♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

 

♦ مدار پمپ شتاب دهنده

زمانی که بطور ناگهانی دریچه گاز باز شود یا برای حرکت های سریع و ناگهانی بر روی پدال گاز، موتور باید سوخت

غنی تری دریافت دارد (۱۳ به ۱) با ازدیاد دور موتور

(به این دلیل که مولکول های هوا سبک تر از مولکول های بنزین هستند)،

هوا راحت تر سرعت گرفته و سریع تر به سیلندرها می رسد در این حال سیلندرها برای چند لحظه سوخت ضعیف دریافت کرده و کار آنها دچار اختلال می شود، و باعث دیر دور گرفتن یا مکث موتور شده و عطسه یا شعله در کاربراتور ایجاد خواهد شد.

بدین منظور با استفاده از مدار مخصوص معروف به مدار شتاب و با استفاده از یک پمپ در لحظه عبور هوا مقداری سوخت به داخل کاربراتور تزریق می شود تا کمبود سوخت را جبران کند.

♦ پمپ شتاب دهنده بر دو نوع می باشد:

• دیافراگمی ، پیستونی طرز بکار انداختن آن ها در کاربراتور به صورت مکانیکی و خلائی می باشد.

♦ پمپ دیافراگمی مکانیکی

در این نوع دیافراگم بوسیله اهرمی به پدال گاز مربوط است و با آن به کار می افتد با بسته شدن دریچه گاز فنر

دیافراگم آن را به سمت عقب می راند و بدین ترتیب از راه یک سوپاپ ساچمه ای، در اثر مکشی که دیافراگم

انجام می دهد سوخت به محفظه پمپ شتاب دهنده هدایت می شود هنگامی که دریچه گاز به طور ناگهانی

باز می شود اهرم پشت دیافراگم که متصل به اهرم دریچه گاز می باشد به دیافراگم فشار آورده آن را به سمت

جلو می راند و همزمان، دیافراگم و بنزین ذخیره شده داخل محفظه پمپ را فشرده می کند این عمل

باعث باز شدن سوپاپ يك طرفه خروجی و ژیگلور پمپ شتاب دهنده شده و بنزین وارد جریان هوا می شود

این عمل کمبود سوخت را جبران کرده تا سوخت از مدار اصلی وارد جریان هوا شود.

با این عمل هنگام افزایش یکباره دور موتور هیچ وقفه ای در کار آن بوجود نیامده و شتاب موتور یکنواخت می شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ پمپ شتاب دهنده پیستونی مکانیکی

این پمپ تشکیل شده از پیستونی درون سیلندر، آب بندی بوده و زیر آن فنر قرار دارد، مجموعه فوق درون پیاله

کاربراتور تعبیه شده، میله پیستون دربالا توسط یک اهرم به میله گاز مرتبط می شود.

هنگامی که دریچه گاز به حالت دارد پیستون تحت نیروی فنر زیر آن تا حد معینی بالا می رود و بالا رفتن آن

باعث مکش سوخت از پیاله و با یکطرفه ورودی (ساچمه و فنر) به زیر پیستون می شود.

و این دریچه گاز پیستون پمپ شتاب دهنده به سمت پائین آمده و در نتیجه فشار پیستون بر روی سطح

سوخت در آن، از طریق سوپاپ يكطرفه خروجی (ساچمه و فنر) و ژیگلور اصلی و یا مستقیما پس از طی

مسیر سوپاپ يكطرفه به دهانه ونتوری کاربراتور می رسد.

پاشیده شدن سوخت ادامه یافته تا زمانیکه فشار هوای زیر پیستون به حد نرمال برسد در کاربراتورهائی

که امروزه ساخته می شوند بالای پیستون فنری قرار می دهند که میله متصل به پیستون (دسته پیستون)

از میان نر می گذرد. وظیفه فنر بازگرداندن پیستون به محل اولیه بوده که در نتیجه مکش جهت پاشیدن

بعدی ایجاد می شود.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ مدار پمپ شتاب دهنده دیافراگمی خلائی

این سیستم نیز مانند شتاب دهنده مکانیکی است، تنها فرقی که با آن دارد این است که بوسیله خلاء

عمل شتاب دهندگی را انجام می دهد.

این سیستم دارای یک دیافراگم و دو سوپاپ ورودی و خروجی می باشد و ارتباطی با اهرم دریچه گاز نداشته

و لوله ای از پشت آن منشعب شده که به زیر دریچه گاز راه دارد زمانی که دریچه گاز بسته و یا کمی باز شد، خلاء زیر دریچه گاز به این لوله اثر می گذارد، صفحه دیافراگم را مکیده و چون فشار خلاء از فشار فنر بیشتر است خلاء موجود باعث می شود که فنر بوسیله دیافراگم جمع شود و با مکش دیافراگم از سوپاپ ورودی بنزین وارد محفظه جلو دیافراکم شود. بنزین داخل این محفظه باقی می ماند تا هنگامی که دریچه به یکباره باز شود، خلاء زیر دریچه گاز از بین رفته و نیروی فنر باعث می شود که دیافراگم به سمت جلو حرکت کرده و بنزین محبوس داخل محفظه را از راه سوپاپ خروجی، به مدار ارسال کند، و از سوخت پاش پمپ شتاب، سوخت به ونتوری کاربراتور پاشیده شده است .

بطور کلی در هر یک از انواع پمپ های شتاب هنگام کار کردن موتور، در دهانه ژیگلور آنها، خلاء نسبی بوجود می آید و باعث تخلیه سوخت از این مدار وغنی شدن مخلوط در زمان کار عادی موتور می شود برای رفع چنین اشکالی یک مجرای هوا درمحل ژیگلور پمپ شتاب تعبیه نموده اند که اثر خلاء را خنثی کرده و از تخلیه سوخت درمواقعی که پمپ شتاب کار نمی کند، جلوگیری می نماید.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

 

03133332718_03133323448_03133323447_09140257001_09136776007_09359130499

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان