرو می توانید از پارچه نرم یا اسفنج استفاده نمایید. پس از اینکه چراغ ها کامل خشک شد، شروع به بررسی و معاینه آن کنید.

• مرحله سوم: چسب زدن اطراف چراغ

نوار چسبی را که تهیه کرده اید، باید در مرحله سوم از مراحل رفع تیرگی و زردی چراغ خودرو مورد استفاده قرار دهید.

این کار را برای جلوگیری از برخورد و سایش بدنه خودرو حین تمیز کردن چراغ خوردو انجام می دهند، پس نهایت دقت را داشته باشید تا قسمتی از بدنه

خودرو

اطراف چراغ، جا نیاندازید.

البته اگر می توانید که چراغ خودرو را از بدنه جدا کنید، بهتر است این کار را بکنید تا راحتتر بتوانید چراغ ها را تمیز نمایید.

• مرحله چهارم: پارچه را آغشته به خمیر دندان کنید

دستمالی نرم یا اسفنج را آغشته به خمیر دندان کنید، با حرکتی دایره ای و آرام تقریبا پنج دقیقه این کار را انجام دهید.

حواستان باشد که دستمال یا اسفنجتان نمناک باشد و اگر در حین کار احساس کردید به آب یا خمیر دندان اضافه احتیاج است،

کمی به دستمالتان اضافه کنید.

• مرحله پنجم: چراغ را آب کشی کنید

پس از اینکه پنج دقیقه با خمیر دندان و دستمال با حرکات دایره ای، زردی و کدری چراغ را از بین بردید، آخرین مرحله برای رفع تیرگی و زردی

چراغ

خودرو این است تا چراغ ها را آبکشی کنید و نتیجه را ببینید. اگر پس از آبکشی هنوز هم چراغ ها زرد یا کدر بود، مراحل گفته شده را مجدد انجام دهید.

 

• مرحله ششم: استفاده از واکس خودرو

برای اینکه بتوانید از زرد شدگی و آسیب هایی که ممکن است در اثر برخورد آفتاب یا گرد و خاک برای چراغ ها پیش بیاید، جلوگیری کنید،

بهتر است از واکس خودرو استفاده نمایید. بدین منظور واکس را روی دستمالی نرم بزنید و دایره وار روی چراغ خودرو بکشید سپس با آب خالی

چراغ ها

بشویید.

حال چراغ های شما با استفاه از خمیر دندان تمیز شده است.

 

کارواش بدون آب چیست ؟

♦ کارواش بدون آب چیست؟

کارواش بدون آب یکی از روش‌هایی است که می‌تواند یک فناوری انقلابی برای کاهش مصرف آب باشد. در این روش از آب استفاده نمی‌شود.

عملکرد این روش بسیار خوب بوده و درست مانند زمانی است که خودرو با آب شسته می‌شود.

علاوه بر این، بهره‌گیری از این روش به حفظ سلامت محیط زیست نیز کمک می‌کند.

در کارواش بدون آب در اغلب موارد از اسپری‌های روان‌کننده‌ای استفاده می‌شود که در بردارنده مواد شیمیایی برای زدودن کثیفی‌ها و گرد و غبار

از روی بدنه خودرو هستند؛

درست مانند زمانی که از آب برای شستن کثیفی‌های خودرو استفاده می‌شود، اما این روش کارآمدتر است.

بهتر است در هر دو روش قدیمی و جدید از دستمال نانو برای پاک کردن بدنه خودرو استفاده شود؛ زیرا با استفاده از این دستمال هم ذرات بسیار ریز پاک میشود و هم خط و خش روی بدنه ایجاد نمی‌شود.

♦ منظور از حوله یا دستمال مخصوص پاک کردن چیست؟

منظور از آنها، دستمال های مایکروفایبر است. این دستمال ها خاصیت ضد خش دارند و اثرشان پس از استفاده روی سطح باقی نمی ماند.

♦ آیا این محصولات دارای خاصیت لایه برداری و پولیش هستند؟

خیر. این مواد فاقد هرگونه پولیش و لایه بردار می باشند چرا که در صورت داشتن این خاصیت، کاربر می بایست مهارت و تخصص پولیش کاری را

دارا باشد.

در مدل هایی مواد پولیشی و لایه بردار دیده شده. اما دقت کنید که اگر در آن ها لایه بردار به کار رفته باشد حتما بر روی آن ها ذکر

می شود.

♦ مراحل کارواش بدون آب:

• قبل از شروع کار باید به ماشین نگاه اجمالی انداخت تا وضعیت کثیفی بررسی شود اگر گرد و غبار زیادی دارد باید ابتدا با یک دستمال خیس گرد

و غبارها را کنار زد تا علاوه بر صرفه جویی در مصرف اسپری نانو کار سریعتر

پیش رود.

• در این مرحله باید مواد نانو را به به اندازه یک مربع روی سطح خودرو اسپری کرد که این عمل باعث جدا شدن آلودگی از سطح شده و همزمان

لایه‌ای بسیار ظریف از ذرات نانو در زیر آلودگی ایجاد می‌شود.

• سپس با کشیدن حوله تمام آلودگی و کثیفی جذب حوله شده و سپس با دستمال مایکروفایبر بلافاصله کشیده می‌شود.

کشیدن دستمال دوم سبب براق شدن می‌شود.

آیا کارواش بدون آب نانو به رنگ ماشین آسیب برساند؟

اول اینکه موادی که برای شستشوی ماشین در کارواش نانو یا همان کارواش بدون آب استفاده می‌شود بر اساس نوع خودرو شما انتخاب

می‌شود.

که کاملا مورد تایید وزارت خودرو و سلامت است. و نه تنها به رنگ ماشین آسیب وارد نمی‌کند بلکه، باعث شفافیت رنگ خودرو

می‌شود.

 

♦ شستشوی بدون آب باعث ایجاد خط و خش نمی‌شود؟

در اکثر کارواش‌های سنتی برای حصول بهترین نتیجه در زمان کم از محصولات شیمیایی با قدرت تمیزکنندگی بالا استفاده می‌کند ولی

نتیجه نامطلوبی روی بدنه ماشین میگذارند؛

 به اسم قدرت پاک کنندگی قوی از دستمال‌ها و مواد نامناسب استفاده می‌کنند. ولی باید گفت که در کارواش بدون آب، به دلیل استفاده از فناوری

نانو،

از ایجاد خط و خش و رنگ پریدگی ماشین و… جلوگیری می‌کند.

♦ استفاده از اسپری نانو مخصوص برای هر بخش خودرو در کارواش بدون آب

ما در کارواش بدون آب علاوه بر تشخیص نوع مواد متناسب با نوع خودرو، برای هر بخش آن اعم از، شیشه، بدنه، تایر و… اسپری‌های مخصوص

استفاده می کنیم.

که در واقع این عملیات کیفیت خدمات کارواش بدون آب “خدمت از ما” را دو چندان می‌کنند.

برخی از افراد سودجو و غیر حرفه ای با استفاده از مواد نامناسب بر روی بدنه حالت آب گریزی و شفافیت موقتی ایجاد می‌کنند که در طولانی

مدت باعث آسیب دیدن رنگ می‌شود.

میکروفایبر چیست ؟

♦ میکروفایبر یعنی چی؟

میکروفایبر یک ترکیب از پلی استر و نایلون می‌باشد که در تولید الیاف استفاده می‌شود. این الیاف بسیار نازک‌تر از موی انسان است.

این ویژگی، میکرو فایبر را ابزاری قدرتمند در امر نظافت و از بین بردن جرم‌های موجود در شکاف ها و درز ها می کند.

هنگامی که این الیاف بر روی سطح کشیده می‌شود منجر به تولید بار ساکن شده و تمام گرد و خاک روی سطح را به خود جذب می کند.

♦ دستمال میکروفایبر چیست؟

دستمال‌های نظافتی با کیفیت دارای ساختار تقسیم شده‌ای هستند که پس از فرایند تقسیم، الیاف اگر از مقطع عرضی دیده شوند شبیه ستاره می‌باشند.

به علت این ساختار منحصر به فرد، محصولات نظافتی میکروفایبر، مانند دستمال میکروفایبر شیشه و دستمال میکروفایبر خارجی،

پد ها و تی ها خاک و باکتری ها را نسب به سایر پد های معمولی بیشتر جذب می نمایند.

این ویژگی به دلیل چسبندگی الیاف و نخ‌های آن می باشد که می تواند سطح مقطع بیشتری را پوشش دهد.

♦ مزایای استفاده از ابزار نظافت تهیه شده از میکرو فایبر

• حذف موثرتر باکتری ها

میکروفایبرها در مقایسه با پنبه و نخ، در به دام انداختن باکتری ها موثر تر هستند.

این تحقیقات نشان می دهد که میزان باکتری جذب شده توسط یک ابزار نظافت تهیه شده از میکروفایبر در حدود ۹۹ درصد می باشد.

• جلوگیری از تولید آلودگی های ناخواسته

دستمال میکروفایبر خارجی، معمولا به صورت رنگ بندی شده ارائه می شوند که هر رنگ، کاربرد منحصر به فرد دارد.

به عنوان مثال رنگ سبز در نظافت اتاق و رنگ صورتی در نظافت حمام مورد استفاده قرار می گیرند.

• کاهش چشمگیر مصرف آب و مواد شیمیایی

میکروفایبرها می‌توانند با مصرف کمترین مقدار آب به کارایی و قدرت تمیز‌کنندگی یک ابزار نظافت تهیه شده نخ برسند.

همچنین، در میکروفایبرها به دلیل جذب بالای میکروب‌ها از سطوح مختلف، نیازی به مصرف بالای مواد شوینده و ضد عفونی کننده نیست که

همین امر آسیب های شیمیایی وارده به کاربر و محیط زیست را کاهش می دهد.

• مراقبت از سطوح در نظافت منزل

استفاده از دستمال میکروفایبر خارجی در انواع ابزار نظافتی به سالم ماندن لایه رویین سطوح کمک به سزایی می کند.

این الیاف نظافتی به دلیل آن که ذرات آلاینده را بر روی سطح فشار نمی دهند و مستقیم جذب می کنند، آسیب رسانی به سطوح توسط ذرات ریز غیر

ممکن می شود.

به عنوان مثال می تواند از دستمال های تهیه شده از میکرو فایبر برای نظافت سطوح بدنه خودرو استفاده نمود.

 

♦ انواع دستمال های میکروفایبر

• دستمال میکروفایبر برای استفاده عمومی:

در تولید این دستمال ها، ۸۰ درصد پلی استر و ۲۰ درصد پلی آمید به کار رفته است و برای تمیز کردن قسمت های داخلی درها، فضای داخلی ماشین، چرخ ها، اگزوز و پنجره ها مناسب هستند.

• دستمال میکروفایبر ایمن:

این دستمال از ترکیب ۷۵ درصد پلی استر و۲۵ درصد پلی آمید تولید می شود و برای تمیز کردن تمام سطوح به کار می رود. همچنین می توان برای پاک کردن یا استفاده از واکس و جلا دادن اشیاء از آن استفاده کرد.

• دستمال میکروفایبر نرم:

این دستمال نیز ترکیبی مانند دستمال میکروفایبر ایمن دارد و برای تمیز کردن سطوح حساس مناسب است.

• دستمال میکروفایبر ایمن تر:

این دستمال نرم تر از دستمال میکروفایبر ایمن است و برای تمیز کردن انواع سطوح به کار می رود.

• دستمال میکروفایبر مخصوص شیشه:

در ترکیب این دستمال حدود ۸۰ درصد پلی استر و ۲۰ درصد پلی آمید به کار رفته است و به علت جذب عالی، برای تمیز کردن و خشک کردن شیشه مناسب است.

• دستمال میکروفایبر جاذب:

مواد تشکیل دهنده این دستمال ۷۵ درصد پلی استر و ۲۵ درصد پلی آمید است و توانایی بی نظیری در جذب آب دارد.

 

 

قلم دیتیلینگ

♦ قلم دیتیلینگ

یکی از لوازم موردنیاز در حوزه دیتیلینگ خودرو، برس دیتیلینگ یا فرچه دیتیلینگ است.

برای تمیز کردن و اجرای برخی مواد از دستمال مایکروفایبر استفاده می‌گردد اما برای زمانی که امکان دسترسی به برخی نقاط با دستمال نیست باید از این برس استفاده کرد. این قلم کار را راحت کرده و پایان کار بهتری را ارائه می‌دهد. قلم‌های دیتیلینگ یکسان نیستند و سایزها و جنس مختلفی دارند.

♦ ویژگی‌های انواع قلم دیتیلینگ

• سایز برس: اولین ویژگی که از برس باید به آن توجه کرد سایز برس، عرض و طول موهای آن است. قلم‌های بزرگ برای سطوح بزرگ و با جزئیات کم کاربرد دارند، اما قلم‌های کوچک برای سطوح کوچک و با جزئیات ریز کاربرد بیشتری دارند.

• جنس موی برس: برس‌ها دارای موی طبیعی و مصنوعی هستند. همچنین موی قلم دیتیلینگ مانع از پاشیده شدن مواد می‌شود.

• تراکم موی قلم: قلم دیتیلینگ تراکم موی مختلفی دارد. نوع خوب آن دارای موهای پر با حالت ارتجاعی است که از قلم نیز جدا نمی‌شوند.

• شکل برس: یک فرچه دیتیلینگ خوب در قسمت موی قلم شکل مخروطی دارد.

• ضخامت موی برس: موی برس دیتیلینگ بهتر است در نزدیکی دسته ضخیم‌تر از نوک قلم باشد.

♦ کاربرد برس دیتیلینگ

قلم دیتیلینگ برای تمیز کردن و اجرای موادی مانند واکس، سرامیک، محافظ سطوح و … روی سطوح غیر قابل دسترس، شکاف و درزها کاربرد دارد. در این قسمت تعدادی از سطوح را بیان می‌‌کنیم:

• درب باک: درست است که این محل کوچک است و ممکن است به چشم نیاید اما یکی از محل‌های جمع شدن گرد و غبار و کثیفی است. این یکی از مواردی است که اغلب فراموش می‌شود که با برس دیتیلینگ به راحتی می‌توان این آلودگی‌ها را برطرف کرد.

• درب خودرو: یکی از مواردی که به دلیل دارا بودن درز و لولا و دسترسی سخت کمتر تمیز می‌شود بخش داخلی درب خودرو است.

 

• نوار لاستیک دور شیشه خودرو: نوار لاستیک دور شیشه خودرو دارای درز‌های زیادی است معمولا تمیز نمی‌گردد. راه حل این مشکل استفاده از برس دیتیلینگ است.

• داخل کاپوت و محفظه موتور خودرو: با تمیز کردن این محفظه توسط قلم دیتیلینگ می‌توان به راحتی وعیت انواع شلنگ و قطعات را بررسی کرد. این قلم تنها برای تمیز کردن نیست بلکه با کمک آن می‌توان به آسانی پوشش محافظ روی سطوح پلاستیکی موتور را اجرا کرد.

• دریچه هوای خودرو: اگر دریچه هوا روی کاپوت خودرو و بالای سپر تمیز نشود، مسدود می‌شود و باعث جلوگیری از ایجاد جریان در پره‌های رادیاتور می‌شود که با استفاده از قلم دیتیلینگ می‌توان این بخش‌ها را به خوبی تمیز کرد.

• رینگ خودرو: برس دیتیلینگ علاوه بر اینکه بخش‌های غیر قابل دسترس مانند پیچ و مهره‌ها، کایپر ترمز، کولیس ترمز و … را تمیز کند برای اجرای سرامیک و پوشش خودرو هم به کار می‌رود.

• چراغ خودرو: برخی از خودروها در قسمت چراغ طراحی خای دارند که همین باعث سخت شدن تمیز کردن آن‌ها می‌شود. بهترین راه حل استفاده از فرچه دیتیلینگ است.

• بخش داخلی خودرو: داخل کابین خودرو پر از سطوح با درزها و شکاف‌های غیر قابل دسترس مانند دریچه کولر و بخاری، درزهای بخش نگهدارنده دنده خودرو، درزها و شکاف‌های ترمز دستی، دستگیره درب و … است که با استفاده از برس دیتیلینگ به راحتی تمیز می‌شوند.

♦ انتخاب صحیح برس دیتیلینگ

 فرچه دیتیلنگ دارای شکل‌ها و انواع مختلفی است که برای انتخاب بهترین آن بهتر است موارد زیر را در نظر بگیریم:

• موی بلند و نرم: این موها برای کارهای ملایم و سطوح حساس هستند و برای گردگیری و از بین بردن گرد و غبار استفاده می‌شود.

• موی کوتاه و نرم: این برای سطوح حساس نیست زیرا موی کوتاه سفت‌تر است. این برس اجازه وارد کردن کمی فشار به سطح را می‌دهد تا لایه‌برداری کنید و همین فشار ممکن است به سطح حساس خط و خش وارد کند.

• موی بلند و زبر: این برس برای سطح محکم و مقاوم به خط و خش مانند لاستیک، شکاف شیشه خودرو، رینگ و … مناسب است تا بتواند به راحتی لایه کثیف را حذف کند.

• موی کوتاه و زبر: این نوع فرچه، خشن‌ترین نوع برس است و نباید از آنبرای سطوح رنگ شده و حساس به خط و خش استفاده کرد.

• دسته کوتاه: این نوع باعث می‌شود بتوان فشار بیشتری به سطح وارد کرد.

•دسته بلند: این نوع برعکس مدل قبل باعث می‌شود فشار کمتری به سطح وارد شود.

 

♦ مراقبت و نگهداری از فرچه دیتیلینگ

نگهداری صحیح از برس دیتیلینگ در عمر و بقا آن تایر بالایی دارد. از نکات مهم نگهداری و مراقبت از آن می‌توان موارد زیر را نام برد:

• شستشوی قلم: قبل از استفاده از قلم حتما نوک آنرا بشویی. همچنین بعد از هر بار استفاده از قلم، آن را با شوینده مناسب بشویید.

• خشک کردن قلم: بعد از اینکه قلم را شستشو دادید آن را در جایی قرار دهید تا خشک شود.

• نگهداری قلم: بعد از اینکه قلم خشک شد، روکش و محافظ قلم را روی آن بکشید تا تارهای موی آن دچار تغییر رنگ نشوند.

ضرورت تشخیص و کارشناسی رنگ خودرو

♦ تشخیص رنگ خودرو چیست؟

یکی از مراحل کارشناسی خودرو،  تشخیص و کارشناسی رنگ آن است. در کارشناسی رنگ خودرو، مشخص می‌شود که خودرو رنگ فابریک

کارخانه را دارد یا مجددا رنگ شده است.

این کار به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. در گذشته که روش‌های رنگ کردن خودرو، تعمیرات و صافکاری تا این اندازه پیشرفت نکرده بود،

تشخیص رنگ شدگی خودرو کار راحت‌تری بود.

♦ ضرورت تشخیص و کارشناسی رنگ خودرو

هنگامی‌که خودروی کارکرده می‌خرید، طبیعی است است که در برخی از قسمت‌های بدنه آن خط و خش، رد کلید و نظایر آن وجود داشته باشد.

این مسأله تا حدودی روی قیمت ماشین تأثیر می‌گذارد.

برخی فروشندگان این موارد را از قبل رفع می‌کنند و احتمال دارد به شما بگویند که خودرو در برخی جاها رنگ شدگی دارد.

اما برخی دیگر آنها را برطرف نمی‌کنند که رنگ اصلی کارخانه بماند و خودرو به نام خودروی رنگ‌شده فروخته نشود.

اما در بسیاری از مواقع فروشنده یا بنگاه سعی می‌کنند رنگ شدگی خودرو را پنهان کنند و بسته به میزان مهارتی که در رنگ شدن خودرو به کار

رفته است، ممکن است حرفشان باورتان شود.

♦ روش‌ها و ابزارهای تشخیص رنگ خودرو

♦ برای تشخیص رنگ خودرو چند روش وجود دارد:

• نحوه تشخیص رنگ خودرو با چشم

یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های تشخیص رنگ خودرو، روش چشمی است. در این روش باید به چشمتان اعتماد کنید و به‌دنبال نشانه‌های رنگ شدن

خودرو باشید.

این کار تا حدودی دشوار است، مخصوصا اگر یک صافکار و نقاش ماهر روی آن کار کرده باشند. بااین‌حال احتمال دارد با کمی دقت متوجه رنگ شدگی ماشین شوید:

• تفاوت رنگ

با دقت به خودرو مخصوصا بخش‌هایی از آن که بیشتر در معرض آسیب‌دیدگی هستند از جمله درها، سپرها، صندوق عقب و گلگیرها، نگاه کنید.

رنگ ارجینال کارخانه از ترکیب رنگ‌ها با کدهای مختلف به دست می‌آید که درست کردن همان رنگ بدون داشتن کدها برای حرفه‌ای‌ترین تعمیرکارها

هم دشوار است. بنابراین با کمی دقت می‌توان تفاوت رنگ را از رنگ کارخانه تشخیص داد.

• پاشیدگی رنگ در جاهایی که نباید باشد

کاپوت را بالا بزنید و در صندوق عقب و تمام درهای خودرو را باز کنید و لبه‌های آن را بررسی کنید. ازآنجاکه در کارخانه اتاق خودرو را به طور یکپارچه

و کامل (البته بدون وجود اجزای داخلی) رنگ می‌کنند، روی لبه‌ها و درزگیرهای داخلی خودرو نباید رنگی وجود داشته باشد.

رنگ‌کردن ماشین تکمیل‌شده دشوار است و رنگ روی لبه‌های داخلی و درزگیرها می‌پاشد.

همچنین ممکن است نقاش از نوارهای فومی استفاده کند که در این صورت پس از برداشتن نوار، رد آن روی خودرو باقی می‌ماند.

بنابراین اگر رد نوار فومی یا رنگ پاشیدگی در جاهای غیرعادی را دیدید، بدانید خودرو را رنگ کرده‌اند.

• اصطلاح پوست پرتقالی

گاهی ممکن است نقاش بدون مهارت و دقت کافی خودرو را رنگ بزند و گردوغبار یا اشیای ریز به بدنه چسبیده باشند.

شاید هم پس از رنگ‌کردن در هنگام خشک‌شدن رنگ چیزهایی به آن بچسبند. در این صورت ظاهر رنگ نقطه‌نقطه یا به اصطلاح پوست

پرتقالی

می‌شود.

این هم نشانه‌ای دیگر است که می‌گوید خودرو رنگ شده است.

• اثر سنباده

به‌دنبال رد صافکاری یا سنباده در قسمت‌های مختلف مخصوصا در لبه‌ها از جمله لبه گلگیرها بگردید.

این خطوط هاشورمانند هستند و نشان می‌دهند که خودرو رنگ شده است.

♦ نحوه تشخیص رنگ خودرو با دست کشیدن روی بدنه

♦ به این شیوه عمل کنید:

روی بدنه خودرو دست بکشید و با نوک انگشتان آن را لمس کنید. آیا برآمدگی یا ناهمواری احساس می‌کنید؟

کیفیت و بافت رنگ را حس کنید. اگر صافکار سنباده‌کاری کرده باشد این حس زبری بافت به انگشتان شما منتقل می‌شود.

اگر رنگ خودرو ارجینال کارخانه باشد، بافت آن کاملا صاف، نرم و یکنواخت خواهد بود.

♦ نحوه تشخیص رنگ با آهنربا

یک آهنربای ضعیف بردارید. اگر بدنه خودروی شما از آهن و فولاد است با قراردادن آهنربا روی بخش‌های مختلف سطح آن، می‌توانید

متوجه ضخامت رنگ شوید. جاهایی که ضخامت رنگ زیاد است آهنربا را جذب نمی‌کند یا اینکه قدرت جذب آن نسبت به نقاطی که رنگ

فابریک دارد

کمتر است. اگر این طور است خودرو رنگ شده است.

 

 

دستگاه ضخامت سنج رنگ خودرو fmc

♦ دستگاه ضخامت سنج رنگ خودرو fmc چیست؟

ضخامت سنج رنگ خودرو fmc مدل TG18FN-White از سری دستگاه های کمپانی FMC با قیمت مناسب میباشد.

دلیل پایین بودن قیمت ضخامت سنج رنگ fmc، نسبت به دیگر دستگاه های این کمپانی این است که امکاناتی نظیر قابلیت اتصال به کامپیوتر،

حافظه داخلی، نمایش مینیمم و ماکزیمم در این دستگاه حذف شده.

شایان ذکر است هیچ یک از قابلیت های مذکور در بحث کارشناسی خودرو کاربردی ندارد و عملا بدون استفاده میباشد.

لذا چنانچه قصد خرید دستگاه تشخیص رنگ خودرو ارزان، جهت انجام ضحامت سنجی رنگ خودرو را دارید، این دستگاه ضخامت سنج رنگ اتومبیل،

یکی از بهترین ضخامت سنج رنگ خودرو برای شما میباشد و ضخامت سنج رنگ ارزان میتواند تمام نیاز های شما را تا حد بسیار زیاد رفع کند.

از قابلیت های این دستگاه که امر کارشناسی رنگ را تسهیل بخشیده  است، صفحه تصویر بزرگ دستگاه ، چراغ صفحه نمایش جهت کارشناسی در نور کم ، و کیف کمری دستگاه میباشد.

همچنین با وجود سنسور قدرتمند V-Grove امکان ضخامت سنجی و اندازه گیری ضخامت رنگ خودرو در لبه های دارای انحنای خودرو نیز میسر می باشد

و دیگر نگرانی بابت این امر دیگر وجود نخواهد داشت.

همچنین سایز و ابعاد خود این دستگاه نیز متناسب با کف دست طراحی شده است و مانند برخی دستگاه های ضخامت سنج کوچک یا بسیار بزرگ نمی باشد و کاملا متناسب با کاربرد آن و دست کاربران طراحی و ساخته شده است.

♦ استاندارد های ضخامت رنگ خودرو

لایه های استاندارد رنگ ماشین عبارت اند از:

بدنه ماشین: بدنه فلزی و آهنی ماشین، اولین لایه است که البته یک لایه های رنگ محسوب نمی شود ولی در تشخیص ضخامت نقش بسیار مهمی دارد. این قسمت در بخش در ضخامت رنگ ماشین حساب نمی شود.

لایه Primer: این لایه، در واقع لایه اول از رنگ خودرو و از نظر کلی لایه دوم است. این لایه از رنگ برای محکم تر شدن رنگ خودرو به روی آن زده می شود. لایه پرایمر از ۴۰ تا ۵۵ میکرون ضخامت دارد.

لایه رنگ : این لایه سوم، رنگی اصلی است که کارخانه روی ماشین می زند و این رنگ نیز از رنگ هایی است که کارخانه روی اتومبیل می زند. این لایه نیز از ۱۰ تا ۲۰ میکرون ضخامت دارد.

لایه Clear Coat: این لایه، رنگ آخری است که کارخانه روی ماشین می زند. این لایه در اصل آن رنگ ماشین است که ما می بینیم. لایه کلیر هم از ۳۰ تا حداکثر ۵۰ میکرون ضخامت دارد.

وقتی که دستگاه ضخامت سنج رنگ ارزان را روی بدنه ماشین می گذارید این بخش از ضخامت را تا حدی حساب می کند و آن را کم می کند. پس از آن دستگاه تشخیص رنگ خودرو، عددی را به شما نشان می دهد که ضخامت رنگ بدنه اتومبیل است. اگر عدد زیر ۱۴۶ بود؛ این به این معناست که اتومبیل رنگ نشده است و اگر بالاتر بود، درصد احتمال رنگ شدگی خودرو بیشتر می شود.

♦ ویژگی ها و قابلیت ها

•نمایش ضخامت رنگ بدنه خودرو بر حسب میکرون یا هزارم میلیمتر و اینچ با دقت بالا

•صفحه نمایش بزرگ و آسانی خواندن ضخامت رنگ خودرو

•رنج اندازه گیری ضخامت بدنه خودرو : ۰ تا ۱۵۰۰ میکرون

•دارای چراغ Back Light جهت ضخامت سنجی در نور کم

•امکان کالیبره کردن دستگاه با استفاده از فویلهای کالیبراسیون

•دارا بودن سنسور های دقیق و پرسرعت

•مصرف باتری کم و پایین دستگاه

•دارای دو مود SNG و CON

 

 

تفاوت دستگاه پولیش روتاری و اوربیتال

♦آموزش کارشناسی رنگ خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

دستگاه پولیش از جمله کاربردی‌ترین تجهیزات جهت نگهداری و مراقبت از سطوح صیقلی مخصوصا خودرو است که در دو نوع روتاری و اوربیتال به

بازار عرضه شده است. تفاوت دستگاه پولیش روتاری و اوربیتال به نوع چرخش آن‌ها برمی‌گردد که باعث شده است هر کدام ویژگی‌های خاص خود

را داشته باشند.

♦ تفاوت دستگاه پولیش روتاری و اوربیتال

تا پیش از این عمل پولیشکاری به صورت دستی انجام می‌شد اما با ظهور دستگاه پولیش روش‌های سنتی کنار گذاشته شد و دستگاه پولیش

جایگزین روش‌های قدیمی شد. دستگاه پولیش کاربرد بالایی در مراقبت از رنگ بدنه وسایل نقلیه دارد و به همین خاطر در چند سال اخیر بسیار

موردتوجه قرار گرفته‌ است.

دستگاه پولیش با حذف لایه‌ی نازکی از سطح خودرو هر گونه خط و خش را از بین می‌برد و ظاهری تمیز و براق به بدنه خودرو می‌بخشد.

در حال حاضر بیشترین مدل از دستگاه پولیش از نوع روتاری و اوربیتال است که تفاوت‌های باهم دارند.

دستگاه پولیش اوربیتال در واقع مانند حرکات چرخش دست است و به صورت نامنظم و تصادفی حرکت می‌کند.

در واقع این دستگاه قادر است در سرعت‌ها و جهت‌های مختلف حرکت کند. در طرف دیگر دستگاه پولیش روتاری را داریم که با نام دستگاه پولیش

چرخشی نیز نامیده می‌شود و با چرخش حول یک محور عمل پولیشکاری را انجام می‌دهد.

شاید مهم‌ترین  تفاوت دستگاه پولیش روتاری و اوربیتال در جهت چرخش صفحه آن است که باعث کارکرد متفاوت دو دستگاه می‌شود.

انتخاب بین این دو دستگاه بستگی به نوع استفاده از آن، سطح موردنظر و مهارت شخص پولیشکار دارد. ما در زیر بیشتر در مورد تفاوت این

دو دستگاه صحبت کرده‌ایم تا شما راحت‌تر بتوانید دستگاه موردنیازتان را خریداری نمایید.

• مقایسه سرعت دو دستگاه

ساختار متفاوت دو دستگاه باعث می‌شود که از لحاظ سرعت عملیات پولیشکاری با هم فرق داشته باشند.

دستگاه اوربیتال نسبت به دستگاه روتاری سرعت لایه‌برداری کمتری دارد و در واقع بخاطر سرعت لایه‌برداری بسیار آهسته آن است که نیاز

به مهارت خاصی ندارد. اما خوب از طرف دیگر بسیاری از پولیشکاران بخاطر سرعت بالای دستگاه روتاری آن را انتخاب می‌کنند.

• مقایسه عملکرد دو دستگاه در لایه‌برداری

دستگاه اوربیتال بخاطر حرکت نامنظم و تصادفی سطح بیشتری را پولیشکاری می‌کند اما در عین حال لایه‌برداری کمی دارد.

• مقایسه مدت زمان عملیات

عملیات پولیشکاری در دستگاه اوربیتال آهسته‌تر است و به همین خاطر مدت زمان زیادی برای انجام آن موردنیاز می‌باشد.

اما از طرفی ویژگی‌های خاص خود را دارد که باعث می‌شود بسیار پرطرفدار باشد.

• مقایسه دو دستگاه از لحاظ پد

از دیگر تفاوت دستگاه پولیش روتاری و اوربیتال می‌توان به امکان استفاده از هر دو نوع پد چرخشی و اوربیتال بر روی دستگاه پولیش روتاری اشاره کرد.

این در حالی است که در استفاده از دستگاه پولیش اوربیتال  فقط باید از پد اوربیتال می‌توان استفاده کرد.

• ایجاد هولوگرام بر روی سطح خودرو با دستگاه پولیش روتاری

معمولا بعد از عملیات پولیشکاری با دستگاه پولیش روتاری بر روی سطح خودرو با هولوگرام روبرو خواهید شد.

این در حالی است که دستگاه پولیش اوربیتان از ایجاد رد و هولوگرام جلوگیری می‌کنند. برای همین است که معمولا بعد از پولیشکاری با دستگاه

روتاری دوباره از دستگاه اوربیتال استفاده می‌شود تا خطوط ریز و همچنین عیب و ایرادهای دیگر آن از بین رود.

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

♦پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۳۱۳۳۳۳۲۷۱۸_۰۳۱۳۳۳۲۳۴۴۸_۰۳۱۳۳۳۲۳۴۴۷_۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱_۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷_۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹

آشنایی با پولیشر روتاری

♦آموزش کارشناسی رنگ خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ آشنایی با پولیشر روتاری

دستگاه پولیش روتاری از محبوب‌ترین دستگاه‌های پولیش سطوح صیقلی می‌باشد که عملیات پولیشکاری را ساده‌تر و سریع‌تر کرده است.

این دستگاه با حذف لایه‌ی نازکی از سطح هر گونه خط و خش را از بین می‌برد و ظاهری تمیز و براق به سطح موردنظر می‌دهد.

این دستگاه کاربرد گسترده‌ای در صنعت خودرو دارد و برای از بین بردن خط و خش و هر گونه خرابی موجود در سطح بدنه خودرو بکار برده می‌شود.

دستگاه پولیش روتاری که با نام دستگاه پولیش چرخشی نیز نامیده می‌شود، با چرخش حول یک محور عمل پولیشکاری را انجام می‌دهد.

نوع دیگری از دستگاه‌های پولیش نیز وجود دارد که با نام دستگاه پولیش اوربیتال نامیده می‌شود.

تفاوت این دو دستگاه به نوع چرخش آن‌ها برمی‌گردد که استفاده از آن‌ها را منحصربفرد کرده است.

دستگاه پولیش اوربیتال در واقع مانند حرکات چرخش دست است و به صورت نامنظم و تصادفی حرکت می‌کند. در واقع این دستگاه قادر است در سرعت‌ها و جهت‌های مختلف حرکت کند.

♦ نحوه کار دستگاه پولیش روتاری

از جمله قطعاتی که در پولیش روتاری قرار گرفته است، میتوان به صفحه نگهدارنده پد پولیش، بخش یا دسته نگهدانده، دکمه کنترل سرعت،

دکمه خاموش و روشن بدنه و موتور اشاره کرد.

عملکرد دستگاه پولیش روتاری به این صورت است که با حرکت پد بر روی سطح موردنظر لایه‌ای نازک از رنگ خودرو محو شده و در نتیجه خط و خش آن

از بین می‌رود.

♦ مزایای دستگاه پولیش روتاری چیست ؟

• ایده‌آل برای از بین بردن هر گونه خط و خش: دستگاه پولیش روتاری این قابلیت را دارد که انواع خط و خش سطحی و عمیق را از بین ببرد.

• سرعت بالا نسبت به روش‌های سنتی:  تا پیش از این برای پولیش سطح خودرو، مواد روی خودرو زده می‌شد و با پنبه‌ی مخصوص روی خودرو پخش می‌شد. اما با دستگاه پولیش روتاری شما با سرعت عمل بالایی می‌توانید عمل پولیشکاری را انجام دهید.

• کیفیت بالای پولیشکاری: دستگاه‌های پولیش روتاری نسبت به روش‌های سنتی کیفیت مطلوب‌تری دارند و هر خط و خشی را از بین می‌برند.

• طرز کار ساده: کار با دستگاه پولیش روتاری ساده می‌باشد.

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

♦پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۳۱۳۳۳۳۲۷۱۸_۰۳۱۳۳۳۲۳۴۴۸_۰۳۱۳۳۳۲۳۴۴۷_۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱_۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷_۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹

آشنایی با پولیشر اوربیتال

♦آموزش کارشناسی رنگ خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ دستگاه پولیش اوربیتال چیست؟
برای از بین بردن خط و خش موجود بر روی بدنه خودرو، از دستگاه پولیش استفاده می شود. نوع پولیشر مورد استفاده بستگی به ترجيح فردی

که می خواهد عملیات پولیش کاری را انجام دهد. دارد.

اغلب دیتیلرها برای جلوگیری از ایجاد هولوگرام پولیشر اوربیتال را ترجیح می دهند. اما پولیشر اوربیتال دارای حرکت مثلثی نیز می باشد.
دستگاه پولیش اوربيتال مدتها است که به عنوان امن ترین نوع پولیشر اتومبیلشناخته می شود. دستگاه پولیش Orbital دارای حرکت حول یک محور

بهمراه حرکات دواری تصادفی در دو جهت می باشد.

در پولیشر اوربیتال زاویه چرخش سر و ديسک متغیر است و در واقع هیچ نظم و ارتباط مستقیمی بین دو نوع چرخش وجود نداشته و کاملا تصادفی می باشد.

این امر باعث می شود امکان آسیب به سطح کاهش یابد.

پولیشر Orbital دارای الگوی حرکتی متغیر است که به نسبت طول حرکت، اندازه پد پولیش، میزان زبری پد و سرعت دستگاه تغییر می کند.

این پولیشر امن و مناسب استفاده مبتدی ها می باشد. با استفاده دستگاه پولیش اوربیتال دیگر نگران بجا ماندن هولوگرام نباشید.

این پولیشر براحتی قابل کنترل با یک دست می باشد. اما به اندازه پولیشر چرخشی (روتاری) قوی و سرعت عملکرد بالا ندارد.

مدت زمان انجام کار با این نوع به نسبت روتاری و دوآل اکشن، بیشتر است
دستگاه پولیش اوربيتال سطح بیشتری را پوشش می دهد اما میزان لایه برداری آن نسبت به روتاری کمتر می باشد.

می توان گفت که حرکت اوربيتال چیزی همانند دسته انسان است. از طرفی پس از استفاده از دستگاه پولیش اوربیتال نیازی به استفاده از پولیش نرم نیست، چرا که این دستگاه هیچ گونه هولوگرامی از خود به جای نمی گذارد.

♦ مزایای استفاده از دستگاه پولیش اوربیتال
• کنترل راحت و آسان

• میزان لایه برداری مناسب

• عدم ایجاد رد و یا هولوگرام

• دارای دو نوع حرکت همزمان

• پوشش دهی سطح بیشتر نسبت به روتاری

• امنیت بیشتر

• عدم آسیب به سطح

• عدم سوزاندن رنگ

• مناسب استفاده مبتدی و پیشرفته ها

♦ چند نکته در مورد پولیشر اوربیتال

• سرعت و میزان لایه برداری در این دستگاه ها کمتر است اما سطح بیشتری را پوشش می دهد.
• برای دستگاه پولیش اوربیتال، تنها پد اوربيتال مورد استفاده قرار میگیرد و پد پولیشر چرخشی بر روی آن قابل نصب نیست.
• توصیه می شود برای افرادی که تازه شروع به کار کرده اند، پولیشر اوربیتال را تهیه کنند. چرا که کنترل و همچنین کار کردن با آن بسیار راحت تر و آسان می باشد

♦ چرا پولیشر Orbital باید اولین انتخاب ما باشد؟

 پوليشرهای اوربیتال برای مبتدیان واقعی کاملا مناسبا هستند، و به آنها کمک می کند بدون هیچگونه آسیبی به خودرو سطح بدنه ماشین را پولیش کنند. پوليشرهای اوربیتا هر روزه پیشرفت می کنند و از ساير پوليشرها مزایای بیشتری دارند. این دستگاه های پولیش بیشترین دامنه عملکرد و کاربرد را دارند.

با توجه به سرعت و ظرفیت سنگین اوربیتاله، می توان از آن برای نه تنها پرداخت رنگ اتومبیل، بلکه پرداخت فایبر گلاس، اجرای واکس و همچنین

پاک کردن علائم شن و ماسه پس از رنگ آمیزی استفاده کرد.

گرمای کنترل شده تولید شده توسط اوربیتال سبب می شود تا رنگ بدنه نسوزد و با خیال راحت و کاملا ایمن، پرداخت انجام شود.

اگر در هنگام پرداخت فشار زیادی وارد دستگاه شود، پد پرداخت دیگر چرخش نخواهد داشت و فقط به ارتعاش ادامه میدهد. گرچه این مسئله ممکن است

ابتدا به عنوان یک مشکل به نظر برسده اما همین دلیل باعث می شود که این دستگاههای پولیش اوربيتال بسیار ایمن باشند