♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

• ابزار اندازه گیری

• چه وسائل و موادی جهت اندازه گیری لایه تر نیاز میباشد؟

1- دستگاه اندازه گیری ضخامت لایه تر

2- پارچه تنظیف جهت تمیز کردن دستگاه بعد از هربار استفاده

دستگاه های استاندارد ضخامت سنجی لایه تر در مقیاس های 25 تا 2032 میکرون موجود می باشد.

دستگاه ها از آلمینیوم – فولاد زنگ نزن یا مواد پلاستیکی یا کائوچو قالب بندی شده هستند .

• دستگاه ضخامت سنج اندازه گیری ضخامت لایه تر چیست ؟

دستگاه ضخامت سنج لایه تر دارای یک انتهای پهن مربع شکل که به دسته یا انتهای قابل

چرخش است هر طرف از این صفحه مربع شکل دارای شکافی عمیق تر ماقبل خودش است .

هر طرف از این دستگاه دارای محدوده عمق متفاوتی است . با چرخش هرطرف دستگاه میتوان

محدوده ضخامت مورد نظر را جهت اندازه گیری ضخامت لایه تر انتخاب نمود.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

• روش کار جهت اندازه گیری ضخامت لایه تر چیست ؟

1- انتخاب لبه مناسب دستگاه با توجه به محدوده ضخامت لایه تر مشخص شده 

2- فورا پس از اعمال رنگ بر روی سطح دستگاه را بر روی سطح رنگ شده فشار دهید و

به طور عمودی بر روی آن نگه دارید تا اینکه تماس کاملی بین دو انتهای دستگاه و سطح مبنا ایجاد گردد.

3- دستگاه را از روی بدون اینکه هیچ لغزشی صورت گیرد به عقب بکشید

4- سطوح باید نسبتا صاف و پهن باشد در غیر این صورت در اثر ناهمواری های سطوح و گودی

و برآمدگی بر روی نتایج تاثیر گذاشته و نمیتوانند دقیق باشند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

• چه تعداد اندازه گیری ضخامت لایه تر باید انجام گردد ؟

معمولا 5 بار ضخامت سنجی بطور مجزا در هر 5 متر مربع از سطح رنگ شده جهت ضخامت

صورت گیرد تا قابلیت اعتماد بالا تامین شود.

• چرا از این روش کار برای مواد رنگ روی غیر آلی نمیتوان استفاده نمود ؟

اینگونه مواد در اعداد خوانده شده خطا ایجاد میکنند زبری ذرات دانه های ماده روی غیر آلی

در اثر فشار دستگاه جا به جا نمیشوند و هرگز به دستگاه اجازه نمیدهند که به فلز پایه برسد

لذا اعداد خوانده شده جهت ضخامت سنجی لایه تر کمتر از مقدار واقعی موجود می باشد. 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

هشدار

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان