♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ مدار دور متوسط (نیم بار)

هنگامی که دریچه گاز به اندازه کافی باز شود بطوریکه لبه آن از مجرای تخلیه دور آرام و انتقالی دور شود

اختلاف خلاء بين قسمت بالا و پائین لوله گاز کاربراتور کم خواهد شد بنابراین مقدار کمتری مخلوط از مجرای

دور کم تخلیه خواهد شد ولی چون در این حالت هوای کانی از داخل لوله کاربراتورعبورمی کند خلاء قابل

توجهی در ونتوری بوجود آمده در نتیجه لوله سوخت پاش که دهانه آن در وسط ونتوری قرار داده شده و سوخت

پاش اصلی یا سوخت پاش دور زیاد نامیده می شود، شروع به تخلیه می کند.

قسمت عمده ای از طی مسیر فقط قسمتی از دریچه گاز بازاست موتور کاملا تحت تأثیر بار واقع نمی شود.

معمولا نسبت اختلاط ایده آل برای این حالت ۱۷ به ۱ است.

فراوانی هوا در این حالت مصرف سوخت را تقلیل می دهد به این دلیل که ژیگلور اصلی فقط در یک دور معین

این نسبت را ایجاد می کند، بر طبق نیاز باید موتور در دورهای کم مخلوطی ضعیف و در دورهای بالا مخلوطی

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش بازیابی رنگ خودرو شمال

غنی داشته باشد.

یک مخلوط ضعيف علاوه بر اینکه باعث افت قدرت موتور می شود موجب گرم کردن زیاده از حد موتور در اثر

احتراق کند می گردد. برای اینکه بتوان نسبت اختلاط را همیشه در حد نیم بار ثابت کرد از سیستم های زیر

کمک گرفته می شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ برای کنترل سوخت مداراصلی ابزار و قطعات زیردر کاربراتورها بکار می رود:

• سوپاپ کنترل سوخت

• کنترل سوخت با سوزن مرحله ای

♦ کنترل سوخت مدار قدرت بوسیله سوپاپ كنترل

در این سیستم از یک پیستون یا دیافراگم خلائی استفاده می شود، که در زمان باز شدن کامل دریچه گاز

پیستون یا دیافراگم باعث باز شدن سوزن (سوپاپ) قدرت که بوسیله فنر کوچکی بسته است می شود.

به این ترتیب پیستون یا دیافراگم در محفظه زیر سوپاپ قدرت قرار گرفته است محفظه زیر پیستون یا دیافراگم

به وسیله یک مدار به زیر دریچه گاز مربوط می شود. کار این مدار این است که در زمان بسته بودن دریچه گاز

(دور آرام) و با کمی باز شدن دریچه گاز (دور اتتقالی) خلاء زیر دریچه گاز را به محفظه زیر پیستون یا دیافراگم

منتقل کند، که باعث می شود پیستون به سمت بالا و دیافراگم به سمت پائین کشیده شود، پیستون و

دیافراگم روی فنرهای برگردان نیرو وارد میکنند، تا فشاری بر روی سوپاپ کنترل وارد نشود زمانی که دریچه گاز

از نیمه بگذرد و به حالت کاملا باز برسد، چون خلاء زیر دریچه گاز از بین می رود و دیگر خلائی به پیستون یا

دیافراگم اثر نمی گذارد، فنر باعث حرکت عکس پیستون یا دیافراگم می شود و آن ها با فشار آوردن برروی سوپاپ

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش ترکیب رنگ خودرو

کنترل باعث باز شدن آن شده و سوخت بیشتری از طریق سوپاپ کنترل وارد مدار قدرت می گردد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ کنترل سوخت با سوزن مرحله ای

در این سیستم مدار دارای یک ژیگلور اصلی می باشد و به وسیله سوزن نیم بار، ژیگلور اصلی بصورت ژیگلور

قابل تغییر درمی آید.

این سوزن به داخل ژیگلور اضلی نفوذ کرده و چون سوزن بصورت مخروطی و چند مرحله ای ساخته شده است با باز شدن دریچه گاز بالا آمده و راه عبور بنزین را بزرگتر می نماید هنگامی که دور موتور زیاد می شود فشار مؤثر بر لوله اصلی بنزین مانع غنی شدن نسبت اختلاط می گردد زیرا این لوله بر خلاف طرح های قبلی بطور مورب در مسیر جریان عبور هوا واقع شده است مجرای کوچکی که در انتهای لوله اصلی قرار دارد به ایجاد سوخت کف مانند کمک کرده و در نتیجه بهتر سوخت را اسپری می کند.

 

♦از حرکت سوزن چند مرحله ای به دو طریق صورت می گیرد:

• مکانیکی

• خلائی

 

♦ مکانیکی

سوزن مخروطی بوسیله اهرم بندی به دریچه گاز مربوط می باشد در دور آرام یا انتقالی که دریچه گاز بسته یا کمی باز می شود قسمت ضخیم سوزن داخل ژیگلور قرار دارد که سوخت کمی از مابین سوزن و ژیگلور خارج و به مدارهای مربوط می رود و زمانی که دریچه گاز بیشتر باز می شود و سوزن را با خود به سمت بالا میکشد قسمت نازک تر سوزن داخل ژیگلور قرار گرفته و سوخت بیشتری وارد مدار می گردد.

♦ خلائی

سوزن چند مرحله ای یا مخروطی از خارج یا داخل پیاله بنزین به یک پیستون متصل می باشد پیستون داخل سیلندر خود قرار گرفته و سیلندر از قسمت زیر پیستون بوسیله مداری به زیر دریچه گاز مربوط می باشد در دورهای پائین

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش رفع آفتاب سوختگی رنگ خودرو

(آرام و انتقالی) چون خلاء زیر دریچه گاز زیاد می باشد باعث پائین آمدن پیستون به داخل سیلندروجمع شدن فنرزیر پیستون شده و چون سوزن به پیستون بوسیله اهرم بندی متصل می باشد، سوزن هم با پیستون به سمت پائین حرکت کرده و قسمت ضخیم سوزن داخل ژیگلور قرار می گیرد با باز شدن دریچه گاز، و از بین رفتن خلاء زیر دریچه گاز، خلاء زیر پیستون از بین رفته و فنر پیستون را به سمت بالا حرکت می دهد، که سوزن هم، همزمان با پیستون به سمت بالا حرکت می کند و قسمت نازکتر سوزن داخل ژیگلور قرار گرفته و سوخت بیشتری وارد مدار می شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

 

03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان