سیستم ترمز خودرو

♦آموزش کارشناسی رنگ خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ سیستم ترمز خودرو

هیچ سیستم ایمنی در خودرو مهمتر از سیستم ترمز وجود ندارد. این سیستم به کاهش سرعت چرخش چرخ ها در هنگام فشردن پدال ترمز کمک

می کند و از توقف کامل خودرو اطمینان می دهد.

♦ انواع سیستم های ترمز

سیستم های ترمز در وسایل نقلیه سواری از دو نوع اصلی ترمز استفاده می کنند:

 ترمزهای دیسکی و ترمزهای درام. در حالی که هر دو یک وسیله نقلیه را متوقف می کنند، اما در طراحی و عملکرد متفاوت هستند.

ترمزهای دیسکی تنها نوع مورد استفاده در جلو خودروها هستند اما ممکن است در هر چهار چرخ یافت شوند. تمام خودروهای سواری که در ایالات

متحده ساخته و فروخته می شوند دارای ترمزهای دیسکی در جلو و احتمالاً عقب هستند.


• درام ترمز

سیستم های ترمز درام اولین سیستم های داخل تایر بودند که در سال 1900 عرضه شدند و در سال 1902 توسط مهندس لوئیس رنو به ثبت رسید.

در حالی که اولین طرح ها کاملاً مکانیکی بودند و از اهرم هایی برای کار استفاده می کردند.

این سیستم از یک سیلندر اصلی تشکیل شده است که مایع ترمز تحت فشار را به سیلندر چرخ واقع در داخل درام ترمز می فرستد.

این فشار باعث می‌شود که پیستون‌های سیلندر منبسط شوند و کفش‌های ترمز را روی سطح داخلی درام ترمز فشار دهند، که باعث ایجاد اصطکاک

برای کمک به کند کردن چرخش چرخ‌ها می‌شود.

• ترمزهای دیسکی

عملکرد برتر نسبت به ترمزهای درام برای اولین بار در سال 1953 مشاهده شد، زمانی که آنها از آنها در ماشین مسابقه ای استفاده کردند که

با استفاده از ترمزهای درام بر دیگر ماشین ها پیروز شد.

در همان سال، یک خودروی تولیدی با تمام ترمزهای دیسکی فروخته شد. از آن زمان، آنها استاندارد برای اکثر وسایل نقلیه در نظر گرفته شده اند.

این سیستم از یک سیلندر اصلی تشکیل شده است که مایع ترمز تحت فشار را به کالیپر ترمز می فرستد و باعث می شود پیستون های آن بر روی

دیسک روتور فولادی فشار بیاورند و باعث ایجاد اصطکاک برای کند کردن چرخش چرخ ها می شود.

• درام در مقابل ترمز دیسکی

♦ در حالی که ترمزهای درام جای خود را دارند، در مقایسه با نوع دیسکی دارای معایبی نیز هستند.

سازندگان سیستم ترمز دیسکی را به دلیل مزایای فراوان آن ترجیح می دهند که عبارتند از:

• تمیز کردن: بر خلاف ترمزهای درام که به دلیل جمع شدن گرد و غبار ترمز روی کفشک ها نیاز به تمیز کردن دوره ای دارند،

ترمزهای دیسکی خود تمیز شونده هستند. این به لطف لنت‌های ترمز است که هنگام درگیر شدن روتورها روی آن‌ها پاک می‌شوند و به طور موثر

خود را تمیز می‌کنند.

• عملکرد ثابت: ترمزهای دیسکی در مدیریت گرما بهتر از ترمزهای درام هستند. ترمزهای طبلی احتمالاً با استفاده مکرر داغ می‌شوند و دچار محو شدن ترمز می‌شوند، که می‌تواند منجر به نیاز خودرو به مسافت بیشتری برای توقف ایمن شود.

• قدرت توقف بیشتر: پیشرفت‌های فناوری باعث شده است که ترمزهای دیسکی بادوام‌تر و مجهزتر شوند تا خودرو را سریع‌تر متوقف کند.

• هندلینگ در شرایط مرطوب: ترمزهای دیسکی به روی هوا باز هستند، به این معنی که آب می تواند به راحتی جدا شود. این باعث می شود که آنها در شرایط مرطوب عملکرد بهتری داشته باشند، زیرا ترمزهای درام تمایل به به دام انداختن آب دارند.سیستم ترمز خودرو 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

♦پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان