♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
خرید خودرو و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و
هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی
نخبگان
در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می
پردازد.
آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی
در ارائه مطالبی دارد
که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای
هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.
با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو
سیستم استارت خودرو چه کاری انجام میدهد؟
اگر بخواهیم به شکل خلاصه بگوییم که استارت خودرو چه کاری انجام میدهد باید
بگوییم که این قطعه اتومبیلها یک نوع موتور الکتریکی است که انرژی الکتریکی را
تبدیل به انرژی مکانیکی میکند. وظیفه این قطعه هم در بیان ساده، روشن کردن
موتور اتومبیل است. یعنی در حقیقت ما برق را از باتری اتومبیل به استارت میدهیم
و استارت این برق را تبدیل به انرژی مکانیکی کرده و به محور موتور یا همان میللنگ
منتقل میکند. حرکت میللنگ هم باعث میشود که یک سیکل احتراق در موتور صورت بگیرد و موتور روشن شود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
نکته فنی ماجرا این است که موتورهای امروزی خودروها برای شروع فعالیت باید
به حداقل ۱۰۰ دور در دقیقه برسند. بعد از آن موتورها میتوانند به طور اتوماتیک به
فعالیت خود ادامه دهند و در حقیقت ما میگوییم که موتور روشن شده است.
وقتی ما سوییچ را در کابین اتومبیل میچرخانیم در واقع برق را به سیستم استارت
میرسانیم و آن را به حرکت در میآوریم تا این سیستم، موتور را به ۱۰۰ دور در دقیقه
برساند، آنوقت اتومبیل روشن میشود. شاید به نظر برسد که استارت یک موتور الکتریکی
ساده است، اما اگر همین سیستم به ظاهر ساده درست کار نکند یا دچار خرابی شود
اتومبیل شما به هیچوجه به حرکت درنمیآید. موقعیت مکانی استارت هم معمولا پشت
و کنار موتور اتومبیل است. به هر حال باید حرکت «دنده استارت» بلافاصله به میللنگ
منتقل و موتور خودرو روشن شود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
نگاهی به تاریخچه اختراع استارت خودرو
همانطور که گفته شد اتومبیلهای اولیه با هل دادن یا استفاده از هندل روشن میشدند.
یعنی چرخش اولیه محور موتور با انرژی دست صورت میگرفت. البته روشهای دیگری
هم مثل استفاده از فنرهای بادی و سیلندر باروت برای روشن کردن موتور احتراقی
اتومبیلها استفاده میشد که چندان رواج نیافت. گفته میشود که اولین استارت
برقی برای یک موتورسیکلت ساخته شد. بعد از آن یک مهندس برق انگلیسی به نام
اچ جی داوسینگ، یک استارت برقی در سال ۱۸۹۶ میلادی اختراع کرد که البته
هیچگاه به عنوان یک اختراع ثبت نشد. اولین استارت برقی توسط یک فرد آمریکایی
به نام «کلاید جی کلمن» در سال ۱۹۰۳ ثبت شد. حدود ۸ سال بعد، یعنی در سال
۱۹۱۱ میلادی هم یک آمریکایی دیگر به نام «چارلز اف کترینگ» موتور استارتی را برای
جایگزین کردن با هندل اتومبیلها در شرکت دلکو طراحی و ثبت کرد، اما سالها طول کشید
تا سیستم استارت جایگزین هندل شود. در همان سال ۱۹۱۱ شرکت کادیلاک یک استارت
الکتریکی روی موتور اتومبیلش نصب کرد که همین ماجرا باعث شد که استفاده از خودرو برای خانمها هم رواج یابد.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
درباره اساس عملکرد استارت یا استارتر خودرو
یک استارت به طور خلاصه از یکسری سیمپیچ و آهنربا تشکیل شده که میدان
مغناطیسی ثابت و همنامی را ایجاد میکنند. در حقیقت استارتهای ساده از
۲ آهنربای مغناطیسی تشکیل شده است و قدرت آن هم برای چرخاندن محور
موتور بستگی به همین نیروی ایجاد شده توسط آهنربا دارد. بالشتکهای استارت
در حقیقت هسته آهنی هستند که به دور آنها سیمپیچ پیچیده شده است. وقتی
جریان برق در این سیمپیچها برقرار میشود در دو هسته آهنی قطب N و S به وجود میآید.
و این قطبها هم حوزه و میدان مغناطیسی ایجاد میکند. حالا یک سیمپیچ حاوی جریان
الکتریکی به نام آرمیچر در وسط این میدان مغناطیسی قرار میگیرد و بر اساس قواعد
فیزیکی شروع به چرخش میکند. در حقیقت با این کار انرژی الکتریکی تبدیل به انرژی
مکانیکی خواهد شد. میتوان گفت که نیروی دافعه ایجاد شده توسط آهنربای استارت
به آرمیچر در وسط استارت وارد میشود و آن را به حرکت میاندازد، این اساس کار یک
.موتور الکتریکی است و همانطور که گفته شد استارت هم یک موتور الکتریکی به حساب میآید.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
معرفی بخشهای اصلی استارت خودرو
استارتهای رایج و معمول از دو قسمت اصلی تشکیل شده است؛
-اتوماتیک استارت
-موتور استارت
اتوماتیک استارت همان استوانه کوچکتری است که روی استوانه بزرگتر که همان
موتور استارت محسوب میشود قرار گرفته. برق باتری به بخش اتوماتیک منتقل
میشود و در حقیقت اتوماتیک استارت، محل اتصال و رابط برق مستقیم باتری
و موتور استارت است. کار دوم بخش اتوماتیک هم این است که دنده استارت
را هنگام استارت زدن به جلو میبرد تا با فلایول (همان چرخ طیار یا لنگر که
روی میللنگ است) درگیر کند و آن را به چرخش درآورد.
استارت برای عمل کردن برق بسیار زیادی از باتری میکشد یا مصرف میکند
که حدود ۵۰ تا ۱۵۰ آمپر است. جریان ضعیف باتری باید از یک رله یا کنتاکتور
عبور کند و تبدیل به یک جریان بالا شود تا بتواند مورد استفاده موتور استارت قرار گیرد.
این اتفاق در بخش اتوماتیک استارت میافتد. همزمان با این اتفاق، در اتوماتیک استارت
یک اهرم دوشاخه وجود دارد که این اهرم، دنده استارت را به جلو هل میدهد تا با فلایول
درگیر شود. اتوماتیک استارت بین باتری و موتور استارت قرار دارد و در حقیقت با کنتاکتور
که در بخش اتوماتیک استارت قرار دارد، برق میان باتری و موتور استارت وصل یا قطع میشود.
آموزش کارشناسی رنگ خودرو
همانطور که گفته شد، ساختمان استارت چیزی جز آهنربا و سیمپیچ نیست. آهنربا هم
این طور نیست که ثابت باشد. در حقیقت یک هسته آهنی یا بالشتک است که سیمپیچی
دور آن پیچیده شده و با عبور جریان برق از داخل آن، این بالشتکها یا هستههای آهنی تبدیل به آهنربا میشوند.
♦هشدار
متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,
بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث
مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و
تشخیص رنگ شدگی
خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.
♦تبلیغات کاذب
ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از
علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن
جوابگوی افراد نمی باشند.
لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت
گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل
از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.
♦نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه
آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر
اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.
اسکان رایگان و اعطاء مدارک داخلی بین المللی و
پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه
فنی نخبگان می باشد.
♦پل های ارتباطی
جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از
سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری
رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.
• پل های ارتباطی ما:
۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718