♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

• روش رنگ آمیزی خودروها

هدف از رنگ آمیزی خودرو ها جلوگیری از زنگ ضدگی و خوردگی بدنه و

همچنین زیبایی ظاهری بدنه است در نتیجه بالا برن ارزش های تجاری خودرو می شود.

یکی دیگر از هدف ها این است که تشخیص فوری وسایل نقلیه است مثلا خودرو های پلیس و

یا ماشین های آتش نشانی و …

روش رنگ آمیزی کاربردی : روش های متعددی وجود دارد که بر اساس خواص هرکدام تقسیم بندی شده اند.

• رنگ آمیزی غوطه وری

در این روش فلزی که باید رنگ آمیزی شود آن را داخل وان رنگ فرو برده که دونوع دارد.

  • رنگ رزی
  • آبکاری

• رنگ رزی غوطه وری

در این روش قطعه ای از بدنه اتومبیل را که باید رنگشود در داخل وان حاوی رنگ فرو برده تا کاملا رنگ را به خود گیرد .

• آبکاری 

در این روش از جریان الکتریکی استفاده میشود یعنی قطب مثبت را در ظرف

حاوی رنگ و قطب منفی را به قطعه ای که میخواهیم رنگ آمیزی شود متصل

می نماییم در این موقع قطعه مورد نظر که باید رنگ آمیزی شود در داخل وان

رنگ غوطه ور نموده تا رنگ از طریق جریان الکتریکی جذب قطعه شود.

• رنگ آمیزی با فشار هوا

رنگ پاشی به وسیله هوای فشرده و در دمای هوای طبیعی رنگ داخل

مخزن پیستوله را روی بدنه خودرو می پاشد.

این روش در بیشتر کارگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد.

• رنگ آمیزی الکترواستاتیکی

این روش مانند روش آبکاری از طریق جریان الکتریکی صورت میگیرد قطب مثبت

به قطعه ای که باید رنگ آمیزی شود و قطب منفی به پیستوله که حاوی رنگ می باشد متصل میشود.

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش صفرشویی کابین موتور خودرو تهران

با فشار دکمه رنگ روی قطعه پاشیده میشود البته این روش بیشتر در کارخانجات

سازنده اتومبیل انجام میشود ولی برای توسعه و تسریع کار بعضی کارگاه های

تعمیراتی از این روش هم استفاده میکنند.

• رنگ آمیزی به روش پودر پاشی

در این روش پودر رنگ روی بدنه خودرو پاشیده میشود البته از گرمای لایه ای از

رنگ که روی سطح کار است استفاده میشود. این تکنیک دارای مزایایی است

زیرا با حلال های آبی ترکیب نمی شود از این جهت عاری از هرگونه آلودگی زیست محیطی است.

  • روش خشک کردن رنگ

  • خشک کردن رنگ با گرمای محیط
  • خشک کردن رنگ با گرمای الکتریکی
  • پختن رنگ

• خشک کردن رنگ خودرو با گرمای محیط

پس از رنگ آمیزی بدنه اتومبیل را در دمای محیط قرار میدهند با تبخیر

حلال موجود در رنگ خشک و سخت میشود البته این نوع رنگ آمیزی روغنی هستند.

• خشک کردن رنگ بدنه خودرو با گرمای مصنوعی

در این روش برای سرعت بخشیدن خشک شدن رنگ های روغنی

و پلی یورتات اکریلیک از لامپ های مادون قرمز و یا با هوای گرم مصنوعی استفاده میکنند.

• خشک کردن رنگ بدنه خودرو به وسیله پختن رنگ

با این روش برای رنگ های رزین شیمیایی استفاده میشود البته رنگ

را روی بدنه اتومبیل می پاشند و پس از مدتی کوتاه به وسیله لامپ های

مادون قرمز و یا وسایل دیگری رنگ روی بدنه را تا درجه 140 درجه سانتی گراد

حرارت می دهند این امر باعث پلیمریزاسیون گرمایی مولکول های رزین موجود

در لایه مرطوب رنگ شده و در نتیجه رنگ خشک و سخت میشود.

  • مراحل نقاشی خودرو های تولیدی کارخانجات

  • پختن
  • حفاظت در مقابل سنگ
  • زیرکاری
  • عایق کاری
  • ماستیک کاری
  • پختن
  • آسترکاری
  • پرداخت سطح کار
  • پختن
  • رنگ رویه
  • پختن
  • پوشش میانی
  • سمباده کاری آستر
  • وسایل ایمنی هنگام کار کردن

  • عینک ایمنی
  • دستکش های لاستیکی
  • کفش و کلاه ایمنی
  • لباس کار مناسب 
  • تمیز کردن پیستوله :

    همواره پس از اتمام عملیات نقاشی خود پیستوله را تمیز کنید .

    مهم ترین قسمت برای تمیر کردن ، داخل منطقه ی نازل پیسوله است .

    این کار را میتوان به کمک تینر و پارچه یا فرچه به راحتی انجام داد و اگر تمیز نشود

    باقی مانده رنگ در آن خشک شده و برای نقاشی های بعدی مشکل ساز خواهد شد .

    برای انجام این کار باید پیچ تنظیم الگوی پاشش را به کلی باز کرده و سپس نازل را

    بیرون آورده و تمام این قطعات را به طور کامل تمیز کرد .

    برای تمیز کردن کامل این قسمت باید قبل از باز کردن مخزن ،

    رنگ داخل مخرن را تخلیه کرده وسپس مقداری تینر درون مخرن بریزید و

    اسپری کنید تا تمام رنگ داخل نازل خارج شود .

    ♦ الگو و نحوه ی پاشش رنگ :

    برای پاشش صحیح رنگ بر روی بدنه ی خودرو چند نکته را باید رعایت کنید ،

    فاصله ی پیستوله از بدنه ، نحوه ی حرکت دست هنگامم پاشش ،

    زاویه ی پیستوله نسبت به بدنه ،

    میزان فشارهوای پیستوله ، میزان رنگ خروجی پیستوله و در آخر هماهنگ کردن

    تمام این موارد نسبت به یکدیگر .

    ♦ فاصله ی پیستوله از بدنه :

    برای تنظیم فاصله ی پیستوله از بدنه به طور تقریبی فاصله یک وجب کامل دست

    باز را توصیه میکنند . برخی دیگر فاصله ی 10 اینچ یا 25 سانتی متر را در نظر میگیرند .

    تقریبا تمام این اندازه ها یکسان است و هر کدام را معیار بگیرید تفاوتی ندارد ،

    اما این فاصله نیز مانند اکثر قسمت های عملیات نقاشی خودرو نیاز به تجربه دارد

    و پس از چند مرتبه انجام پاشش رنگ خودتان به صورت چشمی خواهید آموخت .

    ♦ نحوه ی حرکت دست هنگام پاشش :

    هنگامی که دست خود را برای پاشش رنگ بر روی تمام قسمت رنگ شونده

    حرکت می دهید باید در تمام مسیر حرکت دست شما کاملا موازی با بدنه بوده

    و هرگز از مچ دست تکان ندهید چه در جهت راست و چپ و چه در جهت بالا و پایین.

    هنگام پاشش رنگ روی قسمت های زاویه دار و عمود بر هم پیستوله را به

    صورت زاویه 45 درجه بگیرید تا هم زمان انتهای هر دو سطح رنگ شوند و از

    رنگ کردن جداگانه ی هر قسمت به شدت پرهیز کنید .

    ♦ تنظیم فشارهوای پیستوله :

     فشار هوای پیستوله در واقع فشاری است که هوا از سوراخ های میان نازل

    اتمیز شده و ذرات رنگ با همان سرعت با خود حمل کرده و به سمت بدنه می برد .

    اگر فشار هوای پیستوله بیش ازاندازه باشد پاشش رنگ تمرکز خود را از دست داده

    و بجای یک بیضی یا دایره چند دایره بر روی بدنه تشکیل می دهد ،

    کاهش بیش از اندازه فشار نیز باعث تمرکز رنگ در وسط سطح پاشش شده

    واطرف آن فقط نقاط پراکنده و جدا از هم می افتد .

    ♦ « نکته » :                                                                                                                                        

    برخی پیستوله های جدید خانگی نیز وجود دارد که با برق کار می کند و بیش تر

    برای نقاشی داخل منزل مانند دیوار ها ،صندلی ها و… .

    بعضی از افراد با همین پیستوله ها اقدام به نقاشی خودرو میکنند ،

    اما چنین به شما توصیه نمی شود ، زیرا پیستوله ی رنگ خودرو و نازل آن بسیار

    حرفه ای تر و کاربردی و مفید است .

    هشدار

    متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

    بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

    مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

    تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

    خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

     

    تبلیغات کاذب

    ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

    علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

    جوابگوی افراد نمی باشند.

    لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

    گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

    از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

    نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

    آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

    اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

    اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

    پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

    فنی نخبگان می باشد.

    پل های ارتباطی

    جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

    سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

    رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

     

    • پل های ارتباطی ما:

    ۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷

     

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان