سنسور ضربه خودرو

♦آموزش کارشناسی رنگ خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ سنسور ضربه خودرو

سیستم جرقه زنی یک وسیله نقلیه توسط رایانه ای کنترل می شود که تعیین می کند آیا زمان بندی موتور احتمالاً باعث ضربه یا انفجار می شود.

در حین احتراق، اگر ضربه ای به وجود بیاید، کامپیوتر متصل به سیستم جرقه زنی، پیشروی جرقه را محدود می کند تا از وقوع انفجار جلوگیری کند.

هر وسیله نقلیه با یک سنسور ضربه ثابت می شود تا واحد کنترل به سیستم جرقه زنی ضربه یا انفجار را پیش بینی کند.

هر ضربه ای به موتور به عنوان یک لرزش کوچک ظاهر می شود که توسط سنسور ضربه تشخیص داده می شود. این سنسور با تغییر ارتعاش

به سیگنال الکتریکی کار می کند که سپس به کامپیوتر کنترل کننده سیستم جرقه زنی منتقل می شود.

در آنجا تغییر ارتعاش به سیگنال ولتاژ، تنظیمات زمان‌بندی در احتراق را تغییر می‌دهد.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش اجرای نانوسرامیک خودرو سمنان

♦ سنسور ضربه

سنسور ضربه از یک عنصر پیزوالکتریک تشکیل شده است. یک اصل کار برای عناصر پیزوالکتریک شامل انتقال یک جریان الکتریکی در پاسخ به

تشخیص تغییر فشار یا ارتعاش توسط این عناصر است. عنصر پیزوالکتریک داخل سنسور ضربه برای تشخیص فرکانس ضربه – انفجار موتور تنظیم شده است.

در حین احتراق، یک ضربه در محفظه احتراق، ارتعاشی را به حلقه های سیلیکونی متصل به کریستال های پیزوالکتریک در سنسور ضربه می فرستد ،

حلقه سیلیکونی را شتاب می دهد و این سنسور را مجبور به تولید ولتاژ الکتریکی و فشار می کند. از طریق بلوک سیلندر موج بزنید.

ولتاژ خروجی از سنسور ضربه در هنگام ضربه به سیستم جرقه زنی بالا خواهد بود.

یک سیگنال ولتاژ معمولی تولید شده توسط سنسور ضربه ای می تواند بین 300 میلی ولت تا تقریبا 500 میلی ولت باشد.

با این حال، این صرفاً به شدت ضربه در حین احتراق بستگی دارد. ویدئوی زیر عملکرد سنسور ضربه را در یک سیستم خودرو متحرک می کند:

♦ انواع سنسورهای ضربه ای

تعدادی سنسور ضربه وجود دارد که می توان از آنها برای تشخیص ضربه در حین احتراق استفاده کردنوع اصلی سنسورهای ضربه ای ،

سنسورهای پیزوالکتریک هستند. هدف اصلی سنسور ضربه کاهش قدرت سیستم جرقه زنی و در نتیجه جلوگیری از هر گونه آسیب به موتور است.

ضربه به موتور می تواند به دلایل مختلفی از جمله گرم شدن بیش از حد موتور و کیفیت پایین سوخت ایجاد شود.

زمان جرقه زنی توسط یک سنسور ضربه ای دستکاری می شود. طرح‌های سیستم‌های مدیریت موتور آینده این ایده را ترویج می‌کنند که به موتور

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش ترکیب رنگ خودرو شیراز

اجازه می‌دهد نزدیک به انفجار کار کند، زیرا این روش به موتور نیروی کنترل بهتری می‌دهد و مقرون به صرفه‌تر است.

سنسور صوتی اغلب به عنوان سنسور ضربه در موتور خودرو استفاده می شود. این دستگاه یک میکروفون کوچک است که در مقابل یک بلوک سیلندر

قرار گرفته و لرزش ها را در حین کارکرد موتور تشخیص می دهد. تشخیص ارتعاشات از میکروفون توسط یک سیگنال الکتریکی به واحد کنترل موتور

(ECU) دنبال می شود تا دستگاه برای ضربه در حین احتراق آماده شود.

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

♦پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان