♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

تیکسوتروپیک

یکی دیگر از سیال‌های غیر نیوتنی که ویسکوزیته آن به زمان وابسته است سیال

تیکسوتروپیک است. در واقع این سیالات، خواصی دقیقا مخالف با خواص سیال‌های

رئوپکتیک دارند. بنابراین با اعمال نیرو در طول زمان به این نوع از سیالات، ویسکوزیته

آن‌ها کاهش می‌یابد و روان‌تر می‌شوند. یکی از مثال‌های بسیار ملموس برای سیال تیکسوتروپیک، عسل است.

زمانی که عسل در مدت زمان طولانی استفاده نشود، ویسکوزیته آن افزایش می‌یابد

و زمانی که مدت زمانی به خوبی به هم زده شود روان می‌شود و ویسکوزیته آن

کاهش پیدا می‌کند و به راحتی می‌توانیم آن را روی نان خود قرار بدهیم.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

آموزش کارشناسی رنگ خودرو و آموزش ریکاوری رنگ خودرو همداان

شکل زیر شیوه تغییر ویسکوزیته سیالات رئوپکتیک و تیکسوتروپیک، زمانی که نیرو

و تنش در طول زمان به آن‌ها وارد می‌شود را به تصویر کشیده است.

 

 زمانی که تنش در طول زمان به سیالات مختلف وارد می‌شود، ویسکوزیته

سیالات نیوتنی ثابت باقی می‌ماند و ویسکوزیته سیالات تیکسوتروپیک و رئوپکتیک

به ترتیب کاهش و افزایش می‌یابد.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید درمورد سیالات تیکسوتروپیک بیان کرد این است

که در این گونه سیالات برای ثابت نگه داشتن نرخ کرنش در طول زمان، به علت

کاهش ویسکوزیته باید تنش برشی نیز با گذشت زمان کاهش بیاید.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

آموزش کارشناسی رنگ خودرو و آموزش ریکاوری رنگ خودرو همداان

دیلاتانت

برخلاف دو سیال غیر نیوتنی معرفی شده یعنی سیالات تیکسوتروپیک و

 رئوپکتیک، سیالاتی نیز حضور دارندکه ویسکوزیته آن‌ها تنها به مقدار نیروی

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش اجرای نانوسرامیک خودرو زرین شهر

وارد شده وابسته است و به زمان اعمال این نیرو بستگی ندارد. یکی از این

نوع از سیالات، سیال دیلاتانت است.

در واقع زمانی که ضربه محکم‌تری به سیال دیلاتانت وارد شود، ویسکوزیته آن

بیشتر خواهد شد. به عبارت دیگر با افزایش تنش برشی در این نوع از سیالات،

گرانروی یا ویسکوزیته افزایش می‌یابد. این رفتار ممکن است در سوسپانسون‌ها

اتفاق بیفتد. به عنوان مثال ترکیب «اوبلک» (Oobleck) را در نظر بگیرید. این ترکیب

شامل آب و نشاسته ذرت است.

زمانی که این سیال در حالت عادی است و هیچ تنش و نیرویی به آن اعمال نمی‌شود،

خواص آن بسیار مشابه با مایعات است و دقیقا همان چیزی است که انتظارش را دارید

ولی اگر نیروی زیادی به آن اعمال شود، ویسکوزیته آن افزایش می‌یابد و رفتاری مانند

یک جامد از خود نشان می‌دهد.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

آموزش کارشناسی رنگ خودرو و آموزش ریکاوری رنگ خودرو همداان

در واقع در این حالت (هنگام اعمال نیروی زیاد به سیال دیلاتانت) شما می‌توانید

روی این سیال راه بروید. از این موضوع برای انجام بسیاری از تفریحات و سرگرمی‌ها

(مانند پرش با دوچرخه و دوییدن روی آن) از طریق ایجاد حوزچه‌هایی حاوی این ماده،

استفاده می‌شود. دقت کنید که در این حالت، روی این نوع از سیالات متوقف نشوید

و سرعت خود را نیز کم نکنید؛ زیرا به راحتی در آن فرو می‌روید.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

آموزش کارشناسی رنگ خودرو و آموزش ریکاوری رنگ خودرو همداان

 

شبه پلاستیک

نوع دیگری از سیالات غیر نیوتنی حضور دارند که ویسکوزیته آن‌ها مشابه با حالت

دیلاتانت، به زمان اعمال نیرو بستگی ندارد و تنها به اندازه و قدرت این نیرو وابسته است.

این سیالات شبه پلاستیک نامیده می‌شوند و هنگام اعمال نیرو، خواصی دقیقا بر عکس

خواص سیال دیلاتانت از خود نشان می‌دهند. در واقع هرچه نیروی اعمالی بیشتر باشد،

سیال روان‌تر و ویسکوزیته آن کمتر می‌شود.

 

با اعمال تنش به یک سیال سه حالت مختلف ایجاد می‌شود.

اگر سیال نیوتنی باشد، ویسکوزیته آن تغییر نمی‌کند. اما با اعمال نیرو و تنش،

ویسکوزیته سیالات غیر نیوتنی دیلاتانت و شبه پلاستیک به ترتیب افزایش و کاهش می‌یابند.

نکته مهم دیگری که باید دوباره به آن اشاره کرد این است که، ویسکوزیته هر سه

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش اجرا نانو سرامیک رنگ خودرو شهرکرد

نوع سیال نشان داده شده در شکل بالا (سیال نیوتنی، سیال غیر نیوتنی دیلاتانت

و سیال غیر نیوتنی شبه پلاستیک)، به مدت زمانی که تنش اعمال می‌شود بستگی

ندارد و تنها به بزرگی این تنش و قدرت آن وابسته است.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

آموزش کارشناسی رنگ خودرو و آموزش ریکاوری رنگ خودرو همداان

بینگهام

نوع دیگری از سیالات نیر حضور دارند که برای جاری شدن و جریان یافتن،

نیاز به یک مقدار مشخصی تنش اولیه هستند. در واقع یک آستانه تنش برشی

برای آن‌ها تعریف شده که قبل از آنکه میزان تنش برشی به این آستانه برسد،

هیچ جریانی دیده نمی‌شود و بعد از آن، سیال شروع به جریان یافتن می‌کند.

این سیالات را سیالات پلاستیک می‌نامند. سیال بینگهام به نوعی از سیالات

پلاستیک گفته می‌شود که ویسکوزیته آن‌ها ثابت باقی می‌ماند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

آموزش کارشناسی رنگ خودرو و آموزش ریکاوری رنگ خودرو همداان

به عنوان مثالی از این نوع از سیالات می‌توان به میکرو و نانو کاموپوزیت‌های سیلیکا پلیمری اشاره کرد.

همانطور که در شکل زیر مشاهده می‌شود، سیالات بینگهام و پلاستیک بینگهام،

برای جاری شدن نیاز به یک تنش اولیه دارند و تنش اعمالی بر آن‌ها باید به یک آستانه‌ای برسد

تا این نوع سیالات شروع به حرکت کنند. این در حالی است که سایر سیالات یعنی سیالات

نیوتنی و سیالات غیر نیوتنی دیلاتانت و شبه پلاستیک، نیاز به رسیدن به آستانه تنش خاصی ندارند.

 

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که شیب نمودار بالا،

ویسکوزیته را نشان می‌دهد. با افزایش نرخ کرنش برشی و تنش برشی،

شیب نمودار سیال دیلاتانت و شبیه پلاستیک (دو سیال غیر نیوتنی) به صورت

پیوسته و به ترتیب افزایش و کاهش می‌یابند و  این شیب برای سیال نیوتنی ثابت است.

این موضوع در بخش قبل نیز به خوبی نشان داده شد.

بنابراین همانطور که اشاره شد، سیال نیوتنی، سیالی است که ویسکوزیته آن،

تنها به دما و فشار سیال بستگی دارد و با اعمال نیرو به سیال نیوتنی ویسکوزیته آن تغییر نمی‌کند.

این در حالی است که ویسکوزیته سیال غیر نیوتونی با اعمال نیرو بر آن تغییر می‌کند.

همچنین دو دسته از سیالات غیر نیوتنی یعنی رئوپکتیک و تیکسوتروپیک، سیالاتی

هستند که به زمان وابسته هستند و ویسکوزیته آن‌ها هنگام وارد شدن یک نیرو و تنش

کارشناسی رنگ خودرو :  لاستیک های تمام فصل خودرو

برشی در طول زمان، تغییر می‌کند. این در حالی است که ویسکوزیته سه دسته دیگر از

سیالات غیر نیوتنی یعنی سیالات دیلاتانت، شبه پلاستیک و بینگهام، به زمان اعمال تنش

برشی بستگی ندارد و اندازه ویسکوزیته آن‌ها تنها به مقدار و بزرگی نیرو و تنش برشی

اعمال شده به سیال، وابسته است.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – -03134417887۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان