♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

 

قبل از بررسی تیپ‌های مختلف کیا اپتیما ابتدا به معرفی این خودرو بپردازیم؛  کیا اپتیما خودرویی بااندازه متوسط است که ازسال 2000 توسط شرکت کیا موتورز ساخته شد و درسراسر جهان با پلاک‌های مختلف به‌بازار عرضه شد. خودرو های نسل اول آن، بیشتر باعنوان Optima به‌بازار عرضه می‌شدند، اگرچه اززمان شروع فروش درسال 2002، بانام کیا مجنتیس (Kia Magentis) دراروپا و کانادا مورداستفاده قرار گرفته بود. برای مدل‌های نسل دوم، کیا از نام Kia Lotze و Kia K5 برای بازار کره‌جنوبی استفاده کرد اما نام Magentis جهانی شد، به‌جز در ایالات‌متحده، کانادا و مالزی که نام Optima درآنجا بیشتر رونق داشت.

• تفاوت بین مدل ساده و GT line

همان‌طور که گفته‌شد، در ایران،تقسیم‌بندی تیپ‌های مختلف کیا اپتیما در بین اکثر مردم با دو تریم ساده و line GT شناخته می‌شود. دلایل این امر نیز موقعیت مناسب خودرو دربازار و گسترش فروش آن باشرایط بازاریابی است. درحقیقت، منظور از تریم ساده همه تریم‌ها باامکانات متغیر است و بسته‌به این‌که از کدام کشور کشور سفارش داده‌شود، آپشن‌های مختلفی وجود دارد. از نظر پیشرانه، دو تریم هیچ تفاوتی با هم ندارند. تنها تفاوت بین این دو، برخی از آپشن‌ها و ظاهر آن‌ها است.

• سابقه و افتخارات آموزشگاه

این آموزشگاه با سابقه ای چندین ساله و درخشان، با داشتن بیش از ۶۰۰ مرکز فعال و تخصصی کارشناسی رنگ خودرو در سطح کشور و همچنین کسب عنوان برتر مدیران شاسیته ملی سال ۹۷ مدیریت محترم این آموزشگاه، با کادر آموزشی مجرب و متخصص آماده ارائه تمامی آموزش کارشناسی حرفه ای رنگ خودرو به متقاضیان عزیز ( پذیرش به صورت خانم و آقا  از سراسر کشور می باشد.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش کارشناسی رنگ خودرو اهواز

• مدل GTL که نسل چهارم اپتیما محسوب می‌شود، علاوه‌بر ویژگی‌های اصلی هرمدل، دارای ویژگی‌های زیر است:

ارتفاع کمتر، سپرهای اسپرت، حذف هالوژن و قراردادن ورودی هوا درسپر جلو ، چراغ‌های جلو زنون، سیستم چرخ اتوماتیک درپیچ‌ها، چراغ‌های تیره عقب، رینگ‌های متفاوت با ترمز بامبو، دیفیوزر سپرعقب جدید و بهبودیافته، طراحی متفاوت و اسپرت رکاب زیر درب و اگزوزهای بهینه و طراحی زیباتر و اسپرت‌تر.

دراینجا نگاهی‌به هریک از تیپ‌های مختلف کیا اپتیما به‌طور جداگانه می‌اندازیم. درادامه دراین مقاله از همراه‌مکانیک با ما باشید تا دررابطه با تیپ‌های مختلف کیا اپتیما اطلاعات بیشتری کسب کنید.

• اپتیما  LX  

تیپ‌های مختلف کیا اپتیما

ازنظر ویژگی‌ها و آپشن‌ها، این مدل ساده‌ترین مدل Optima است. تمام مدل‌ها به‌جز مدل limited از موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری با 192 اسب‌بخار قدرت و 245 نیوتن‌متر گشتاور برخوردار هستند و تمامی تریم‌ها دارای گیربکس 6 سرعته اتوماتیک هستند. ازویژگی‌های اساسی مدل LX می‌توان به چرخ‌های 16 اینچی آلومینومی، چراغ‌های مه‌شکن، کروز کنترل، تهویه‌مطبوع، صندلی راننده قابل‌تنظیم ارتفاع، بلوتوث برای تلفن و سیستم‌صوتی با 6 بلندگو و سی‌دی‌پلیر و درگاه ورودی USB / iPod اشاره کرد. یک بسته اضافی به‌نام Convenience Plus وجود دارد که می‌تواند تجهیزات دیگری ازقبیل صندلی راننده قابل‌تنظیم 8 طرفه، شیشه جلویی چند لایه، آینه الکتروکرومیک و دوربین دید عقب را شامل شود.

• آموزش کار با دستگاه تشخیص رنگ شدگی خودرو توسط آموزشگاه فنی نخبگان

آموزشگاه فنی نخبگان به عنوان اولین آموزشگاه رسمی و معتبر در سطح کشور می باشد که در حوزه ی کارشناسی رنگ خودرو و تمامی مباحث مربوطه به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای در حال فعالیت و آموزش کارشناسی رنگ خودرو می باشد.

این آموزشگاه با سابقه ای چندین ساله و درخشان، با داشتن بیش از ۶۰۰ مرکز فعال و تخصصی کارشناسی خودرو در سطح کشور و همچنین کسب عنوان برتر مدیران شاسیته ملی سال ۹۷ مدیریت محترم این آموزشگاه، با کادر آموزشی مجرب و متخصص آماده ارائه آموزش کارشناسی رنگ خودرو به متقاضیان عزیز ( پذیرش به صورت خانم و آقا ) از سراسر کشور می باشد.

• اپتیما  EX

تیپ های مختلف کیا اپتیما

این مدل هم ازموتور 2.0 لیتری استاندارد بهره می‌برد. برخی‌از امکانات اساسی این خودرو شامل صندلی راننده برقی، آینه الکتروکرومیک، شیشه بهبودیافته، چرخ‌های آلومینیومی 17 اینچی، دسترسی و استارت بدون کلید، تهویه‌مطبوع اتوماتیک دو فضا و لوازم داخلی چرمی است. مانند مدل LX، این مدل هم بسته‌ای به‌نام Premium دارد و در صورت نیاز می‌توان آن را سفارشی سازی کرد.

کارشناسی رنگ خودرو :  اموزش کارشناسی رنگ خودرو

تجهیزاتی از قبیل سقف پانوراما، دوربین دید عقب، صندلی جلو قابل‌تنظیم در 4 جهت، فرمان تجهیزشده به گرم‌کن، تهویه صندلی جلو، گرم‌کن صندلی عقب، صندلی درایور تجهیزشده باحافظه و سیستم‌صوتی 8 بلندگو دراین بسته عرضه می‌شوند. هم‌چنین یک بسته تحت‌عنوان Technology نیز وجود دارد که می‌توانید بااستفاده ازآن، سنسور پارک عقب، کمک نقطه‌کور، سیستم هشدار ترافیک، صفحه لمسی 8 اینچی و ناوبری ماهواره‌ای را اضافه کنید.

• آموزشگاه فنی نخبگان

آموزشگاه فنی نخبگان پیشتاز در امر آموزش کارشناسی تشخیص رنگ خودرو و آموزش ریکاوری رنگ و بدنه خودرو با چندین سال سابقه ی درخشان و دارای بیش از ۶۰۰ مرکز فعال و متخصص در امر آموزش کارشناسی تشخیص رنگ خودرو در سراسر کشور آماده ارائه آموزش های کارشناسی تشخیص رنگ خودرو و آموزش ریکاوری رنگ و بدنه خودرو به علاقمندان و متقاضیان در این حوزه می باشد. ۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷

• اپتیما  SX

 
 بررسی کیا اپتیما SX توربو 2019 | مجله پدال

این مدل نیز با دو مدل موجود ازنظر موتوری تفاوت ندارد. امکانات آن تقریبا مشابه مدل پایه EX است، اما دارای چرخ‌های آلومینیومی 18 اینچی، سیستم تعلیق اسپرت، چراغ‌های عقب LED، کیلومترشمار جدید و دنده پشت فرمان است. دقیقا مانند مدل EX، با دو بسته Premium و Technology همراه است که می‌توانید به‌عنوان گزینه‌های اضافی مشخص کنید. محتوای این دو بسته مشابه بسته‌های مدل EX است. موتور 4 لیتری توربوشارژ نیز درآن قابل‌تنظیم است.

• اپتیما  Limited

تیپ های مختلف کیا اپتیما

این مدل کامل‌ترین تریم Optima است و تنها مدلی است که از نظر پیشرانه با مدل‌های قبلی تفاوت دارد. موتور 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 274 اسب بخار و گشتاور 364 نیوتن‌متر در این خودرو استفاده می‌شود. گیربکس این خودرو هیچ تفاوتی با مدل‌های دیگر ندارد و همان گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است. این مدل اپتیما، علاوه بر امکانات رفاهی مدل‌های فوق، چراغ‌های زنون، تزیینات داخلی‌وخارجی، چراغ‌های مه‌شکن LED و ترمز الکترونیکی دستی را نیز ارائه می‌دهد.

• مقایسه عملکرد فنی تیپ‌های مختلف کیا اپتیما

تیپ های مختلف کیا اپتیما

همانطور که گفته‌شد، مدل‌های LX ، SX و EX از یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری با 192 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن‌متر گشتاور برخوردار هستند که توسط گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. متوسط ​​مصرف سوخت مدل‌های این موتور 10 لیتر در 100 کیلومتر است. شتاب صفر تا 100 این مدل‌ها نیز 8.9 ثانیه است. موتور مدل Limited 2 لیتری، 274 اسب بخاری و گشتاور 364 نیوتن‌متری با گیربکس اتوماتیک 8 سرعته، مصرف‌سوخت 11 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل تفاوت زیادی با مدل‌های دیگر دارد و این رقم 6.5 ثانیه گزارش شده‌است.

کارشناسی رنگ خودرو :  آموزش رفع آفتاب سوختگی و کارشناسی رنگ خودرو همدان

فرمان هر چهار مدل چندان رضایت‌بخش نیست و لذت رانندگی یک اتومبیل اسپرت را به‌شما نمی‌بخشد. نکته دیگری که باید در مورد این خودرو به‌آن توجه کرد این است که توربوشارژر نسبت‌به هوای گرم نسبتا حساس است و عملکرد آن را به‌میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

• هشدار

• نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان