♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز

آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

ترمزهای مورد استفاده در خودروها همگی از نوع اصطکاکی می باشند.

یعنی در هنگام ترمز گیری، لنت ها به دیسک و با به کاسه ترمز فشرده شده و با ایجاد نیروی اصطکاک بین آنها، سرعت چرخ کاهش یافته و باعث توقف خودرو می گردد.

متداول ترین نوع سیستم ترمز در خودروهای سواری، ترمز هیدرولیکی می باشد.

 اما در خودروهای سنگین از ترمز بادی  پنوماتیکی استفاده می شود.

 در ترمزهای هیدرولیکی، هنگامی که پدال ترمز فشرده می شود، ابتدا نیرو در داخل بوستر تقویت گردیده و سپس باعث فشرده سازی روغن در سیلندر اصلی می شود.

 این روغن فشرده شده از طریق مدارهای روغن به سوی چرخ ها ارسال گردیده و باعث فعال شدن مکانیزم ترمز می شود.

 اما در ترمزهای بادی، کمپرسوری که قدرتش از طریق موتور تامین می گردد، هوای فشرده شده را تولید نموده و در داخل مخازن باد ذخیره می نماید.

 هنگامی که پدال ترمز فشرده می گردد، سوپاپی باز گردیده و هوای فشرده شده به سوی مکانیزم عمل کننده ترمز در چرخها ارسال می گردد.

مکانیزم عمل کننده ترمزها می تواند به دو صورت دیسکی و یا کاسه ای باشد.

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش اجرای نانوسرامیک خودرو

 در مدل کاسه ای، سیلندر چرخ باعث فشرده شدن کفشک ها به درون کاسه چرخ می شوند. اما در مدل دیسکی لنت های داخل کالیپر بر روی دیسک فشرده می شوند .

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

ترمزهای کاسه ای (کفشکی) (Drum Brakes)

 در ترمز کاسه ای دو کفشک خمیده فلزی وجود دارد، که بر روی آن لنت ها را چسبانده و یا پرچ می کنند.

 در گذشته جنس لنتها آزبست بود.

 ولی به دلیل خطراتی که برای انسان دارد، اخیرا لنت ها را از مواد سرامیکی و کاغذی تولید می کنند.

دو کفشک منحنی شکل، بر روی یک صفحه ثابت نگهدارنده نصب شده و این صفحه که به آن طبق کفشک ها نیز گفته می شود، بر روی سگدست و یا پوسته اکسل بسته می شود.

یعنی کفشکها حول محور چرخ دوران نمی کنند.

معمولا یک سر کفشکها بر روی طبق کفشکها لولا شده و انتهای دیگر آن به دسته پیستون سیلندر ترمز چرخ متصل می گردد. همچنین آن سمت که به سیلندر ترمز متصل می باشد، دارای فنر برگشت دهنده بوده تا بتواند پس از هر ترمز گیری، کفشک ها را به موقعیت اولیه باز گرداند.

این مجموعه درون کاسه ترمز که فلزی بوده و به توپی چرخ اتصال دارد و همراه چرخ دوران می کند، قرار می گیرد. 

ترمز کاسه ای سیمپلکس (Simplex Drum Brake)

در این مدل ترمز کاسه ای، هر دو کفشک از یک سمت لولا می شوند و سر دیگر آنها با یک سیلندر ترمز که دارای دو پیستون می باشد، درگیر می باشد.

در ترمزهای سیمپلکس، جهت نیروهای اصطکاکی کفشکها به گونه ای می باشند که در یکی از کفشک ها، کفشک تمایل به جدایش از سطح کاسه ترمز داشته و در کفشک دیگر به طور برعکس، نیروی اصطکاک باعث گیر کردن و قلاب کردن کفشک به کاسه ترمز می گردد.

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش صفرشویی کابین و موتور خودرو

بنابراین می توان گفت که نیروهای موجود در دو کفشک ترمز سیمپلکس یکسان نبوده و باعث ساییدگی سریع تر یکی از کفشک ها می گردد.

ترمز کاسه ای دوبلکس  (Doublex Drum Brake)

برای برطرف نمودن عیبی که در ترمزهای سیمپلکس وجود داشت، این نوع ترمز طراحی و ساخته شده است.

در ترمز دو پلکس، یکی از کفشک ها از سمت بالا و دیگری از سمت پایین لولا می گردد.

به گونه ای که عکس العمل آنها نسبت به کاسه ترمز یکسان بوده و نیروهای یکسانی را ایجاد می نمایند.

بنابراین میزان سایش کفشک ها نیز با یکدیگر برابر می باشد.

در این حالت ضرورت دارد که هر کفشک دارای یک سیلندر ترمز مجزا باشد.

 یعنی در این مدل دو عدد سیلندر ترمز وجود دارد.

ترمز کاسه ای سروو (Servo Drum Brake)

در این مدل برای هر دو کفشک از یک سیلندر مشترک استفاده شده است.

 ولی طرف دیگر کفشک ها بطور ثابت لولا نمی شود. بلکه ارتباط دو کفشک با یکدیگر از طریق یک اهرم قابل تنظیم برقرار می گردد.

در این مدل نیروهای تکیه گاهی کفشک محرک به کفشک متحرک منتقل شده و باعث افزایش نیرو می شود.

 ضریب افزایش نیرو در این مدل در حدود پنج برابر می باشد.

یا به عبارتی دیگر، یکی از کفشکها که نیروی بیشتری به آن وارد می شود، می تواند نیروی خود را به کفشک دیگر منتقل نموده و به آن کمک نماید.

 از این مدل ترمز در محور عقب کامیون های تجاری استفاده می شود. در ضمن لازم به ذکر است نیروهای خودکار ترمز (Servo) در قسمت پاشنه های کفشک که به عنوان تکیه گاه کفشک می باشند، ایجاد می گردد.

 

 آموزش کارشناسی رنگ خودرو

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش کارشناسی رنگ خودرو مهاباد

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

 

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

 

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ –۰۳۱۳۳۳۳۲۷۱۸

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان