♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب ایامروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ واتر پمپ ( پمپ آب)

سیستم های خنک کننده آبی برای به جریان انداختن آب سیستم از واتر پمپ (تلمبه آب) استفاده میکنند.

واتر پمپ از نوع پروانه ای می باشد و در جلو بدنه موتور بین بدنه و رادیاتور و یا در بغل بدنه موتور نصب می شود و نیروی گردشی

خود را از پولی پروانه میگیرد.

واتر پمپ معمولا با ایجاد نیروی گریز از مرکز و بوسیله پره هایی با تیغه های متعدد به هنگام چرخش،

آب را از مرکز مکیده و بطور شعاعی به خارج از مرکز پرتاب می کند.

مجرای ورودی آن در مرکز و مجرای خروجی آن در محیط محفظه یا پوسته واترپمپ قرار دارد.

آب بین پژه ها تحت تأثیر نیروی گریز از مرکز از طریق مجرای خروجی پمپ به بیرون و به داخل بدنه سیلندر پرتاب

می شود .

لوله ورودی پمپ از طریق یک لوله لاستیکی به پائین رادیاتورمتصل می گردد.

واتر پمپ باید از تشکیل بخار آب و نشت هوا به مدار جلوگیری کند.

عیوب متداول واتر پمپ که باید با پمپ را باز کرد عبارتند ازخرابی بلبرینگ و صدا کردن آن و معیوب شدن کاسه نمد که باعث

نشتی آب در محور آن می گردد.

عیب دیگر ضعیف شدن واتر پمپ است این عیب بیشتر در اثر فرسودگی و و سائیدگی پوسته و تیغه های پروانه که فاصله

آنها زیاد شده می باشد.

اگر نشتی واتر پمپ از کاسه نمد آن باشد باید پمپ را پیاده کرد. و کاسه نمدآن را تعویض نمود.

نشتی در اثر فرسایش ياتاقان ها ، بوش ها و کاسه نمد آب بندی کننده بوجود آمده و کار پمپ همراه با سر و صدا

خواهد بود.

بعلاوه پمپی که آب بندی نباشد در سرعت های زیاد هوا گرفته و عمل پمپ آب با اشکال مواجه می شود معمولا هواگرفتن

پمپ از قسمت میانی بوده و خلأ قسمت مکشی آن را تحت الشعاع قرار می دهد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ ترموستات

سیستم خنک کننده یک موتور زمانی در شرایط ایده آل عمل می کند که بتواند درجه حرارت آب خنک کننده را تا حد امکان

(بدون آنکه خطر جوش آمدن یا کم کردن ماده خنک کننده در اثر تبخیر وجود داشته باشد) بالا نگاه دارد و معمولا این مقدار درجه

حرارت حدود ۸۵ درجه سانتیگراد می باشد.

هنگامی که درجه حرارت آب کمتر ازمقدار نرمال باشد ترموستات مقدار جریان آب موتور را به رادیاتور محدود و مسدود کرده

تا از افت حرارت بلوک سیلندر جلوگیری کند.

در نتیجه ترموستات، در فاصله ای که موتور در حال گرم شدن است،

زمانی را که موتور باید در شرایط سرد کار کند کاهش میدهد. یک کانال فرعی در موتور تعبیه شده که جریان آب را هنگام

بسته بودن ورودی رادیاتور، در موتور به چرخش درآورد.

این چرخش از ایجاد نقاط داغ در موتور جلوگیری می کند. یک مجرای کوچک روی دریچه ترموستات وجود دارد تا هنگام بسته بودن

دریچه ترموستات از تشکیل قفل گازی جلوگیری نماید. بنابراین اصول کار ترموستات در سیم خنک کننده به این صورت

است.

• زمانی که ترموستات بسته میباشد جریان آب میتواند از واتر پمپ و بلوک و سرسیلندرعبور

نماید.

• زماني که ترموستات باز مي شود اب گرم موتور جهت خنك شدن مي تواند به رادياتور جريان پيدا كند و پس از خنك شدن

مجددا به پوشش ابي موتور باز گردد.

 

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

♦ مجرای تنفس و جابجائی ترموستات :

در قسمت بالای دریچه ترموستات سوراخ کوچکی وجود دارد که در بعضی از ترموستات ها در محل این سوراخ یک سوپاپ لغزانی

قرار می دهند. این سوراخ دو کار مهم انجام

می دهد.

• زمان استارت زدن موتور که در این حالت ترموستات بسته میباشد و با روشن شدن موتور فقط آب داخل موتور گرم میشود

اگر با گرم شدن آب موتور و به حد نرمال رسیدن آن و یکباره باز شدن ترموستات آب گرم وارد رادیاتور شود اختلاف دمای آب باعث

وارد آمدن صدماتی به موتور رادیاتور می گردد (ترک برداشتن).

لذا با وجود این مجرا آب بتدریج جریان یافته و مقدار بسیار کمی از آب را جابجا می کند که در نتیجه از بروز چنین صدماتی جلوگیری

می کند.

• هنگام خالی بودن موتور از آب و ریختن مجدد آب بداخل رادیاتور، هوائی که از طریق جایگزینی آب در کانال های موتور تحت

فشارقرار میگیرد خارج نموده و آب بخوبی در موتور پر شده و تماس کانی با جداره سیلندر پیدا می نماید. این سوپاپ یا مجرا

در حین کار موتور اجازه میدهد که حباب ها و بخارات نیز به خارج هدایت شوند.

 

 

 آموزش کارشناسی رنگ خودرو

 

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید .

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان