♦آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

خرید خودرو  و نگهداری از آن جزء مسائلی ست که توجه زیادی را به خود جلب کرده و

هرروزه بحث ها و راهکارهای مختلفی در این مورد قابل ارائه است.مطلب امروز آرین تست وآموزشگاه فنی

نخبگان

در همین راستا با موضوع آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو به راهکار های مراقبت ازخودرو می

پردازد.

آرین تست با طرح موضوع مراقبت از خودرو در مقاله آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو سعی

در ارائه مطالبی دارد

که به شما کمک میکند بتوانید از خودروی خود چندین سال استفاده کرده و از لحاظ هزینه ای

هم خیلی درگیر هزینه های بالا نشوید.

با ما همراه باشید با مطلب آموزش کارشناسی تشخیص رنگ شدگی خودرو

♦ شناخت قطعات اصلی موتور خودرو به صورت مختصر و مفید
اصولاٌ دارنده یک خودرو می‌بایست حداقل قطعات اصلی موتور خودرو را بشناسد.

در ادامه شناخت موتور خودرو با وظایف و کارکرد قطعات کلیدی موتور آشنا شود.

در این صورت هنگام مواجه با مشکل در موتور خودروی خود، از قبیل صدای موتور خودرو،

می‌تواند برخورد درست‌تری با مشکل داشته باشد. در اینجا ما با معرفی موتور خودرو بحث را آغاز می‌کنیم.

♦ موتور خودرو چیست؟
هر خودرویی قسمتی دارد که موتور در آن جای گرفته است. موتور، یعنی مهم‌ترین

قسمت ماشین، از یک سری قطعات به هم متصل شده تشکیل شده است. با شرح

کوتاهی از قطعات اصلی موتور خودرو ماشین شما هم می‌توانید مثل یه کارشناس در

کاپوت خودرو خودتان را باز کنید و به بررسی مشکل موتور خودرو خود بپردازید.

♦ بلوک سیلندر
بلوک سیلندر محلی است که در آن سیلندرها تعبیه شده است. حرکت رفت و

برگشت پیستون درون سیلندرها انجام می‌شود. بد نیست بدانید حرکت پیستون،

انرژی خود را از احتراق حاصل از سوخت و اکسیژن می‌گیرد. به عبارت دیگر این بلوک

قطعه­‌ای ریخته­‌گری از جنس چدن یا آلومینیوم می‌­باشد که در مواقع فوند‌انسیون تشکیل

یک موتور احتراق داخلی را به وجود می­‌آورد. به طوری که محل نصب میل‌لنگ، رینگ

پیستون و شاتون، سرسیلندر، کارتل، منیفولد گاز و کلیه قطعات جانبی را فراهم می­‌سازد.

از این رو دقت در ساخت و ماشین کاری بلوکه سیلندر و همچنین نوع آلیاژ آن به جهت تحمل

سرما و گرمای بیش از حد جهت جلوگیری از ترکیدن از اهمیت بالایی برخوردار می‌­باشد.

♦ بلوک سیلندر – engine block

♦ سرسیلندر
سرسیلندر محل قرارگیری اتاقک احتراق، شمع و سوپاپ‌های دود و هوا که در انجام واکنش

احتراق نقش دارند، می‌باشد. این قطعه آلومینیومی قسمت بالای بلوک سیلندر که محفظه

اتاق احتراق و سوپاپ‌های دود و بنزین، منیفولد گاز و هوا، میل سوپاپ‌ها، محل نصب شمع

موتور و تایپیت‌ها را شامل می‌شود. همچنین بخاری آب و روغن نیز داخل قطعه سرسیلندر

جهت خنک کاری محفظه احتراق موتور خودرو طراحی شده است.

♦ سرسیلندر – cylinder head

♦ واشر سرسیلندر
به طور خلاصه قطعه واشر سرسیلندر باعث آب‌بندی سطوح اتصال سرسیلندر

به بلوک سیلندر می‌شود. از طرف دیگر مانع نشت مایعات به خارج از بلوک سیلندر می‌گردد.

اگر بخواهیم کمی بیشتر توضیح دهیم جنس این قطعه از مواد نسوز و بسیار با کیفیت فولادی می‌باشد.

به خاطر نقش مهم آن که جلوگیری از قاطی شدن آب و روغن و آب بندی محفظه

احتراق می‌باشد، باید از بهترین مارک‌های شناخته شده در بازار استفاده گردد.

هر چند که این قطعه هم دارای طول عمر مفید است. می‌بایست به دلیل مستهلک

شدن به موقع تعویض گردد تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری به عمل آید.

♦ واشر سرسیلندر – Head Gaskets

♦ میل لنگ
این قطعه یکی از اصلی‌ترین اجزا موتورهای احتراق داخلی است. وظیفه اصلی آن

تبدیل حرکت خطی پیستون‌ها به حرکت دورانی می‌باشد. به این مفهوم که این

قطعه نیرویی که بر اثر حرکت رفت و برگشت پیستون ایجاد می‌شود را به حرکت دورانی

برای چرخش و حرکت چرخ‌ها تبدیل می‌کند. همانند میل سوپاپ، میل‌لنگ نیز یک قطعه

مصرفی نیست و به ندرت پیش می‌آید که خراب شود. خرابی این قطعه زمانی رخ می‌دهد

که روغن کافی به یاتاقان‌های میل ‌لنگ نرسد. بر اثر خشک کار کردن خودرو یاتاقان زده

و میل ‌لنگ را دچار خراش و آسیب نماید.

♦ میل لنگ – Crankshafts
♦ میل سوپاپ
با نام دیگر به نام میل بادامک وظیفه اصلی باز و بسته کردن سوپاپ‌های ورودی و خروجی را دارا می‌باشد.

در حقیقت این قطعه توسط بادامک‌هایی که دارد، زمان باز و بسته شدن سوپاپ‌های دود و هوا را انجام می‌دهد. سوپاپ‌های ورودی همان سوپاپ‌های ورود سوخت و هوا به داخل سیلندر است.

سوپاپ‌های خروجی همان سوپاپ‌های خروج دود از سیلندر است. عواملی که می‌تواند

به میل‌سوپاپ آسیب برساند، اُفت فشار روغن و یا کمبود روغن در موتور خودرو می‌باشد.

انواع رنگ و محصولات نقاشی خودرو در کشور

♦ بتونه

بتونه ماده ای است به صورت مایع بسیار غلیظ که بر روی سطح می کشند و پس از خشک شدن

بسیار سخت شده به گونه ای که با سنباده ساییده می شود.

کاربرد بتونه برای پر کردن سطح فرورفتگی ها و به طور کلی برطرف کردن ناهمواری هاست.

بتونه در رنگ کردن خودرو، چوب، ساختمان و….کاربرد دارد و برای هرکاری نیز بتونه ی مخصوص ان وجود دارد.

♦ آستر

یکی دیگر از لایه های زیرسازی رنگ خودرو لایه  ای است به نام استر.

پس از انجام مراحل بتونه کاری سمباده کاری کامل بتونه ها و اطمینان از صاف و صیقلی

بودن سطح بدنه ی خودرو نوبت به آستر می رسد.

در واقع آستر لایه ای است که میان بدنه و رنگ خودرو قرار میگیرد و وظیفه آن چسبندگی رنگ

به بدنه است.به همین دلیل آستر لایه ای است که هم قدرت چسبندگی به سطح فلز را دارد و

هم قدرت چسبندگی به سطح رنگ.

♦ تینر

تینر مایعی شیمیایی است که به عنوان حلال، رقیق کننده و برخی مواقع شستشو به کار می رود.

در عملیات نقاشی خودرو تینر های فوری با کیفیت بالا کابرد دارد. کیفیت تینر فوری از روی شماره ی

آن قابل تشخیص است.

هرچه شماره تینر بالاتر باشد کیفیت ان بیش تر، میزان حلالیت آن قوی تر و درصد الکل موجود

در ان کم تر است. تینر های کاربردی در عملیات نقاشی خودرو از تینرهای 10000 شروع شده

و تا تینرهای 20000 ادامه دارد. بهترین تینر برای نقاشی خودرو تینر لوساید است که برای انجام

عملیات نقاشی با کیفیت بسیار بالا مناسب است.

♦ رنگ خودرو

اکنون نوبت معرفی انواع رنگ خودرو است. رنگ خودرو از نظر جلوه و ظاهر رنگ به سه دسته تقسیم می شود:

ساده، متالیک و صدفی.

♦ رنگ ساده

رنگی است که داخل سطح رنگ کاملن یک دست بوده و دقیقا مانند رنگ دیوار اتاقتان است.

این نوع رنگ در هر چهار دسته از رنگ های معرفی شده در پایین وجود دارد:

رنگ روغنی یا الکیدی، رنگ فوری یا سلولزی، رنگ بیس کوت، رنگ 21

♦ رنگ متالیک

متالیک، از نظر لغوی به معنای فلزی است و علت نام گذاری این مدل از رنگ ها

به این اسم آن است که با دقت در داخل سطح رنگ متوجه وجود دانه هایی می شوید

که مانند وجود پودر فلز در رنگ است و درخششی مثل دانه های اکریل دارد.

♦ رنگ صدفی

داخل سطح این رنگ نیز مانند رنگ متالیک دانه های بسیار ریزی وجود دارد که درخشش

زیادی داشته و جلای خاصی به رنگ می دهد. دانه های درخشان داخل رنگ صدفی هم

رنگ سطح جلوه می کند. از خودرو های رایج دارای رنگ صدفی در کشورمان میتوان به رنگ

سفید صدفی خودرو های پرادو، اپتیما، اپیروس، سوناتا و ازرا اشاره کرد.

هشدار

متاسفانه اخیرا مشاهده شده است برخی از افراد فرصت طلب,

بدون داشتن دانش کارشناسی رنگ خودرو و عدم آگاهی کامل از مبحث

مهم کارشناسی رنگ خودرو اقدام به برگزاری دوره های آموزش کارشناسی و

تشخیص                                         رنگ                                  شدگی

خودرونموده و باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای علاقمندان حوزه کارشناسی رنگ خودرو شده اند.

 

تبلیغات کاذب

ونیز افردی با دادن آگهی در سایت های مختلف اینترنتی به بهانه آموزش از

علاقمندان به رشته کارشناسی رنگ خودرو مبالغی را دریافت کرده و پس از آن

جوابگوی افراد نمی باشند.

لذا خواهشمندیم به هیچ عنوان قبل از حضور و اطمینان از صحت

گفته افراد هیچگونه مبلغی را به حساب هیچ فردی واریز ننمایید.و قبل

از هرگونه اقدامی با کارشناسان آموزشگاه فنی نخبگان مشورت کنید.

نحوه برگزاری جلسات آموزشی و مزایای آموزشگاه

آموزش ها به دو صورت کارگاهی تئوری و عملی فوق العاده حرفه ای تحت نظر

اساتید مجرب دانشگاهی انجام می شود.

اسکان                        رایگان             و                اعطاء            مدارک          داخلی           بین      المللی     و

پذیرش دانشجو و همچنین اعطاء نمایندگی به دانشپذیران محترم از جمله مزایای آموزشگاه

فنی نخبگان می باشد.

پل های ارتباطی

جهت کسب اطلاعات بیشتر,انجام هماهنگی,ثبت نام,نحوه برگزاری و آگاهی از

سر فصل های آموزش کارشناسی و تشخیص رنگ شدگی خودرو و آموزش ریکاوری

رنگ خودرو با کارشناسان مجرب آموزشگاه در تماس باشید.

• پل های ارتباطی ما:

۰۹۱۳۶۷۷۶۰۰۷ – ۰۹۳۵۹۱۳۰۴۹۹ – ۰۹۱۴۰۲۵۷۰۰۱ – ۰۳۱۳۳۲۴۸۳۲۷-03133332718

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان