روتور خودرو

♦ آموزش کارشناسی رنگ خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ روتور خودرو 

روتور که ترمز دیسکی نیز نامیده می‌شود، نوعی سیستم ترمز است که همراه با لنت‌های ترمز کار می‌کند و برای کاهش

سرعت چرخش یا بی حرکت نگه داشتن محور مقاومت ایجاد می‌کند.

برای دستیابی به این مقاومت، لنت‌های ترمز بر روی کالیپر ترمز خودرو نصب می‌شوند تا به زور روتور را فشار دهند تا اصطکاک

مورد استفاده متوقف شود.

این می تواند به صورت مکانیکی، پنوماتیکی، هیدرولیکی یا الکترومغناطیسی اتفاق بیفتد. گرمای هدر رفته توسط چرخش

چرخ های خودرو ایجاد می شود و برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، که به عنوان محو شدن ترمز نیز شناخته می شود،

باید تخلیه شود.

 

♦ روتورها چگونه کار می کنند؟

دیسک ترمز معمولاً از چدن ساخته می شود و طرح های آن می تواند متفاوت باشد. برخی جامد هستند، برخی برای ایجاد

“تهویه” توخالی شده اند، برخی دارای سوراخ هایی در آنها هستند و برخی دارای شکاف هستند.

دیسک‌های ترمز جامد برای وسایل نقلیه استاندارد ایده‌آل هستند در حالی که روتورهای تهویه ‌دار برای دیسک‌های جلویی

با بار سنگین‌تر ایده‌آل هستند.

عمل حفاری سوراخ از طریق روتورها متقاطع نامیده می شود و معمولاً در ترمزهای با عملکرد بالاتر استفاده می شود.

اگرچه در اصل برای اتومبیل های مسابقه ساخته شده بود، مته متقاطع دیگر انتخاب بهینه برای آنها در نظر گرفته نمی شود.

دیسک های ترمز شکاف دار اکنون برای اتومبیل های مسابقه ای استفاده می شوند زیرا شکاف ها به کانال های کم عمق

(که توسط شکاف ها ایجاد می شوند) اجازه می دهند آب، گرد و غبار و گاز را حذف کنند.

 

♦ نحوه نگهداری روتورها

هنگامی که سیستم ترمز ایده آل را برای وسیله نقلیه خود دارید، نگهداری از آن به همان اندازه مهم است.

به طور معمول روغن ترمز را چک کنید. اگر رنگ روغن ترمز شیری شد آن را عوض کنید زیرا این بدان معناست که سیستم

شما توسط آب یا تراکم آلوده شده است.

تنها گذاشتن روغن ترمز می تواند سیلندر چرخ شما را ضعیف کند و در نهایت سیلندر اصلی شما را از بین ببرد.

تخلیه ترمز گام دیگری برای حفظ عملکرد سیستم ترمز شماست. تخلیه ترمز معمولاً به دو نفر نیاز دارد. یک نفر باید ترمزها

را پمپ کند تا تمام هوا از آنها خارج شود در حالی که دیگری باید مراقب دریچه تخلیه کننده باشد تا زمانی که مایع شروع به نشت کند.

لنت ترمز خود را به صورت فیزیکی بازرسی کنید. اگر تا حدی پوشیده شوند که بالشتک کمی باقی نماند، باید تعویض

شوند.

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

 

• پل های ارتباطی ما:

03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان